GammaGamer
Legacy Member
Hallo iedereen
Ik zit met een zeeer irritant probleem...
Mijn Windows 7 PC wilt niet meer opstarten, tis te zeggen:
PC start op, laadscherm van Windows 7
Plots een zwart scherm en de muiscursor, that's it...
Geen geluidjes, PC laad niets meer, er gebeurt gewoon niets...
Bon, ik wat informatie opgezocht, er achter gekomen dat dit een VGA kaart probleem zou kunnen zijn, enkele stappen gevolgt om die tijdelijk uit te schakelen:
- Via Safe Mode, zwart scherm + cursor met in de hoeken 'Veilige modus'
- Safe Mode met opdrachtprompt: explorer.exe gestart, 'Veilige modus' verspringt een beetje (precies of de startbalk verschijnt) maar verder gebeurt er niets
- Via een optie in het menu als je F8 gebruikt bij het opstarten om naar 640 x 480 modus te gaan, same shit
- Andere DVI aansluiting op de PC zelf genomen (ATI HD 5870), nopes
Mijn PC is eigelijk redelijk recent, met Windows 7 64 Bit op gezet zonder voorgaande versies
ATI HD 5870 zelf geinstalleerd, ging perfect (toch al een maand of 2 geleden)
CHKDSK /f /r heeft fouten gerepareerd (2de keer dat ik het voorhad maar toen hat CHKDSK alles in orde gebracht)
Ik twijfel of het effectief ligt aan mijn GraKa, ik denk eerder dat 'explorer.exe' problemen geeft (aangezien hij zowel in normaal modus als veilige modus niet opstart!)
(Reboot met Win7 Cd nog niet geprobeert, kbetwijfel zelfs of ik een heb)
Iemand een idee? (koekjes voor diegene die het oplost
)
Ik zit met een zeeer irritant probleem...
Mijn Windows 7 PC wilt niet meer opstarten, tis te zeggen:
PC start op, laadscherm van Windows 7
Plots een zwart scherm en de muiscursor, that's it...
Geen geluidjes, PC laad niets meer, er gebeurt gewoon niets...
Bon, ik wat informatie opgezocht, er achter gekomen dat dit een VGA kaart probleem zou kunnen zijn, enkele stappen gevolgt om die tijdelijk uit te schakelen:
- Via Safe Mode, zwart scherm + cursor met in de hoeken 'Veilige modus'
- Safe Mode met opdrachtprompt: explorer.exe gestart, 'Veilige modus' verspringt een beetje (precies of de startbalk verschijnt) maar verder gebeurt er niets
- Via een optie in het menu als je F8 gebruikt bij het opstarten om naar 640 x 480 modus te gaan, same shit
- Andere DVI aansluiting op de PC zelf genomen (ATI HD 5870), nopes
Mijn PC is eigelijk redelijk recent, met Windows 7 64 Bit op gezet zonder voorgaande versies
ATI HD 5870 zelf geinstalleerd, ging perfect (toch al een maand of 2 geleden)
CHKDSK /f /r heeft fouten gerepareerd (2de keer dat ik het voorhad maar toen hat CHKDSK alles in orde gebracht)
Ik twijfel of het effectief ligt aan mijn GraKa, ik denk eerder dat 'explorer.exe' problemen geeft (aangezien hij zowel in normaal modus als veilige modus niet opstart!)
(Reboot met Win7 Cd nog niet geprobeert, kbetwijfel zelfs of ik een heb)
Iemand een idee? (koekjes voor diegene die het oplost
)
ad:
