Archief - Zucht, ram probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wover

Legacy Member
ja, tis erg :p

Ik vond het al raar dat ne maat met juist dezelfde set-up zowat 2* sneller opstartte als mij, en ik had nu bij het opstarten het beginscherm met fabrikant enz afgezet, en wat krijg ik te zien: dit

Erachter staat nog 166Mhz

Ik heb dus Corsair 2 * 512MB DDR 400 ram (valueselect, ge weet wel, da goeikoopste :p) en ik had al problemen om dat in dual channel te steken, enkel in slot 1 en 3 werkt et fatsoenlijk.

Maar dit gaat te ver, geen dual channel en dan werkt dat ram maar aan 333Mhz :angry:

Ik neem aan dattet een of ander mongolebiossetting is die niet fatsoenlijk staat, dus aub help me out :p

Mobo is MSI K8N Neo2 (platinum)

Slayerbe

Legacy Member
ofwel kan u moederbord geen dual channel aan (te tam om te gaan zien op msi site) ofwel hebde ergens iets verkeerd gedaan me u geheugen :p oftewel wilt da geheugen om een of ander reden gewoon ni in dual channel werken :lol:
kdenk het 1e of 2e

edit: k u moederbord is precies iets recenter as dak dacht optie 1 ist dan al ni :D

dan... als da maar op 333mhz draait dan betekend dat dat da syncroon gaat lopen met u processor die waarschijnlijk maar een fsb van 166mhz heeft
maar daar is idd iets voor in den bios waarvan de naam mij momenteel ni tebinnen komt
da gaat ge op 3:4 (of 4:3 :p) moete zetten en tzal wel aan 200mhz draaien

Wover

Legacy Member
k eb enkel de optie T2 of T1 zien staan voor mijn ram... maar als iemand specifieker kan zijn misschien?

fregelke

Legacy Member
mem freq op "auto" geeft u dezelfde freq als u fsb. 166mhz *2 = 333mhz bij u dus.
mem freq op "SPD" geeft u mem freq voorgeprogrameerd door fabrikant :200*2=400mhz

en dualchannel werkt enkel wanneer er een lat in slot 3 steekt.

Gamer

Legacy Member
RTFM, staat allemaal mooi in de manual.

read all about it.....

Wover

Legacy Member
hehe gebruik mijn afkortingen ni aub :p

en ik heb ze al gelezen hoor, maar ik vond niet direct iets wat mijn probleem kon verhelpen...

Wover

Legacy Member
bon, ik heb mijn lattekes ns in dual channel gestoken (slot 1 en 2)

niks as problemen :p

ik heb echt alles geprobeerd, maar elke keer kreeg ik een foutmelding (blauw scherm)
ik ben een keer in safe mode kunnen opstarten met dual channel, maar dan gaf hij heel de tijd schrijffouten enz.

een greep uit de blauwe schermen:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

En nu staan de latjes terug zoals ze eerst stonden, en nu geraak ik nog steeds niet in windows, ik zit nu in safemode. Hij geeft volgende blauw scherm:
FPN_LIST_CORRUPT

misschien ns naar de pc winkel gaan en wat dreigen, als die pc tegen straks niet werkt in dual channel wil ik €1000 schadevergoeding ofzo :ironic:

bon nog iemand zo'n goede ideën zoals pas eens iets aan in uw bios zodat niks meer werkt?

troid

Legacy Member
Woverke zei:
bon, ik heb mijn lattekes ns in dual channel gestoken (slot 1 en 2)

niks as problemen :p

ik heb echt alles geprobeerd, maar elke keer kreeg ik een foutmelding (blauw scherm)
ik ben een keer in safe mode kunnen opstarten met dual channel, maar dan gaf hij heel de tijd schrijffouten enz.

een greep uit de blauwe schermen:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

En nu staan de latjes terug zoals ze eerst stonden, en nu geraak ik nog steeds niet in windows, ik zit nu in safemode. Hij geeft volgende blauw scherm:
FPN_LIST_CORRUPT

misschien ns naar de pc winkel gaan en wat dreigen, als die pc tegen straks niet werkt in dual channel wil ik €1000 schadevergoeding ofzo :ironic:

bon nog iemand zo'n goede ideën zoals pas eens iets aan in uw bios zodat niks meer werkt?

Ik heb net hetzelfde probleem gehad, ik heb ze nog is van slot verander en het ging terug. Pcies toch nog wel ne dikke bug in dat msi bord.

Wover

Legacy Member
zitte ze dan nu bij u in 3 en 4?

da kannek ook nog ns proberen :)

kan ook zijn da ge windows moet installeren onder dual channel, da ge ni zomaar kunt veranderen bij een bestaande installatie...

troid

Legacy Member
Woverke zei:
zitte ze dan nu bij u in 3 en 4?

da kannek ook nog ns proberen :)

kan ook zijn da ge windows moet installeren onder dual channel, da ge ni zomaar kunt veranderen bij een bestaande installatie...

Nee ze zitten nu single. Ik steek ze sws terug in dual channel. Ik ga combinatie 3-4 nu proberen. Hopelijk kunnen ze dit met een biosfix oplossen.

troid

Legacy Member
Woverke zei:
bon, ik heb mijn lattekes ns in dual channel gestoken (slot 1 en 2)

niks as problemen :p

ik heb echt alles geprobeerd, maar elke keer kreeg ik een foutmelding (blauw scherm)
ik ben een keer in safe mode kunnen opstarten met dual channel, maar dan gaf hij heel de tijd schrijffouten enz.

een greep uit de blauwe schermen:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

En nu staan de latjes terug zoals ze eerst stonden, en nu geraak ik nog steeds niet in windows, ik zit nu in safemode. Hij geeft volgende blauw scherm:
FPN_LIST_CORRUPT

misschien ns naar de pc winkel gaan en wat dreigen, als die pc tegen straks niet werkt in dual channel wil ik €1000 schadevergoeding ofzo :ironic:

bon nog iemand zo'n goede ideën zoals pas eens iets aan in uw bios zodat niks meer werkt?

Lol nu begin ik die errors ook terug te krijgen, toch iets serieus mis met het moederbord denk ik.

RaDa

Legacy Member
euhm, gulle zit ier bezig met slot 1 en 2 en slot 3 en 4

Maar volgens mij moet dual channel in 1 en 3 zitten

corvette

Legacy Member
metreox zei:
Ik heb net hetzelfde probleem gehad, ik heb ze nog is van slot verander en het ging terug. Pcies toch nog wel ne dikke bug in dat msi bord.

.... :tongue: asus :applause:


just kidding

XeQuiNoX

Legacy Member
metreox zei:
*ik voel me gekwetst* :sad:

:)

Maar ik denk toch ook dat men volgende bordje een asus of dfi wordt

Met die bordjes zijn ook veel probs met de Ram hoor.
Het is geen specifiek MSI probleem zunne.
Ik heb bij mijn A8V deluxe ook last gehad met de Ram.
Ik heb mij nu net 2 latjes Infineon van 512 pc 3200 gekocht van $tofke en die werken dan weer WEL perfect, in dual channel en al :applause:
Ge moet u echt houden aan de testlijst van Rammerken die uw mobo-producent op de website of in de handleiding heeft staan.(ofwel moete heel veel geluk hebben he :p )

Grtz XeQuiNoX
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan