Archief - DJ equipment checklist

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

aXl_

Legacy Member
Het lijkt wel schering en inslag dezer dagen maar ook ik overweeg de stap te zetten ;). Ik was echter niet van plan om jullie voor mijn kar te spannen en wat equipment te laten opsommen maar wel om jullie advies te vragen over een lijstje dat ik heb samengesteld. Ik heb namelijk geen enkele ervaring in de wereld van DJ-hardware en acht mezelf daarom ook niet in staat om de fischer price van de kwaliteit te onderscheiden :p.

Ik heb uit de verschillende threads hier veel tegenstrijdigheden gevonden ivm duur of budget materiaal voor beginners maar heb uiteindelijk gezocht in de prijsklasse van +- 200eur voor de mixer en 200 per CD-speler. (probeer me niet om te praten naar TT's, die zijn op dit moment nog buiten mijn prijs-range en zal ik misschien overwegen na een vakantie job deze zomer).

mixer:


CD speler:

koptelefoon:

welke draagt je voorkeur weg, staat er rommel tussen, staat er alleen maar rommel tussen? laat het me weten :)

Eigen voorstellen appreciëer ik natuurlijk maar er is weinig kans dat ik me laat verleiden tot een mixer van 500+ euro's.

Voor de koptelefoon: ik heb echt geen flauw id op basis van welke criteria ik moet schiften. Hier zijn voorstellen dus uiterst geapprecieerd :p.

Voorts heb ik gemerkt dat velen positieve ervaringen hebben met online bestellingen bij dj-laden. Is mijn veronderstelling juist en wat zijn ongeveer de verzendkosten? :)

Zijn er bekendere winkels (lees: winkels die ook ik zou kunnen vinden in belgië) met dit materiaal aan +- dezelfde prijs of compenseren de prijzen van deze online shop zelfs de verzendkosten?

en als allerlaatste: zitten bij deze apparaten de kabels doorgaans inbegrepen? welke wel, welke niet? :p

dank bij voorbaat :)

Sabe

Legacy Member
Deze 2 mixers zijn zeker van kwaliteit.
Heb al met beide gewerkt, en ik moet zeggen. Nette mixers :)

* Gemini UMX SE Limited Edition
* Stanton SMX-301

Anoniem09

Legacy Member
Ik zou als mixer de Stanton SMX-301 nemen, lekker beestje :)

Die cd spelers zijn ook zeer goed om mee te beginnen, van de hoofdtelefoon weet ik niet veel, maar als het alleen is voor thuis zal die wel genoeg zijn :)

Anders kan je eens kijken achter een Stanton DJ PRO 2000S of een 3000.

Real

Legacy Member
NOOOOOIT een mixer van Behringer kopen !

Ga voor de Gemini UMX-SE ofzo. Of voor die Stanton SMX-301, maar die heeft geen VU-meters per kanaal, dus dat vind ik wel vuiligheid persoonlijk.

Headphone: die Numark is niet slecht tschijnt, maar ga toch maar voor de SynQ HPS-2. :p :p

Anoniem09

Legacy Member
Real zei:
Ga voor de Gemini UMX-SE ofzo. Of voor die Stanton SMX-301, maar die heeft geen VU-meters per kanaal, dus dat vind ik wel vuiligheid persoonlijk.

Mmm, goed punt! Eigenlijk nooit gemerkt toen ik die mixer uittestte, maar je hebt gelijk,het is veel handiger zo'n VU meter per kanaal.

Babs

Legacy Member
Real zei:
Headphone: die Numark is niet slecht tschijnt, maar ga toch maar voor de SynQ HPS-2. :p :p

:unsure: :ironic: :ironic:

niet luisteren naar hem, hij is een beetje geobsedeerd door zijn Synq headset dat het niet meer gezond is....

ikzelf ga waarschijnlijk die gemini UMX-SE kopen en een stanton DJ Pro 2000 voor headset. van beide al enorm goede dingen gehoord, enja, ik moe het ook nog stellen met advies van anderen, want kweet er ook nog niet veel van :p

*wacht op boonz0r zijne commentaar*

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
voor hoofdtelefoons slechts 1 merk: sennheiser. Meer specifiek HD215. Kost veel te veel bij DJ laden is voor 70Euro op ebay te vinden. Al die schanier punten dat de hoofdtelefoons hebben is allemaal heel leuk, maar da barst alleen rap en ge krijgt der artritis van in uwe nek.

Blijft aub weg van merken als reloop, dap, dunno what...
de regel geldt: enkele cdspelers => pioneer of denon, dubbele cdspelers denon.

En btw, materiaal hoeft niet nieuw te zijn he ;)

Kyran

Legacy Member
Maat van mij heeft die numark koptelefoon, komt schitterend geluid uit.
De cdspelers die je toont zien er heel goed uit. En voor die mixer kan ik ook enkel zeggen: geen behringer.
Je zal een heel goeie basic set-up hebben hiermee
enjoy

DjProbe

Legacy Member
BuZz.LiGhTYeAr zei:
Blijft aub weg van merken als reloop, dap, dunno what...
de regel geldt: enkele cdspelers => pioneer of denon, dubbele cdspelers denon.

daar heeft em geen budget voor ze
btw dubbele cd speler van pioneer, de cmx 3000 heb ik nog nooit klagen over gehad ze, zelf nie van grote dj's die er op spelen !

enkele cd-spelers van denon worden niet altijd zo goed onthaald,
meestal krijg ik de vraag, 'hoe werkt da ding ier' :)
zelf bij sommige dubbele van denon is dit het geval!
denon wil er gewoon veel te veel in steken, dienen dn4500 is eindelijk weer een deftig toestel zonder te veel rommel op!

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
DjProbe zei:
daar heeft em geen budget voor ze
btw dubbele cd speler van pioneer, de cmx 3000 heb ik nog nooit klagen over gehad ze, zelf nie van grote dj's die er op spelen !

enkele cd-spelers van denon worden niet altijd zo goed onthaald,
meestal krijg ik de vraag, 'hoe werkt da ding ier' :)
zelf bij sommige dubbele van denon is dit het geval!
denon wil er gewoon veel te veel in steken, dienen dn4500 is eindelijk weer een deftig toestel zonder te veel rommel op!

:offtopic:
Denon probeert zich te onderscheiden van Pioneer, Pioneer CDJ 1000 is de standaard en de meeste "grote" mannen kunnen daarmee werken. Die superOEMS hebben de SL1200 als voorbeeld genomen. Denon heeft dat niet gedaan met de CDJ 1000, waarvoor big applause to Denon. Ben zelf nog zwaar aan't twijfelen tussen ne S3500 en ne CDJ1000.

DjProbe

Legacy Member
BuZz.LiGhTYeAr zei:
:offtopic:
Denon probeert zich te onderscheiden van Pioneer, Pioneer CDJ 1000 is de standaard en de meeste "grote" mannen kunnen daarmee werken. Die superOEMS hebben de SL1200 als voorbeeld genomen. Denon heeft dat niet gedaan met de CDJ 1000, waarvoor big applause to Denon. Ben zelf nog zwaar aan't twijfelen tussen ne S3500 en ne CDJ1000.

toevallig staan er bij ons ook table top cd-spelers op het verlanglijstee
echter heb ik geen enkele seconde getwijfeld .. het wordt de cdj 1000
mede omdat hij standaard is ...

denon is gewoon meer iets voor home dj (on offence) en dj die met hun eigen equip gaan draaien
ik zie da gelijk nie veel in clubs staan ...
laat staan in verhuurfirma's

NinjaTune

Legacy Member
Cdspelers zijn goede keuze! Zeer goed prijs/kwaliteit. Allen zou ik een slagje hoger gan in die cdspelers. Voor die van e slagje hoger check aboutdj.nl voor een ruime review.
Da zijn er dan waar je zeker geen tekortkoming mee gaat hebben. Terwijl deze daje nu staan hebt nogal 'basic' zijn en je meebe behoorlijk rap ga willen vernieuwen.

als mixer zou ik de stanton smx of gemini umx nemen.

NinjaTune

Legacy Member
BuZz.LiGhTYeAr zei:
:offtopic:
Denon probeert zich te onderscheiden van Pioneer, Pioneer CDJ 1000 is de standaard en de meeste "grote" mannen kunnen daarmee werken. Die superOEMS hebben de SL1200 als voorbeeld genomen. Denon heeft dat niet gedaan met de CDJ 1000, waarvoor big applause to Denon. Ben zelf nog zwaar aan't twijfelen tussen ne S3500 en ne CDJ1000.

ik heb ne dn-s3000; komt volgende week normaal ne tweede bij. Ik ging sowieso eigenlijk een s3500 kopen, maar voor da extra geld zie ik voor mij atm geen meerwaarde. Kheb het dan ook niet gedaan omdat ik nu al met ne 3000 zit en de bijhorende x300 denon battlemixer. Moest ik nu opnieuw starten en cd turntables kopen zou ik zeker voor de s3500 gaan. Kheb er es op gedraaid, echt BOM! ge voelt de direct drive power en toch wel ferme verbetering tegenover de belt van ne dn-s3000. Ikzelf heb het totaal niet voor die pioneer cdj's. Enige wrom je zou kunnne zeggen dat je ze koopt, is omdat ze de 'clubstandaard' zijn. Maar als je kan draaien met zo'n denon ben je des te rapper weg met ne pioneer. Ik vind die pio's ferm plastiekerig aanvoelen terwijl de denon's veel meer feeling teweegbrengen. Als je twijfelt moet je ze beiden es testen. Kan zeggen dat die s3500 echt focking vet is. En ik vind het juist nice dat denon al die features eropsteekt. Alles van mijn s3000 gebruik ik geregeld, van dump effect tot sampler.
Ma der zijn erveel die idd vinden da het er veel moeilijk gebruikbaar uitziet dan ne pioneer, wat waar is, maar als je er gewoon mee draait zieje hoe simpel het eigenlijk allemaal ook wel es, alleen vallen al die knopjes etc veel meer op int begin dan dat je da hebt bij ne pioneer. Moest ik in jouw plaats zijn zou ik (zeker voor thuisgebruik) de denon kopen.

toevallig staan er bij ons ook table top cd-spelers op het verlanglijstee
echter heb ik geen enkele seconde getwijfeld .. het wordt de cdj 1000
mede omdat hij standaard is ...

denon is gewoon meer iets voor home dj (on offence) en dj die met hun eigen equip gaan draaien
ik zie da gelijk nie veel in clubs staan ...
laat staan in verhuurfirma's
idd pioneer is nu eenmaal de standaard, en in clubs zijn het overal pioneers (alhoewel ik al op fotos van clubs in groot-brittanie de s5000 gezien heb). Maar hier is idd pioneer dé standaard en kan ik inderdaad geloven dat daar in verhuur naar gevraagd wordt ipv naar denon.
Ma ik raad de denons voor thuisgebruik veel meer aan. Meer features etc. En het scratchen is zoveel realistischer omdat het draait. Bij mij ligt er nu zelf ne single vinyl op en de feel is echt compleet hetzelfde, ik moet er alleen nog es e 'echte' slipmat onderleggen omdat die vinyl ietwat te hoog ligt dan de normaal bijgeleverde scratchdisk.

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
Tis de bedoeling dat ze mee on the road gaan. Ik heb ne hele P.A. daarmee dat ik zo twijfel.

Ik heb ze beide onder handen gehad. En heb zo'n lijstje gemaakt met de pro's en cons. Misschien best eens een eigen thread starten ;)

Als de S3500 Alpha-track had, dan had ik mijn keuze al gemaakt :)

NinjaTune

Legacy Member
(idd meebe beter nieuwe thread maken)
Mja on the road zou ik ook twijfelen. Nuja ik vind de feel van denon nog altijd beter. En ik heb ook getwijfeld tussen de s-5000 en s-3000, ma ik vond die extra prijs en extra features (waaronder alpha) nie echt broodnodig. Ik zie niet in waarom je alpha track zou gebruiken als je toch al 2 cd turntables hebt? Oké om 2 liedjes van eenzelfde cd te mixen, maar hoeveel komt da voor? volgens mij nie echt veel. nuja moest ik in jouw plaats zijn, voor on the road zou ik ook hard twijfelen.

Btw zou je die pros/cons es kunne posten? ben es benieuwd.

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
LexiC zei:
(idd meebe beter nieuwe thread maken)
Mja on the road zou ik ook twijfelen. Nuja ik vind de feel van denon nog altijd beter. En ik heb ook getwijfeld tussen de s-5000 en s-3000, ma ik vond die extra prijs en extra features (waaronder alpha) nie echt broodnodig. Ik zie niet in waarom je alpha track zou gebruiken als je toch al 2 cd turntables hebt? Oké om 2 liedjes van eenzelfde cd te mixen, maar hoeveel komt da voor? volgens mij nie echt veel. nuja moest ik in jouw plaats zijn, voor on the road zou ik ook hard twijfelen.

Btw zou je die pros/cons es kunne posten? ben es benieuwd.

kzal morgen ne nieuwe thread starten, ben nu aan't leren voor examen. Morgen meer tijd ;)

Nijntje

Legacy Member
BuZz.LiGhTYeAr zei:
:offtopic:
Denon probeert zich te onderscheiden van Pioneer, Pioneer CDJ 1000 is de standaard en de meeste "grote" mannen kunnen daarmee werken. Die superOEMS hebben de SL1200 als voorbeeld genomen. Denon heeft dat niet gedaan met de CDJ 1000, waarvoor big applause to Denon. Ben zelf nog zwaar aan't twijfelen tussen ne S3500 en ne CDJ1000.


Zet de S3500 naast nen CDJ1000 en die CDJ voelt als crap aan.
De denon heeft heerlijke functies, kost minder en voelt steviger aan.
Ook heeft hij geen plastieken platterSCHIJFKE zoals die Pio's.
Pioneer CD spelers zijn al ingehaald door Denon sinds de S3000 en de S5000.

Wie het tegendeel beweert, duidelijk nog geen Denon in zijn pollen gehad.
En niet mee kunnen werken? Laat me niet lachen :)

aXl_

Legacy Member
LexiC zei:
Cdspelers zijn goede keuze! Zeer goed prijs/kwaliteit. Allen zou ik een slagje hoger gan in die cdspelers. Voor die van e slagje hoger check aboutdj.nl voor een ruime review.
Da zijn er dan waar je zeker geen tekortkoming mee gaat hebben. Terwijl deze daje nu staan hebt nogal 'basic' zijn en je meebe behoorlijk rap ga willen vernieuwen.

als mixer zou ik de stanton smx of gemini umx nemen.

een slagje hoger (als je de rcd900 bedoelt) is wel meteen 2 keer 150 euro meer he :) (350 elk). Zijn die extra functies het waard?

en dan nog: wat zijn jullie ervaringen met online shops? En wat bedragen ongeveer de verzendkosten?

NinjaTune

Legacy Member
aXl_ zei:
een slagje hoger (als je de rcd900 bedoelt) is wel meteen 2 keer 150 euro meer he :) (350 elk). Zijn die extra functies het waard?

en dan nog: wat zijn jullie ervaringen met online shops? En wat bedragen ongeveer de verzendkosten?

die shops zijn zeker te betrouwen, dj laden zeker.
Ja ik vind het dat waard da extra bedrag. Dan heb je direct DEFTIGE cd spelers waar je geen spijt van gaat krijgen.
Als je echt gaat kunnen draaien gaje spijt hebben dat je niet direct iet betere gekocht hebt met meer features. Kwalitatief gaan ze wel zelfde zijn maar ze zijn héél basic. Later gaje er wel es effect etc willen opsmijten en die rcd900 is echt héél goe vo z'n prijs. Check oa aboutdj.nl

@nijntje, idd nix aan toe te voegen. En volgens mij idd mensen die zeggen da die pioneers beter aanvoelen hebben nog geen denon in de handen gehad. Tvalt direct op hoe plastiekerig pioneer voelt als je die denon's es bespeelt hebt.

Kyran

Legacy Member
Nog een leuke site voor materiaal:
http://www.musicstorekoeln.de/
Als je daar als landeninstelling belgie kiest krijg je prijs met extra btw en verzendingskosten in te zien (bespaard je een hele hoop omrekeningswerk). Tevens een degelijke en goedkope winkel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan