Archief - Keybord / synthesizer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hmgrwngd

Legacy Member
Hello mede-bezoekers van music-forum,

ik heb beslist da ik dringend eens wat aan mijn muzikale creativiteit wil doen;
ik zit wel nog beetje te twijfelen over welk instrument ik zou kunnen bespelen (aangezien ik niks van noten of akkoorden ken :p )
maar een keybord lijkt me toch een aangename oplossing.

Gitaar, viool en gewone piano lijken me iets teveel gebaseerd op technische kennis, terwijl je op een keybord al gerust wa kunt tokkelen. :)

-> Dus heeft er iemand voorbeelden of kennissen met een deftig keybord ?
Ik zoek enkel wat advies: het mag niet te duur zijn (geen 1000Euro) en het moet toch wel al het 1 en het ander van opties bevatten...


Dank bij voorbaat,
Hmgrwngd

Desperatozz

Legacy Member
uhmn ... wel piano is eigenlijk hetzelfde als een keyboard eh ... ook maar op een stel toetsen rammen :D

maar euh ... ik heb nog een keyboard liggen :: yamaha PSR-270 ; 61 toetsen ; een heel arsenaal aan klanken, leuk om mee te beginnen imho :)

hij mag weg voor 50 euro (wordt niet opgestuurd) ; incl handleiding & adapter :p

(voor de niet begrijpenden :: enkel afhalen dus ;))


ff melden dat een echt GOED klavier MET allerhande OPTIES je NIET GOEDKOOP kan vinden :) ... en het hangt er ook beetje vanaf wat voor muziek je wil spelen, enkel piano-klank of akkoustische dingen ... of eerder een echte synthesiser (basslijnen en leads)

Hmgrwngd

Legacy Member
DeSpErAtOs-X zei:
uhmn ... wel piano is eigenlijk hetzelfde als een keyboard eh ... ook maar op een stel toetsen rammen :D

maar euh ... ik heb nog een keyboard liggen :: yamaha PSR-270 ; 61 toetsen ; een heel arsenaal aan klanken, leuk om mee te beginnen imho :)

hij mag weg voor 50 euro (wordt niet opgestuurd) ; incl handleiding & adapter :p

(voor de niet begrijpenden :: enkel afhalen dus ;))


ff melden dat een echt GOED klavier MET allerhande OPTIES je NIET GOEDKOOP kan vinden :) ... en het hangt er ook beetje vanaf wat voor muziek je wil spelen, enkel piano-klank of akkoustische dingen ... of eerder een echte synthesiser (basslijnen en leads)

Het laatste é; met wat baslijnen en leads... ;)

Piano kan ik zowiezo nie spelen; dus hoeft dat ook niet echt daarin gespecialiseerd te zijn. ;)
En het hoeft geen gigantisch goed klavier te zijn; gewoon iets waar je als beginner al mee kunt doen.

En ik zou liever nieuw kopen hoor... :$
50 Euro ? :wtf:

Desperatozz

Legacy Member
ge zijt dus op zoek naar een synthesiser ... geen keyboard :P

en ja 50 euro ... is al 7 jaar oud intussen dat klaviertje ... kostte nieuw 250 euro :) :p

nujah, depends wat voor muziek je wilt maken ...

mss eens kijken achter een Novation KS-4 ofzo :) ... da is simpel om te beginnen en nie TE duur ... ma heeft een tranzy sound

kunt ook es zien achter MS-2000 ma die heeft ma 49 keys (en da is weinig)

ofwel midi klaviertje kopen en een externe synth, ook leuk :)

Hmgrwngd

Legacy Member
DeSpErAtOs-X zei:
ge zijt dus op zoek naar een synthesiser ... geen keyboard :P

en ja 50 euro ... is al 7 jaar oud intussen dat klaviertje ... kostte nieuw 250 euro :) :p

nujah, depends wat voor muziek je wilt maken ...

mss eens kijken achter een Novation KS-4 ofzo :) ... da is simpel om te beginnen en nie TE duur ... ma heeft een tranzy sound

kunt ook es zien achter MS-2000 ma die heeft ma 49 keys (en da is weinig)

ofwel midi klaviertje kopen en een externe synth, ook leuk :)

Novation lijkt me nog ok;
btw 49 toetsen ? :wtf:

Lijkt me idd wat weinig.

zavVi

Legacy Member
ik heb sinds vandaag de synthesiser van mn opa geërfd (rip) en die heeft maar 36 keys
lijkt me toch veel hoor ... als jjij 49 keys al weinig vindt
btw tis een Fujiha f-3000 iemand die dit kent ? lijkt me redelijk onbekend :) maar ik ben een leek

edit: ik krijg em niet gestart, 12v adapter erin en power knop, maar er komt niets uit ... iemand idee, tips ? :help:

Bartel

Legacy Member
zavVi zei:
edit: ik krijg em niet gestart, 12v adapter erin en power knop, maar er komt niets uit ... iemand idee, tips ? :help:

Apdapter kapot ? :lol: Laten valle wss ofzo ...

Vintage Hifi

Legacy Member
Roland's zijn héél goed om mee te beginnen. Mooie klanken ook. Een Roland E-** is altijd een goede keuze. Zoek daar maar eens op, tweedehands natuurlijk :)

TheCryptkeeper

Legacy Member
Hmm, ik denk dat al die melodietjes je rap zullen vervelen. Ik zie ook nie hoe je gewoon wat kan tokkelen op een keyboard zonder wat kennis van muziek. Je moet toch op z'n minst accoorden spelen om wat muziek te maken via die ingebouwde melodieën.

Koop een degelijk keyboard (min 61 toetsen, drukgevoeligheid) en leer terwijl ook wat piano spelen. Noteleer via internet, en je bent vertrokken.
Hier zie http://www.pianonanny.com/start.html

Vintage Hifi

Legacy Member
Ach, met wat muzikaal gevoel kom je ook al ver. Dan moet je de akkoorden niet kennen, als je ze al voelt, is het ook goed.

Die Roland lijkt me toch fatsoenlijk spul. Roland heeft altijd héél goede pianoklanken. Kan keer stukje "Moonlight Sonata" uploaden van mijn Roland, indien gewenst :)

TheCryptkeeper

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Ach, met wat muzikaal gevoel kom je ook al ver. Dan moet je de akkoorden niet kennen, als je ze al voelt, is het ook goed.

Die Roland lijkt me toch fatsoenlijk spul. Roland heeft altijd héél goede pianoklanken. Kan keer stukje "Moonlight Sonata" uploaden van mijn Roland, indien gewenst :)

Altijd leuk om iemand anders te horen spelen. Uploaden die handel!

Vintage Hifi

Legacy Member
Bitte klicken ... Verder ben ik nog niet geraakt :) Heb nooit pianoles of notenleer gevolgd btw :)

TheCryptkeeper

Legacy Member
Niet slecht gespeeld voor iemand die nog nooit les heeft gehad :niceone:
Hoe lang speel je al?

Het is wel niet de officiele versie van de moonlight sonata die je speelt. Er is toch wel een groot verschil in beide versies. Als je noten kan lezen zou ik je toch aanraden aan de officiële te beginnen, het klinkt veel mooier :)
Doch, doe zo voort!!

Vintage Hifi

Legacy Member
Niet erg lang. Hoogstens een aantal maanden met dit keyboard. Daarvoor heb ik nog wel eens een piano kunnen bespelen of een keyboard, maar nooit echt kunnen intensief oefenen (piano's bij andere mensen of dergelijken).

Hmgrwngd

Legacy Member
TheCryptkeeper zei:
Hmm, ik denk dat al die melodietjes je rap zullen vervelen. Ik zie ook nie hoe je gewoon wat kan tokkelen op een keyboard zonder wat kennis van muziek. Je moet toch op z'n minst accoorden spelen om wat muziek te maken via die ingebouwde melodieën.

Koop een degelijk keyboard (min 61 toetsen, drukgevoeligheid) en leer terwijl ook wat piano spelen. Noteleer via internet, en je bent vertrokken.
Hier zie http://www.pianonanny.com/start.html

Zoals gezegd; ik verwacht nie da ik een gigantisch goed pianist zal worden; ik wil gewoon eens zelf wat maken, en daar lijkt een synthesizer me wel goed voor...

Desperatozz

Legacy Member
daar kan je al wel mee aan de slag ja ...

is een model of 2 beter als mijn eerste keyboard ...

maar buiten een redelijke pianoklank en zogenaamde aanslag gevoelige toetsen is en blijft zo'n toestel redelijk duur voor wat je krijgt imho :)

Thorens

Legacy Member
Welja, ik vind het persoonlijk ook veel geld, als je weet dat je voor €150 - €200 tweedehands met iets gelijkaardigs al aan de slag kan.

w00p

Legacy Member
basgitaar is perfect voor u denk ik!
Zeer makkelijk om er iets deftig uit te slaan en geeft wel voldoening. Als het je ding is, PM me om mijn basgitaar te kopen. :p
(een volledige set incl versterker, stemmer, statieven e.d. voor 350€. Het enige da ge nodig hebt is nieuwe snaren want degene da eropsteke zijn pokkeoud! :p )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan