Archief - TomTom GO730

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

XYRIS

Legacy Member
Hellow,

Ik verkoop mijn TomTom GO730

Alles aanwezig:

- gps
- Doos + papieren
- cdtje TomTom home (voor updates e.d)
- craddle met usb poort (opladen en met pc verbinden)
- zuignap op de ruit
- autolader

+

Appart gekocht: "TomTom 2 go pack" (ter waarde van 24.99€)

- houder voor op je luchtrooster
- beschermhoesje voor gps

TOMTOM GO 730 GPS / Navigatie Kenmerken bij Vanden Borre

Is jaartje oud, perfecte staat.
Reden verkoop: Auto gekocht met GPS
Zoek enkel nog het aankoopbewijsje.. (Was toen ergens 350€)

=> Richtprijs: 180€ (voorstellen welkom)

snelle_eddy

Legacy Member
heb je een foto van uw gps en alle bijkomende onderdelen om te zien of er niet al teveel (of geen) krassen opstaan:-)

mvg dennis

snelle_eddy

Legacy Member
ik moet 100% zeker zijn dat de kaart updates gratis zijn, dus ik denk dat ik blijf zoeken naar een garmin gps. toch bedankt voor de info en veel succes met de verkoop van uw gps

vanic

Legacy Member
snelle_eddy zei:
ik moet 100% zeker zijn dat de kaart updates gratis zijn, dus ik denk dat ik blijf zoeken naar een garmin gps.


gratis bij Garmin ? dit kost 120 euro extra hoor ...voor de tijd dat men jou kaarttype ondersteund ... eenmalige update kost 79 euro

XYRIS

Legacy Member
snelle_eddy zei:
ik moet 100% zeker zijn dat de kaart updates gratis zijn, dus ik denk dat ik blijf zoeken naar een garmin gps. toch bedankt voor de info en veel succes met de verkoop van uw gps

vanic zei:
gratis bij Garmin ? dit kost 120 euro extra hoor ...voor de tijd dat men jou kaarttype ondersteund ... eenmalige update kost 79 euro

Je moet alles betalen hoor, je moet echt niet denken dat je zomaar
er vanaf bent na de aankoop. Zelfs updates van nieuwe flits locaties
moet je betalen...

snelle_eddy

Legacy Member
mijn vorige garmin had 7 jaar gratis kaartupdates de flitslocaties was bijbetalen :-(. tot op de dag van vandaag nog altijd spijt dat ik die had verkocht was nog maar 4 jaar oud in plaats van de 710 te kopen van tomtom had ik die gewoon moeten bijhouden

vanic

Legacy Member
snelle_eddy zei:
mijn vorige garmin had 7 jaar gratis kaartupdates

sorry maar dat geloof ik dus niet ;)... mijn ouders hebben( nu nog dus ) een Garmin Nuvi 660 FM ... en ik heb onlangs nog geprobeerd om de kaarten up te daten ... met als resultaat dat ze moesten een kaartupdate kopen ;)


het is wel zo dat je nu hiervoor extra kunt bij betalen dus 120 euro ( zoals ik reeds eerder postte) en dit heet dan nüMaps Lifetime ... of zoals mijn ouders deden een één malige kaartupdate ( de software is iets anders ;) )

garmin.nl | nüMaps Lifetime

maar zoals je kan zien werd dit maar in 2009" gelanceerd"

snelle_eddy

Legacy Member
ja het kan zijn dat ik bij aankoop een extra cent heb moeten geven toen ik die gps kocht (goedkoop was die garmin niet )

wat zijn eigenlijk de beste gps'en garmin of tomtom?

vanic

Legacy Member
snelle_eddy zei:
wat zijn eigenlijk de beste gps'en garmin of tomtom?

dat hangt eigenlijk af van je persoonlijke voorkeur... ( ik heb het meer voor Tom Tom vanwege de software ... omdat je de stem kan kiezen )

die 730 die hier verkocht wordt is zeer zeker een goed toestel ... ( met veel mogelijkheden)

maar als je garmin gewoon bent ... en blijkbaar al een 710 hebt gehad ... en niet tevreden bent .... ja dan ??

snelle_eddy

Legacy Member
ja die 710 verliest zijn ontvangst achter een hitte weerende voorruit, ook geen ontvangst in een stad en het duurt soms een hele tijd voor hij mij terug kan vinden nadat het ontvangst wegvalt dus mijn ervaring leert mij blijf bij garmin. maar ik vind de stijl van tomtom veeeeeele mooier, garmin zijn vrij lelijke gpsen (vind ik toch persoonlijk).
als er nu een garmin zat in een tomtom omhulsel ik zouw niet twijfelen :-)

XYRIS

Legacy Member
Dit gpsje is echt een super ding! je kan zelf bepaalde aanwijzingen inspreken zoals "links afslaan" enzovoort :-)

Normaal adres zelfs inspreken dachtik...
Nuja, noooit geen klagen van gehad.. heel snel ontvangst en heeft die altijd snel weer...
en in tunnels blijft die de meters aftellen...

Dat van dat "flippen" in stad, dat is denkik wel iets gekend.. neen?
Flippen is overdreven, maar dat de gps precies soms even zelf de kluts kwijt is.
Bij de mijne nooit opgemerkt.. wel bij oudere

Dit gpsje gaat ook ENKEL weg omdat ik nu een Cklasse heb gekocht en vandaag
mogen halen en daar zit gps in en kan alles netjes inspreken dus waarom nog een zuignap
op de ruit zetten :p.

vanic

Legacy Member
snelle_eddy zei:
ja die 710 verliest zijn ontvangst achter een hitte weerende voorruit, ook geen ontvangst in een stad en het duurt soms een hele tijd voor hij mij terug kan vinden nadat het ontvangst wegvalt dus mijn ervaring leert mij blijf bij garmin. maar ik vind de stijl van tomtom veeeeeele mooier, garmin zijn vrij lelijke gpsen (vind ik toch persoonlijk).
als er nu een garmin zat in een tomtom omhulsel ik zouw niet twijfelen :-)

heb jij die Garmin in dezelfde "condities " getest ??
want lijkt me straf dat je zoveel oudere Garmin het beter zou doen ( deed)

maar als je de tomtom veel mooier vindt ( wat ik persoonlijk ook vind )
dan zou ik deze 730 zeker overwegen hoor ... ( ik zelf heb een TT 630 en zoals gezegd mijn ouders een Nuvi 660 FM )

snelle_eddy

Legacy Member
die garmin en die tomtom zijn niet in dezelfde condities getest zoals al zij heb ik nu een hittewerende voorruit toen ik nog mijn garmin had reed ik rond met een golf2 die had dat al zeker niet :-)

XYRIS

Legacy Member
snelle_eddy zei:
die garmin en die tomtom zijn niet in dezelfde condities getest zoals al zij heb ik nu een hittewerende voorruit toen ik nog mijn garmin had reed ik rond met een golf2 die had dat al zeker niet :-)

Heb jij een cirtroën? Mijn broer heeft soms ook wat probleemkes
en zegt ook dat het zijn voorruit is.. met die zonnewerende film (of hitteweren, of beide) :-) Maar toch.. is hij ermee toch al naar zee gereden enz dusja..

snelle_eddy

Legacy Member
opel corsa, maar maakt niet uit welk merk je hebt. mijn ouders hebben een renault ook al met zo een voorruit en daar lukt het ook niet mee :-). (het is idd beide juist zonnewerende of hittewerende :-) ). mss moet ik eerst eens research doen welke gps er wel een signaal kan ontvangen door zo een ruit?

vanic

Legacy Member
snelle_eddy zei:
welke gps er wel een signaal kan ontvangen door zo een ruit?

geen enkele ;) ... je moet hiervoor een extra versterkende antenne gebruiken ... die je dan aan de "uitsparing" in je ruit plaatst of op een andere plaats in de wagen ... of eerst eens proberen of je beter ontvangst hebt als je hem aan jou linkerkant plaatst ipv in het midden
TomTom External Antenna - TomTom GPS sat nav

maar dit hoort eigenlijk allemaal niet thuis in deze verkoopsthread

zo'n 730 is zeer zeker een goed toestel
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan