Dakantochnie
Legacy Member
Hallo,
Ik heb probleem met de draadloze netwerkverbinding thuis naar mijn laptop. Ik beschrijf eventjes de situatie.
Gisterenavond viel onverwacht de elektriciteit uit, en daardoor ook de router waarop mijn draadloos netwerk draait. De laptop zelf bleef natuurlijk verder draaien op batterij. Een halfuurtje later is er terug elektriciteit, maar mijn laptop connecteerde niet meer met de router. Ik heb de router dan eens in- en uitgetrokken, maar dat bracht geen soelaas. Als ik probeer om handmatig verbinding te maken met mijn thuisnetwerk, via die ingebouwde Vista-tool, dan ziet hij zelfs niet eens het netwerk. Ik heb dan wat gespeeld met de opties (o.a. "verbinding maken met dit netwerk, zelfs als het netwerk niet uitzendt"), maar ook dat leidde niet tot een oplossing. Het ligt niet aan de laptop zelf, aangezien er in Ubuntu (dualboot) geen probleem is. Andere netwerken op andere plaatsen vormen ook geen probleem, enkel dat specifieke thuisnetwerk, onder Windows Vista.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!
Ik heb probleem met de draadloze netwerkverbinding thuis naar mijn laptop. Ik beschrijf eventjes de situatie.
Gisterenavond viel onverwacht de elektriciteit uit, en daardoor ook de router waarop mijn draadloos netwerk draait. De laptop zelf bleef natuurlijk verder draaien op batterij. Een halfuurtje later is er terug elektriciteit, maar mijn laptop connecteerde niet meer met de router. Ik heb de router dan eens in- en uitgetrokken, maar dat bracht geen soelaas. Als ik probeer om handmatig verbinding te maken met mijn thuisnetwerk, via die ingebouwde Vista-tool, dan ziet hij zelfs niet eens het netwerk. Ik heb dan wat gespeeld met de opties (o.a. "verbinding maken met dit netwerk, zelfs als het netwerk niet uitzendt"), maar ook dat leidde niet tot een oplossing. Het ligt niet aan de laptop zelf, aangezien er in Ubuntu (dualboot) geen probleem is. Andere netwerken op andere plaatsen vormen ook geen probleem, enkel dat specifieke thuisnetwerk, onder Windows Vista.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!



