Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kapoen

Legacy Member
spliffrider zei:
Ben op zoek naar winkel (liefst binnen BE) die oftewel een gigantisch grote stok aan klassieke (as in nylon snaren) gitaren heeft ofwel het niet erg vindt om een specifiek merk/model (pakweg een Takamine TH90) te bestellen om het dan eventueel niet te verkopen als de gitaar mij toch niet zou aanstaan.

Iemand tips of is dit gewoon een buitensporige eis?
Van een aantal winkels weet ik dat ze alles voor u willen bestellen, ook al is het alleen maar om te testen. Voor deze dienst vragen ze dan wel 50 euro die ge terugkrijgt bij de aankoop v/e instrument of als winkelkrediet.

Implar

Legacy Member
Mijn TC Electronic Polytune is daarnet aangekomen, doet wat het moet doen :)
Ik had ook 2 V-Picks besteld, de Screamer en de Venom, aangezien ik er hier al goeie dingen van gehoord heb. Ik speel toch liever met mijn Dunlop Tortex picks, die V Picks zitten niet stevig genoeg in mijn hand en draaien teveel bij snel downpicken.

Sick`

Legacy Member
Implar zei:
Mijn TC Electronic Polytune is daarnet aangekomen, doet wat het moet doen :)
Ik had ook 2 V-Picks besteld, de Screamer en de Venom, aangezien ik er hier al goeie dingen van gehoord heb. Ik speel toch liever met mijn Dunlop Tortex picks, die V Picks zitten niet stevig genoeg in mijn hand en draaien teveel bij snel downpicken.

Je moet die echt tijd geven, ik was er in het begin ook ni zot van. Na een tijdje begin je uit jezelf minder hard aan te slaan. Ik moet wel zegge dat ik de mijn af en toe moet ontvetten (samen met je handen in wat water spoelen en over vegen, en dan met een handdoek afdrogen). Ik heb die Venom nu wel niet, maar ik pak niet snel picks met een te smalle punt, want dat kan voor bepaalde dingen toch wel heel lastig spelen. IMHO had je beter afgeweest om als eerste een Small Pointed of Lite Small Pointed te nemen.

Tr1ploid

Legacy Member
Zijn hier nog mensen waarvan de brugpinnen (fotootje omdat ik de juiste naam niet exact weet :p) vaak breken? Ik vervang mijn snaren toch om de 4 maanden, en heb toch zo al een aantal keer wat pinnen gebroken. Heb ik de juiste techniek niet onder de knie, is dit gewoon eigen aan goedkope plastieken pinnen, of ben ik gewoon lomp? :p

Redhunter

Legacy Member
Tr1ploid zei:
Heb ik de juiste techniek niet onder de knie, is dit gewoon eigen aan goedkope plastieken pinnen, of ben ik gewoon lomp? :p

Ik gok op alledrie :unsure: :p

Ik foefel die er altijd uit met mijn handen, en al het niet lukt met een klein tangetje. Sowieso altijd alleen naar boven trekken, maar ik neem aan dat je wel zo slim bent :p

Nu, dat kan ook wel aan het materiaal liggen, als het echt goedkope dingen zijn.

PSP_GAMER

Legacy Member
Hallo, ik ben zo wat begonnen met gitaar te spelen (heb een akoestische van mijn zus)!

Nu was mijn vraag of het spelen van een elektrische anders, leuker, ... is?!

Omdat ik eraan denk een elektrische te kopen... Zelf heb ik wel geen notenleer of wat dan ook gevolgd, doe dit via een programma en lukt aardig goed...

Kapoen

Legacy Member
PSP_GAMER zei:
Hallo, ik ben zo wat begonnen met gitaar te spelen (heb een akoestische van mijn zus)!

Nu was mijn vraag of het spelen van een elektrische anders, leuker, ... is?!

Omdat ik eraan denk een elektrische te kopen... Zelf heb ik wel geen notenleer of wat dan ook gevolgd, doe dit via een programma en lukt aardig goed...
Een elektrische gitaar zal allesinds anders spelen dan een akoestische dat is waar :) Of het leuker is moet je zelf uitmaken. Dit hangt af van je eigen wensen en smaak.

Welke soort muziek wil je leren spelen? Als dat bv. blues, rock, pop, metal is dan ben je misschien beter af met een elektrische gitaar. Toch kan een akoestische gitaar ook een prima instrument zijn om te leren spelen.

Sowieso is het een goedkope optie om nu nog even verder te doen met die akoestische en zo te ontdekken of het gitaarspelen echt iets voor u is. Voor meer informatie, introductielessen en eventueel aankoopadvies verwijs ik graag door naar één van de betere gratis instructeurs op het internet: justinguitar.com

Veel succes en plezier gewenst met de nieuwe hobby! :niceone:

Carrion

Legacy Member
Bwa, door tegen z'n goesting verder te doen op die akoestische gaat 'm nie te weten komen of gitaar spelen iets voor hem is, met een bescheiden budget van 250-300 euro hebt ge al een enorm schoon elektrisch gitaarke en versterker.

langun

Legacy Member
Ik zie nergens staan dat hij tegen zijn zin op die akoestische speelt, hij vraagt gewoon naar het verschil :)

Carrion

Legacy Member
Nee da weet ik, bedoelde gewoon dat hij niet persé op die akoestische moet verder doen (zoals kapoen voorsteld) als hij eens elektrisch wil proberen :p

Kapoen

Legacy Member
Carrion zei:
Nee da weet ik, bedoelde gewoon dat hij niet persé op die akoestische moet verder doen (zoals kapoen voorsteld) als hij eens elektrisch wil proberen :p

Ik heb niet beweerd dat hij persé op die akoestische moet verder doen, ik heb alleen gesteld dat dat de goedkopere optie is (aangezien er blijkbaar al een akoestische gitaar in huis is) :p

Daarbij heb ik ook letterlijk gezegd dat hij voor moderne muziek beter af is met een elektrische gitaar, maar soit :)

PSP_GAMER

Legacy Member
Ja mannen, gene ruzie of discussie :D

Ik begrijp jullie alle 3 !

Liefst van al zou ik ook wel wat meer rock, pop gaan spelen !
Maar in de reactie van ... las ik dat je al een goede hebt voor 250-300!

Zijn er ook voor wat minder geld? Versterker kan ik nadien nog kopen, dus dat vormt geen probleem!

Zijn er eigenlijk verschillen tussen een elektrische en een akoestische gitaar:
Bv: het aantal fretten ofzo? Of ...?

langun

Legacy Member
Voor veel minder geld zou ik er niet aan beginnen eerlijk gezegd, 200-250 euro is toch een minimum om een gitaar van basiskwaliteit te hebben, er kunnen nog goede gitaren te vinden zijn onder die prijs, maar de kans is wel veel kleiner.

Indien je dat geld er niet aan wil/kan geven zou ik wat door sparen en ondertussen blijven spelen op de akoestische. Een versterker is imo ook wel een must, want zonder zou ik vrij snel de fun er niet van inzien. But that's me :)

Kapoen

Legacy Member
PSP_GAMER zei:
Ja mannen, gene ruzie of discussie :D

Ik begrijp jullie alle 3 !

Liefst van al zou ik ook wel wat meer rock, pop gaan spelen !
Maar in de reactie van ... las ik dat je al een goede hebt voor 250-300!

Zijn er ook voor wat minder geld? Versterker kan ik nadien nog kopen, dus dat vormt geen probleem!

Zijn er eigenlijk verschillen tussen een elektrische en een akoestische gitaar:
Bv: het aantal fretten ofzo? Of ...?
Oh, maar wij maken geen ruzie zenne, 't is alleen een misverstand ;)

Op die website van justinguitar staan een aantal zaken uitgelegd ivm gitaren en aankoopadvies.

Tjee

Legacy Member
Dag iedereen

Ik ben al een tijdje op zoek naar een elektrische gitaar met versterker en case.
Na wat zoekwerk is mijn oog gevallen op de Epiphone Les Paul Standard + Roland Cube 15XL.

Die gitaar blijkt nu een heel stuk goedkoper dan enkele jaren geleden, is er een nieuw model op komst?

Wat betreft de versterker: Ik heb destijds veel goede reviews gelezen over de Roland Cube 15X, maar benadert de 15XL dezelfde kwaliteit?
Is het overigens niet beter dat ik een 20XL neem?

Welke case raden jullie mij aan?

Gelieve mijn vragen te beantwoorden, 9lives gitaargoden!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan