Archief - Het grote DJ/Audio-vragen topic! Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TooChé

Legacy Member
Der was gisteren precies grote Sabam controle hier in W Vlaanderen :/
Ik ben gespaard gebleven ma kvraag me af of ze vnv weer hunne toer gaan doen

MrZodiac

Legacy Member
TooChé zei:
Der was gisteren precies grote Sabam controle hier in W Vlaanderen :/
Ik ben gespaard gebleven ma kvraag me af of ze vnv weer hunne toer gaan doen

Eindejaar hé, ze hebben wellicht geld nodig om cadeautjes te kunnen kopen :evil:

Sabam :woohoo:

wcedric

Legacy Member
oke, heb mijn controller besteld, het is een numark mixtrack pro geworden;) maar nu zit ik met enkele(voor velen onder jullie wrs domme :p ) vragen..Heb dus mijn controller besteld maar ik zie veel mensen met zo een geluidskaart, maar waarvoor dient die eigenlijk? :p want ik weet van bvb traktor dat je verplicht ben zo een geluidskaart te hebben om met traktor te kunnen draaien.;)

gvQ

Legacy Member
wcedric zei:
oke, heb mijn controller besteld, het is een numark mixtrack pro geworden;) maar nu zit ik met enkele(voor velen onder jullie wrs domme :p ) vragen..Heb dus mijn controller besteld maar ik zie veel mensen met zo een geluidskaart, maar waarvoor dient die eigenlijk? :p want ik weet van bvb traktor dat je verplicht ben zo een geluidskaart te hebben om met traktor te kunnen draaien.;)

Hoe beter je geluidskaart, hoe beter je sound, hoe minder lag.. zoiets :p

wcedric

Legacy Member
hmm ook een echte kenner precies :p maar als ik het goed begrijp heeft het dus te maken met de kwaliteit van je sound?

gvQ

Legacy Member
wcedric zei:
hmm ook een echte kenner precies :p maar als ik het goed begrijp heeft het dus te maken met de kwaliteit van je sound?

Dat zou normaal de bedoeling moeten zijn van een geluidskaart als ik goed redeneer :)

Liquigi

Legacy Member
@wcedric
sinds vandaag numark mixtrack pro in huis, na met wa moeite t geïnstalleerd te hebbe dadelijk 5uurkes zitte draaie/klommele. ben dr voorlopig zeer content van.
en dr zit al een geluidskaart in de mixtrack, moest dat n antwoord zijn op u vraag...

Nightmare`

Legacy Member
Aan alle traktor (scratch) pro 2 gebruikers:

Ik heb momenteel de demo versie en ik merk dat wanneer ik ergens willekeurig in het waveform klik (en de track naar die plaats springt), dat het voorgaande deel van de track wazig wordt weergegeven (waar die waveforms aan t lopen zijn).

Is er een mogelijkheid om dit af te zetten?
Persoonlijk vind ik dit hoogst irritant, wnr ik naar een cue point ga zou ik graag nog de beats etc ervoor kunnen zien.

deathsythe

Legacy Member
Nightmare` zei:
Aan alle traktor (scratch) pro 2 gebruikers:

Ik heb momenteel de demo versie en ik merk dat wanneer ik ergens willekeurig in het waveform klik (en de track naar die plaats springt), dat het voorgaande deel van de track wazig wordt weergegeven (waar die waveforms aan t lopen zijn).

Is er een mogelijkheid om dit af te zetten?
Persoonlijk vind ik dit hoogst irritant, wnr ik naar een cue point ga zou ik graag nog de beats etc ervoor kunnen zien.

hoe bedoel je precies? bij mij is het enkel donkerder van kleur, maar je kan alles nog perfect zien vind ik.

anders moet je in preferences;
Decks Layout > Full
en je kan nog wat sleutelen aan de opties bij preferences;
Decks

JackM

Legacy Member
Ik zit weer met een dikke merde. Kheb sinds kort ook TP2 erop gezet en kdacht van men muziek es op te kuisen.
Als ek draai gebruik ik altijd men playlisten die ik in iTunes gemaakt heb. Maar zo goed als al men muziek stond door mekaar in 1 map op men hd of vaak gewoon nog in men downloadsmap. Achter dat ik die in verschillende mapjes op een voor mij juiste plaats gezet heb, kan ek die nog in iTunes afspelen, maar niemeer in TP2.
Alles uit die playlisten vindt em niemeer terug. Kheb da vroeger ook al es voorgehad met TP1, ma kweet niemeer hoe dat dan opgelost geraakt is.
Iemand die me daarbij kan helpen?

Daarnaast heb ek ook af en toe problemen met diene synq. Soms valt die gewoon weg/uit terwijl er een track aant spelen is. Die track loopt dan wa scheef ook.
Voorlopig toch nie zo denderend tevreden ervan.

Drew

Legacy Member
Preferences<File Management<iTunes Music Library al eens opnieuw geladen?
Aangezien de Library verwijst naar plek van de nummers op uw HD en die veranderd zijn kan het zijn dat TP2 gebruik maakt van een oude library file en ze dus niet meer vindt?

De nadelen die 'k ondervind bij TP2 zijn de irritante kleurenwaves (oude kan je niet meer kiezen) en idd het feit dat als je cues gebruikt of skipt het wavegebied achter je naald niet weergegeven wordt. Ook heb 'k een probleem met de mapping van mijn X1 dat de track 1 maat blijft hangen als 'k filters de eerste keer aanzet.

wcedric

Legacy Member
Liquigi zei:
@wcedric
sinds vandaag numark mixtrack pro in huis, na met wa moeite t geïnstalleerd te hebbe dadelijk 5uurkes zitte draaie/klommele. ben dr voorlopig zeer content van.
en dr zit al een geluidskaart in de mixtrack, moest dat n antwoord zijn op u vraag...

aah merci, ideaal want heb dezelfde besteld :), ma wa bedoelde me wa probleempjes voor het te installeren?

JackM

Legacy Member
Drew zei:
Preferences<File Management<iTunes Music Library al eens opnieuw geladen?
Aangezien de Library verwijst naar plek van de nummers op uw HD en die veranderd zijn kan het zijn dat TP2 gebruik maakt van een oude library file en ze dus niet meer vindt?

De nadelen die 'k ondervind bij TP2 zijn de irritante kleurenwaves (oude kan je niet meer kiezen) en idd het feit dat als je cues gebruikt of skipt het wavegebied achter je naald niet weergegeven wordt. Ook heb 'k een probleem met de mapping van mijn X1 dat de track 1 maat blijft hangen als 'k filters de eerste keer aanzet.

Straks es proberen als ek trug bij men gear zit.

Dat van dat blijven hangen heb ek ook af en toe. Maar meestal gewoon als ek ergens aan ne potmeter kom. Meestal bij men looplenght of men navigator.

deathsythe

Legacy Member
Drew zei:
De nadelen die 'k ondervind bij TP2 zijn de irritante kleurenwaves (oude kan je niet meer kiezen) en idd het feit dat als je cues gebruikt of skipt het wavegebied achter je naald niet weergegeven wordt. Ook heb 'k een probleem met de mapping van mijn X1 dat de track 1 maat blijft hangen als 'k filters de eerste keer aanzet.

welke vind jij zo irritant dan? die standaard blauwe vind ik veel mooier dan die van TSP1

en idd de nieuwste versie heeft nog veel bugs.

Drew

Legacy Member
Euh, alle? Vroeger was het een duidelijke gele wave, nu kan je kiezen tussen een flashy blauwe of een fluo roze wave.

deathsythe

Legacy Member
Drew zei:
Euh, alle? Vroeger was het een duidelijke gele wave, nu kan je kiezen tussen een flashy blauwe of een fluo roze wave.

X-ray of infrared dan eens proberen? maar ja het zijn wel totaal andere idd.

Sw4rchy

Legacy Member
Ik vind de nieuwe waveforms (en de spectrumkleuren met voorkeur) heel handig. Kan je nu veel duidelijker zien wanneer er meer high/mids/bass zijn... Waarom is dit voor jouw minder duidelijk Drew?

Heb bewust mijn versie niet geupgrade omdat er altijd wel ergens bugs gaan zijn... Een tip voor de toekomst is dan ook om NIET te upgraden tenzij je weet dat het merendeel tevreden en bugfree is ;)

deathsythe

Legacy Member
Sw4rchy zei:
Ik vind de nieuwe waveforms (en de spectrumkleuren met voorkeur) heel handig. Kan je nu veel duidelijker zien wanneer er meer high/mids/bass zijn... Waarom is dit voor jouw minder duidelijk Drew?

Heb bewust mijn versie niet geupgrade omdat er altijd wel ergens bugs gaan zijn... Een tip voor de toekomst is dan ook om NIET te upgraden tenzij je weet dat het merendeel tevreden en bugfree is ;)

maarja onlangs was er een 50% discount, dusja heb ik ook maar geupgrade :)

josilirios

Legacy Member
Als jullie mochten kiezen tussen een traktor s4 of 2 cd spelers (numark ndx400/soortgelijk) + 2kanaalsmixer(xone:22) + traktor audio 6.
Wat zouden jullie dan nemen? ( wetende dat het alletwee ongeveer op dezelfde prijs komt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan