Archief - Black screen na Boot

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GammaGamer

Legacy Member
Hallo iedereen

Ik zit met een zeeer irritant probleem...

Mijn Windows 7 PC wilt niet meer opstarten, tis te zeggen:

PC start op, laadscherm van Windows 7
Plots een zwart scherm en de muiscursor, that's it...

Geen geluidjes, PC laad niets meer, er gebeurt gewoon niets...


Bon, ik wat informatie opgezocht, er achter gekomen dat dit een VGA kaart probleem zou kunnen zijn, enkele stappen gevolgt om die tijdelijk uit te schakelen:

- Via Safe Mode, zwart scherm + cursor met in de hoeken 'Veilige modus'
- Safe Mode met opdrachtprompt: explorer.exe gestart, 'Veilige modus' verspringt een beetje (precies of de startbalk verschijnt) maar verder gebeurt er niets
- Via een optie in het menu als je F8 gebruikt bij het opstarten om naar 640 x 480 modus te gaan, same shit
- Andere DVI aansluiting op de PC zelf genomen (ATI HD 5870), nopes

Mijn PC is eigelijk redelijk recent, met Windows 7 64 Bit op gezet zonder voorgaande versies

ATI HD 5870 zelf geinstalleerd, ging perfect (toch al een maand of 2 geleden)

CHKDSK /f /r heeft fouten gerepareerd (2de keer dat ik het voorhad maar toen hat CHKDSK alles in orde gebracht)


Ik twijfel of het effectief ligt aan mijn GraKa, ik denk eerder dat 'explorer.exe' problemen geeft (aangezien hij zowel in normaal modus als veilige modus niet opstart!)

(Reboot met Win7 Cd nog niet geprobeert, kbetwijfel zelfs of ik een heb)

Iemand een idee? (koekjes voor diegene die het oplost :D )

GammaGamer

Legacy Member
OK, ontdekt dat ik Taakbeheer kan raadplegen bij zowel normale als veilige modus maar telkens ik iets probeer uit te voeren, crashed taakbeheer... :sad:

EDIT:

Zou volgens deze patch moeten opgelost geraken, moest ik in uitvoeren geraken...

Exit

Legacy Member
tracht in taakbeheer - nieuwe taak eens om CMD te openen
of sluit explorer enzo af en test opnieuw

boot met windows cd en kies herstelpunt

GammaGamer

Legacy Member
Exit zei:
tracht in taakbeheer - nieuwe taak eens om CMD te openen
of sluit explorer enzo af en test opnieuw

boot met windows cd en kies herstelpunt
Lees mijn 2de post aub :)

van de moment ik een nieuwe taak probeer te starten komt er op:'Taakbeheer werkt niet langer'

Explorer.exe staat ook niet open in taakbeheer...

Aap

Legacy Member
Probeer via een rescue cd de harde schijf te scannen op malware en virussen.

fty

Legacy Member
Heeft u systeem schijf niet toevallig een verkeerde letter gekregen?

Ik heb dat al eens voorgehad en het had ongeveer dezelfde symptomen.

GammaGamer

Legacy Member
fty zei:
Heeft u systeem schijf niet toevallig een verkeerde letter gekregen?

Ik heb dat al eens voorgehad en het had ongeveer dezelfde symptomen.
Schijft wordt herkent want Windows start deels op

nTFs

Legacy Member
Je PC hangt toevallig ook niet via een hdmi kabel aan een HD TV....

GammaGamer

Legacy Member
nTFs zei:
Je PC hangt toevallig ook niet via een hdmi kabel aan een HD TV....
Nope, DVI kabel

2 DVI poorten, op alle 2 geprobeert (ik heb wel 2 HDMI poorten)

GammaGamer

Legacy Member
Juist ontdekt dat ik een Herstelpunt heb op Gisteren (voor een Windowsupdate)

Effe terugzetten en kijken of het nu WEL werkt

EDIT: zelfde probleem

GammaGamer

Legacy Member
Ik heb nu dat repairtooltje voor dat Black Screen gedownload, PC heropgestart in veilige modus met opdrachtprompt en via Firefox aan mijn USB stickje gekunt om ze het programma te late lopen

*roots

EDIT: werkt dus niet...

Is er een manier op cmd te runnen via een toetsencombinatie?

Exit

Legacy Member
er is een 'omweg' omdat te doen ja
er is een toetsencombinatie om een windows tool te starten
als ge de exe file van die tool verandert naar de gewenste tool (cmd, explorer, ...) kunt ge deze starten via die combinatie

ff zoeken welke dat was

win+u is de combinatie (utillitymanager)

GammaGamer

Legacy Member
Exit zei:
er is een 'omweg' omdat te doen ja
er is een toetsencombinatie om een windows tool te starten
als ge de exe file van die tool verandert naar de gewenste tool (cmd, explorer, ...) kunt ge deze starten via die combinatie

ff zoeken welke dat was

win+u is de combinatie (utillitymanager)
Niet gelukt

Ik heb al geprobeert om de functie die plaktoetsen oproept te vervangen met cmd.exe maar wordt geweigerd... (Veilige modus)

GammaGamer

Legacy Member
Aap zei:
En via windows vlaggetje + R, kun je dan het programma oproepen?
Nope :(

Cmd werkt wel in Veilige modus als ik het opstart via met command prompt

Exit

Legacy Member
voor die win+r meot explorer werken
die win+u werkt zelfs in aanmeldscherm (is enige combinatie die werkt in loginscherm)
(en die exe aangepast naar een ander prog => ge kunt een tool starten op loginscherm zonder in te loggen)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan