Archief - 2 partities met windows, hoe 1 verwijderen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dobber_1987

Legacy Member
Ik had probleem met windowsXP, dus heb ik op mijn 2e schijf opnieuw WinXp geinstalleerd. Die "kapotte" XP, die op mijn C staat, mag er dus af. Kan ik die verwijderen, zonder mappen te verliezen? (bv: er staan liedjes in 'mijn documenten' die ik wil houden)

Flipmo-Maktone

Legacy Member
C:\Documents and Settings\***\Mijn documenten\
(*** = accountnaam)

Daarin staat al je documenten. Je kan de kappotte XP deleten, en indien je tijdens het booten moet kiezen welke XP je wilt zal je de boot.ini (op de C:\ schijf) moeten veranderen.

nTFs

Legacy Member
waarom kopieerde je dan niet gewoon je documenten naar de tweede schijf en installeerde je die nieuwe XP op de 1ste schijf...?

dobber_1987

Legacy Member
ik kon dat niet, want er was iets mis met die winXP...ik moest eert winXP installere op de 2e schijf

the JaCkAl

Legacy Member
daarom kent niet iedereen dos...

En ik heb zelfde probleem op andere pc :p

Dus thx everyone :p

dobber_1987

Legacy Member
ik ken wel dos....ma ni aan gedacht, godver....weet ik voor volgende keer! Merci

Exit

Legacy Member
geen DOS maar command venster ... werkt vrijwel zelfde maar is geen dos en *.* enzo werkt niet!

wis gewiin de win map en program files map (als ge er niet smeer ui nodig hebt) en kijk in docs en sets naar alles wa ge nosig hebt en verplaats.

dobber_1987

Legacy Member
ma als de pc op start vraagt hij ook, welke inXP hij moe opstarte, verdwijnt da dan ook?

Exit

Legacy Member
Flipmo-Maktone zei:
C:\Documents and Settings\***\Mijn documenten\
(*** = accountnaam)

Daarin staat al je documenten. Je kan de kappotte XP deleten, en indien je tijdens het booten moet kiezen welke XP je wilt zal je de boot.ini (op de C:\ schijf) moeten veranderen.

leest eens de reacties goed door ....

Exit

Legacy Member
ofwel zet ge die lijst af (eigenschappen deze computer en dan ergens opstart instelll of ge wist in boot.ini de regel die verwijst naar de xp die ge kwijt wilt, anders post ge de inhoud van die file hier

dobber_1987

Legacy Member
INHOUD VAN C:\BOOT.INI, die staat wel op de C en dat is de windows die ik wil verwijderen...op de Dschijf is er geen boot.ini, klopt dat?

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Exit

Legacy Member
ja da klopt, bootschijf is de 1ste schijf in de pc dus de C, daar staan de boot gedeelten.
die boot.ini wijst dan waar win stat en moet booten.
laten staan evenals nog hoopje bootfiles.

als ge die menu krijgt, is de bovenste? (standaard geselecteerd de win die ge wilt, wrs wel) dan wist ge de regel

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

dobber_1987

Legacy Member
ja tis die rdisk(1) vanwaar ik wil opstarte. kunde dan nog is precies late zien wa ik moe type, da ik niks verkeerd doe. Als ik iet verkeerd doe, kan ik dan nog opstarte?

Exit

Legacy Member
als ge van rdisk1 wilt opstarten dan blijft dees staan:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOW S
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

en ge wist de regel

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect


Als pc dan nie wilt booten (door foute regel) is dit te herstellen in recovery console welke ge kunt starten vanop de setup cd.
dan kunt ge de boot hersteleln als terug die lijst laten maken met commando.
best neemt ge gewoon kopie van die file en noem die bvb boot2.ini
dan kunt ge die inrecovery console snelelr terug zetten.

anders zoals gezegd is kunt ge ook die lijst die ge krijgt of uitzetten of tijd van tonen verkorten in eigeschappen deze computer - opstart instellingen.

dobber_1987

Legacy Member
ok het is gelukt...maar nu wil ik die slechte schijf farmatteren...hoe moet ik dat doen? Gewoon rechtsklik in 'deze computer' op de c schijf en formateren? Maar dan is er toch iets dat niet klopt...want mijn BOOT.INI staat op de C schijf (die ik wil formatteren). Hoe los je dat op?

AeGis

Legacy Member
partition magic installeren


de oplossing van alle gedoe met partitie's :) zeker als ge ze toch wilt formateren
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan