Archief - Waarom AMD of Waarom Intel?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wix

Legacy Member
Waarom AMD of Waarom Intel?

AMD VOORDEEL = Beter voor gamen, kost minder
NADEEL = loopt warmer

INTEL VOORDEEL = Beter voor office, encoding, loopt niet zo warm als amd
NADEEL = duur en niet goed voor gamen


nu leg mij eens uit welke nu het beste es :s , want ik ga binnekort een pc kopen maar zit nog altijd te twijfele welk van de 2 te gaan kopen

eniac

Legacy Member
wix zei:
Waarom AMD of Waarom Intel?

AMD
NADEEL = loopt warmer

INTEL VOORDEEL = loopt niet zo warm als amd

No offence, maar waar heb jij het afgelopen jaar doorgebracht?
De P4 (Prescott vooral) is tegenwoordig het bakbeest en de Athlon64 draait een stuk koeler.

Conqie

Legacy Member
wix zei:
Waarom AMD of Waarom Intel?

AMD VOORDEEL = Beter voor gamen, kost minder
NADEEL = loopt warmer

INTEL VOORDEEL = Beter voor office, encoding, loopt niet zo warm als amd
NADEEL = duur en niet goed voor gamen


nu leg mij eens uit welke nu het beste es :s , want ik ga binnekort een pc kopen maar zit nog altijd te twijfele welk van de 2 te gaan kopen
lol uit de winterslaap ontwaakt?
wb :woohoo:

anyway der is dus veel veranderd
amd voordeel:sneller in alles buite encoding,kost beetje minder, word minder warm
nadeel:minder goed in encoding

intel voordeel:beter in encoding
nadeel:beetje duurder en is trager en loopt warmer

amd is dus momenteel kop loper qua prestaties enz :)

Daedie

Legacy Member
Kheb zelf pas een nieuwe 3.0 ghz van intel gekocht. maar denk toch dat AMD een iets betere keus was geweest.

Bramboogie

Legacy Member
als ge 3D applicaties als lightwave, 3dsmax e.a. gebruikt zijde beter af met een P4, anders met een AMD64

Me Boss You Not

Legacy Member
Als ge echt slim zijt gebruikt ge best een Mac voor 3D applicaties! :ironic:

peter79

Legacy Member
90nm A64 wordt minder warm, en oced beter heeft niets te maken met s939. MAar s939 is wel beter voor upgradebaarheid

Bramboogie

Legacy Member
Me Boss You Not zei:
Als ge echt slim zijt gebruikt ge best een Mac voor 3D applicaties! :ironic:
sarcastisch bedoeld hoop ik...
want wa een grafische kaart gaat ge dan hebben op die mac?
en wa een software is er dan voorhanden?

coewem

Legacy Member
ik zit hier nog me amd athlon XP en da bestaat nemeer , anyway is het waar dat amd juist zijn prijzen heeft verlaagd voor eindejaar en weer omhoog gaan na nieuwjaar?

corvette

Legacy Member
Bramboogie zei:
sarcastisch bedoeld hoop ik...
want wa een grafische kaart gaat ge dan hebben op die mac?
en wa een software is er dan voorhanden?

tss :ironic:

ge kunt bijna alles krijgen op nen mac van Fx5200ultra tot 6800ultra of zelfs 9800xt/pro's..

iedereen weet dan Apple veel beter is dan om het even welke pc, misschien niet op gaming maar apple heeft al aangekondigd dat ze ermee bezig zijn

eniac

Legacy Member
corvette zei:
iedereen weet dan Apple veel beter is dan om het even welke pc

Dat valt dan toch heel sterk te bezien. Toen Apple claimde dat hun G5 "de snelste desktopcomputer ooit" was, heeft een website eens serieuze tests gedaan om ze te vergelijken met de betere AMD's en Intels. De G5 kwam er alleszins niet als snelste uit.

Sure, Apple heeft zeker zijn toepassingsgebieden, maar je uitspraak is iets te zwart-wit om serieus te kunnen nemen.

Morpheus

Legacy Member
Apple, das goed voor de vuilbak ja...
Jezus... wie gebruikt dat nu nog

demon326

Legacy Member
@Morpheus
apple is goed alsk ik een G5 goedkoop zou krijgen zou ik zeggen dag dag windows

Lan

Legacy Member
benny zei:
apple is goed alsk ik een G5 goedkoop zou krijgen zou ik zeggen dag dag windows

Ge zegt hiermee alles hé, prijs/prestatie is niet op het niveau van een pc.

slijpschijf

Legacy Member
peter79 zei:
90nm A64 wordt minder warm, en oced beter heeft niets te maken met s939. MAar s939 is wel beter voor upgradebaarheid

toch wel,

A64 op s939 zijn op 90nmen oc'en beter, cooler, deze op s754 niet :sad:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan