Archief - Het grote DJ/Audio-vragen topic! Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dj_jerez

Legacy Member
Iemand ervaring met draaien met Traktor Scratch Duo/Pro op een Macbook Air 11 of 13 inch qua performance?

xDama

Legacy Member
Drew zei:
Twee van deze, lengte kan afhangen van je setup.

Inderdaad, maar hij kan eventueel ook een jack - XLR kopen. Maar levert dat 'winst' op in geluidskwaliteit of is dat enkel bij XLR - XLR?

Kily_G

Legacy Member
azkme zei:
Na wat setjes van tomorrowland beluistert te heben, vraag ik me eigenlijk af hoeveel % er eigenlijk live gemixed wordt tijdens zo'n set. Er worden zoveel accapella's en stukken van nummers gebruikt dat ik er duizelig van wordt, en ik zou - als startend/mediocre DJ - geen flauw idee hebben hoe hier nog maar live aan te beginnen..

Rekordbox wordt vooral gebruikt, zorgt voor veel prefab stukken..

‪CDJ-2000 - Laidback Luke presents RekordBox dj software‬‏ - YouTube

deathsythe

Legacy Member
dj_jerez zei:
Iemand ervaring met draaien met Traktor Scratch Duo/Pro op een Macbook Air 11 of 13 inch qua performance?

ik heb TSP icm dell studio 17 (i5 2.4GHz, 4 gig ram) en dat loopt toch deftig.

[EZ]

Legacy Member
dj_jerez zei:
Iemand ervaring met draaien met Traktor Scratch Duo/Pro op een Macbook Air 11 of 13 inch qua performance?
Ik draai Traktor Scratch Pro op m'n MBP 13" (2.4 GHz, 4GB RAM) en da's geen probleem. Latency staat net niet op het laagste, en vaak draaien er 3 decks tegelijk, nog geen problemen gehad.

Ik gebruik wel nog Traktor 1 en gebruik geen effecten.

deathsythe

Legacy Member
welke latency is dat dan ongeveer? hier heb ik een 4ms, en gebruik send & return uit traktor.

(ook wel de eerste versie)

dj_jerez

Legacy Member
[EZ];15217289 zei:
Ik draai Traktor Scratch Pro op m'n MBP 13".

Dat dit op een Macbook Pro 13 inch vlot draait wist ik al...

Mijn vraag is eigenlijk of dit vlot draait op de nieuwe Macbook Air ?;)
Specs: 1,6 ghz dual core I5, 4GIG.... 64/128 GB Flash geheugen

Thx voor info...

deathsythe

Legacy Member
youtube het dan.

moeilijk is het niet;
traktor scratch pro 2 macbook air.

dj_jerez

Legacy Member
deathsythe zei:
youtube het dan.

moeilijk is het niet;
traktor scratch pro 2 macbook air.

heb het reeds gezien, maar toch... dit is maar een paar minuten...
Dit bewijst niet de efficiëntie van de applicatie uren en uren aan een stuk vlot te draaien, bewijst ook niet of dit 4 decks tegelijk aankan, de macbook niet zwaar begint te koelen etc... Daarmee dat ik vraag of hier iemand op het forum hier ervaring mee heeft...

deathsythe

Legacy Member
"Geüpload door vasilhsfromykonos op 24 jul 2011
Macbook Air 11.6 Runs perfectly for more than 2 months Traktor Scratch Pro with Timecoded CDs, for 6 hours every night. Latency 1ms... Now Native Instruments know its possible :)"

nuja het is en blijft een zeer zwakke hedendaagse CPU, waarom blijf je niet bij je MBP?

xDama

Legacy Member
Ik heb Traktor Pro 2 op een P4 laptop van 2004 kunnen draaien en dat ging zelfs nog net. Een Macbook Air zal dat ruimschoots aankunnen, want al bij al is dat niet zo een overdreven zware applicatie hoor.

dj_jerez

Legacy Member
deathsythe zei:
"Geüpload door vasilhsfromykonos op 24 jul 2011
Macbook Air 11.6 Runs perfectly for more than 2 months Traktor Scratch Pro with Timecoded CDs, for 6 hours every night. Latency 1ms... Now Native Instruments know its possible :)"

nuja het is en blijft een zeer zwakke hedendaagse CPU, waarom blijf je niet bij je MBP?
ik denk dat een I5 processor hedendaags is niet ?
Ik deed 't vooral eigenlijk voor de SSD (minder risico op crashen, steviger bij schokken bij t voeren naar dj sets) maar ook voor het mobiele, 11 a 13 inch, dun... neemt weinig plaats in bij het opstellen, ....

deathsythe

Legacy Member
ja i5 is hedendaags, maar ik bedoel eerder qua snelheid.
nuja ik vergelijk het met mijn dell, in oktober 2010 heeft hij 900 EUR gekost en daar zit een i5 2.4Ghz in.

nuja, als je die enkel voor traktor gebruikt én er steekt een ssd in, dan zal dat zeker vlot genoeg lopen.

Klopgeest

Legacy Member
Ik heb (tijdelijk) de beschikking over 2 Pioneer CDJ 800's met mengpaneel. Nu wil ik met 2 USB's mijn tracks er op zetten. Nu als ik USB selecteer dan blijft het memory-lampje flikkeren (ik veronderstel dat hij dan aan het laden is) maar dit blijft maar duren. Zelfs na 10 minuten nog geen verandering.

Op de USB's staan elk een 150-tal tracks, grootte is in totaal ongeveer 2 GB. Ligt het aan de hoeveelheid of moet ik het probleem elders zoeken? De USB's kunnen zonder enige problemen ingelezen worden op mijn laptop hier, dus die zijn alvast ok.

Therapy

Legacy Member
kan wel liggen aan uw usb-stick hoor. had dit ook met mijn denons vroeger, usb-stick werkte perfect op pc maar werd niet gevonden door de cd spelers. probeer eens met iets anders zoals bvb een externe hd ofzo.

rubenceuppens

Legacy Member
Op een CDJ800 staat geen usb-poort!

Bedoel je misschien de CDJ850?

ShadesOfJae

Legacy Member
Heb dat probleem ook met één USB-stick op de cdj-2000. Met een andere USB-stick geen enkel probleem. :sad:

aXl_

Legacy Member
Zorg dat je usb-stick FAT32 geformatteerd is. NTFS geformatteerde sticks of andere externe apparaten (HD's, etc.) kunnen niet gelezen worden door de cdj.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan