Archief - Hoe telenet zijn trouwe users afript

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rider

Legacy Member
mmm ik weet ni of het geoorloofd is om da hier te posten; mr ik vind het DEGOUTANT da ze hun oudste users; zij die nog 9000 beffers hebben gedokt voor een installatie, ZO in't zak proberen te zetten met hun eigen tammigheid/gebrek aan initiatief.


Vr de mensen die een "telenet mono" abonnement hebben.

ge betaalt een dikke 40 E in de maand; en ge krijgt daarvoor 1 IP, 2 mailboxen, etc...


ge kunt in "mijn telenet" uw abbonenement wijzigen nr 'telenet expressnet'.
voor EXACT dezelfde prijs krijgt ge 2 IP's!
4 mailboxen.

etc etc
hetgeen dus OOK wilt zeggen da ge met zo'n abonnementswijziging legaal met 2 comps tegelijk moogt
surfen [ik deel mijn Inet met een routerke; nu hang ik voor da routerke een gewoon hubke me 2 uitgaande kabels; en op elk kabelke steekt een ander IP; ik heb dus eigenlijk da routerke ni nodig]

ik weet ni exact hoe het zit me datatransferlimieten enzo, mr dit is dus al de 2de keer da ze u proberen af te zetten met uw eigen tammigheid [eerste keer = upload snelheid verhogen; mr ge moet het WEL zelf gaan aanzetten; hetgeen da 80 % van hun klanten niet doen]

Just so u know...

iSwitch

Legacy Member
spliffrider zei:
mmm ik weet ni of het geoorloofd is om da hier te posten; mr ik vind het DEGOUTANT da ze hun oudste users; zij die nog 9000 beffers hebben gedokt voor een installatie, ZO in't zak proberen te zetten met hun eigen tammigheid/gebrek aan initiatief.


Vr de mensen die een "telenet mono" abonnement hebben.

ge betaalt een dikke 40 E in de maand; en ge krijgt daarvoor 1 IP, 2 mailboxen, etc...


ge kunt in "mijn telenet" uw abbonenement wijzigen nr 'telenet expressnet'.
voor EXACT dezelfde prijs krijgt ge 2 IP's!
4 mailboxen.

etc etc
hetgeen dus OOK wilt zeggen da ge met zo'n abonnementswijziging legaal met 2 comps tegelijk moogt
surfen [ik deel mijn Inet met een routerke; nu hang ik voor da routerke een gewoon hubke me 2 uitgaande kabels; en op elk kabelke steekt een ander IP; ik heb dus eigenlijk da routerke ni nodig]

ik weet ni exact hoe het zit me datatransferlimieten enzo, mr dit is dus al de 2de keer da ze u proberen af te zetten met uw eigen tammigheid [eerste keer = upload snelheid verhogen; mr ge moet het WEL zelf gaan aanzetten; hetgeen da 80 % van hun klanten niet doen]

Just so u know...

Euhm... wanneer en hoe moet je de upload snelheid verhogen? (btw: ik ben ook telenet mono user).

Greetz

palatinus

Legacy Member
spliffrider zei:
mmm ik weet ni of het geoorloofd is om da hier te posten; mr ik vind het DEGOUTANT da ze hun oudste users; zij die nog 9000 beffers hebben gedokt voor een installatie, ZO in't zak proberen te zetten met hun eigen tammigheid/gebrek aan initiatief.
kversta echt nie waar ge int zak gezet word hoor

Rider

Legacy Member
palatinus zei:
kversta echt nie waar ge int zak gezet word hoor

awel
Had ik ni ZELF actie ondernomen;
dan had ik één IP voor hetzelfde geld als waarmee ne nieuwen telenet abbo 2 ips krijgt.

en ze zijn ons al jaren aan't afrippen
altijd mr minder & minder voor meer geld.

eerst upload snelheid naar beneden.
dan uploadbeperking,
dan nen telemeter
dan ne glijdenden telemeter [BEIKES]
dan de uploadsnelheid verhogen
dan dit.

ADSL here I come.

Smashy

Legacy Member
als ge toch gaat verandere wrom dan nog nen topic make om der over te zage? :unsure:

*edit*
die uploadsnelheid zelf verhogen is voor de mense die het nodig hebbe, gamers dus, die wete da wel & verhoge da zelf, rest die da ni weet heeft et ook in 90% vd gevalle ni nodig

Smashy

Legacy Member
zijn de prijzen omhoog gegaan met die verhoging van de upload?
ik dacht van niet

iSwitch

Legacy Member
Dahmer zei:
als ge toch gaat verandere wrom dan nog nen topic make om der over te zage? :unsure:

*edit*
die uploadsnelheid zelf verhogen is voor de mense die het nodig hebbe, gamers dus, die wete da wel & verhoge da zelf, rest die da ni weet heeft et ook in 90% vd gevalle ni nodig

Hoe verhoog je je snelheid en kost dat iets?
Bedankt

Smashy

Legacy Member
Teh McWolfsen zei:
Hoe verhoog je je snelheid en kost dat iets?
Bedankt
1) ga naar www.telenet.be
2) klik op mijn telenet
3) aanmelden
4) klik op upstream snelheid, links in menu, onder volume en snelheid
5) selecteer 192 kbps
6) klik op verdergaan

binnen half uur zou da op 192 kbps moete staan

$anka

Legacy Member
normaal krijgt elke telenet klant een digitale nieuwsbrief
en daar hebben al die dingen ingestaan

imo ni de fout van telenet als gij da ni weet/leest
ik ben ook nog van de tijd dat ge zoveel moest betalen, maar ondertussen heb ik die upload ook allang verhoogd, en heb ondertussen ook al lang expressnet

kzeg ni da telenet beter is dan adsl, ben ook ni meer tevreden van telenet, maar dat ligt dan aan de kwaliteit van de verbinding die ze leveren en ni aan mijn eigen.

Delta-SLI

Legacy Member
ge kunt in "mijn telenet" uw abbonenement wijzigen nr 'telenet expressnet'.
voor EXACT dezelfde prijs krijgt ge 2 IP's!
etc etc
hetgeen dus OOK wilt zeggen da ge met zo'n abonnementswijziging legaal met 2 comps tegelijk moogt
surfen
Dus...als ge een router hebt en mono is da illegaal maar als ge iets veranderd in uw account is dat ineens legaal? :wtf:

iSwitch

Legacy Member
Ok ik snap iets niet. Ik kan van telenet mono overstappen naar expressnet, zonder dat ik daar één € meer/extra voor moet betalen? Hetzelfde met de uploadsnelheid?
Wat biedt expressnet meer? Is het sneller of krijg je enkel twee mailboxen en en ip adres erbij?

Greetz

$anka

Legacy Member
ja je kan gewoon als je inlogt op "mijn telenet" de upload verzetten, zonder bij te betalen.
en ja je kan overstappen op expressnet zonder bij te betalen

er veranderd niets aan de aparatuur, ge krijgt een ip meer toegewezen, en ook meer mailboxen (dus ja dat houd ook in dat ineens uw 2 pc's nu wel leggaal op het net zitten)

die mono is het oude abonement en moet er op den duur volledig uit

Delta-SLI

Legacy Member
Das wel interessant , dan kan ik een 2de pc'ke op 't net aansluiten.
Maar waarom verkochten ze dan destijds duo en quattro? Als het nu met een mono ook gaat...
Heb je dan ook een paar extra volumeblokken of blijft dat dan staan op 10?
Want 10 lijkt me nogal wat weinig voor 2 pc's

$anka

Legacy Member
dat blijft op 10 staan, en alles veranderd he gast
de mono, duo en quatro gaan er allemaal uit, dat zijn de oude abo's.

ge hebt nu expressnet => 2 ip's
expressnetplus => 4 ip's
en wss nog wel iet

lang leve de evolutie

Mocke-Lock

Legacy Member
spliffrider zei:
mmm ik weet ni of het geoorloofd is om da hier te posten; mr ik vind het DEGOUTANT da ze hun oudste users; zij die nog 9000 beffers hebben gedokt voor een installatie, ZO in't zak proberen te zetten met hun eigen tammigheid/gebrek aan initiatief.
daar zal idd het probleem liggen, bij hun tammigheid :)

- ge kunt een nieuwsbrief krijgen van Telenet met de nodige info
- ge kunt u inschrijven bij PUB/TIK waardoor ge ook een nieuwsbrief krijgt
- de uploadsnelheid van mono is al meer dan een half jaar te verhogen, iedereen dat daarop zat te wachten heeft die snelheid onmiddellijk verhoogt
- expressnet bestaat ook al een tijdje, iedereen dat 2 IP's wou en zijn ISP een klein beetje volgt weet dat en heeft zijn abonnement al veranderd
- antivirus en/of spamfilter is tegenwoordig ook gratis, maar moet ge ook zelf aanzetten
- de glijdende meter zorgt ervoor dat de grote snelheidsdaling in de laatste week van de maand weg is + nachtsurfen waarmee ge gemakkelijk tot 17-18GB kunt downloaden zonder misbruik te maken van een reset

Echt klagen kan ik ni maar hoogstwaarschijnlijk verander ik zelf naar een of andere ADSL provider als ik verhuis, en ik vrees dat dat de mening is van veel thuiswonende studenten.
Nu zit Telenet nog goed met hun marktaandeel, maar als de studenten van nu binnen 4-5 jaar het huis uittrekken kunnen ze wel eens voor ADSL kiezen nu ze weten welke problemen de uploadcaps veroorzaken

GhO$T

Legacy Member
wa is het voordeel eigenlijk van 2 ip's te hebben als je 2 pc's hebt :unsure:

bij ons thuis is't ook mono, een routerke en dan 2 pckes; dieje upload verhoging heb ik ook direct ingesteld als het er was; maar altijd te tam geweest om voor die expressnet te zien want ik zie er nie echt de voordelen van?

Wat zou dat voor verschil geven als ik dat verander, dus wat is het voordeel dat beide pc's een ander ip adres hebben? (dat is toch het enige wat zou veranderen voor zover ik het goe door heb?)

nu kunne we ook tegelijk gamen, surfen, msn'en, webcammen... En om voor server te spelen hebde mss wel apparte ip's nodig, maar met zo'n mono lijntje kan je werkelijk niks aanvangen in dat opzicht...

nTFs

Legacy Member
Veel mensen kijken ni verder dan hun neus lang is.
Ze hebben wel internet maar dan houdt het op. Zelf af en toe eens kijken op de site van je provider is teveel gevraagd en as er dan iets is wat ze gemist hebben is't meestal de schuld van hun provider.

Delta-SLI

Legacy Member
[BAT]GhO$T zei:
wa is het voordeel eigenlijk van 2 ip's te hebben als je 2 pc's hebt :unsure:

bij ons thuis is't ook mono, een routerke en dan 2 pckes; dieje upload verhoging heb ik ook direct ingesteld als het er was; maar altijd te tam geweest om voor die expressnet te zien want ik zie er nie echt de voordelen van?

Wat zou dat voor verschil geven als ik dat verander, dus wat is het voordeel dat beide pc's een ander ip adres hebben? (dat is toch het enige wat zou veranderen voor zover ik het goe door heb?)

nu kunne we ook tegelijk gamen, surfen, msn'en, webcammen... En om voor server te spelen hebde mss wel apparte ip's nodig, maar met zo'n mono lijntje kan je werkelijk niks aanvangen in dat opzicht...
Hij heeft wel een punt , wat is hier het voordeel van? :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan