Archief - Support for Teaming

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jee

Legacy Member
op mijn moederbord heb ik 2netwerkaarten


blijkbaar ondersteund mijn moederbor teaming.

Maar wat moet ik daar precies voor doen.

heb me laten vertelleen dat dat downlaod snelheid zou verhogen.

Is dat zo? en zo ja wat moet ik er voor doen?

want nu steken die kabels in maar merk geen verschil.

Davion

Legacy Member
Teaming, is dat niet om hetzelfde moederbord met 2 kabels te kunnne verbinden om dan op die manier een hogere snelheid te bekomen ?

jee

Legacy Member
awel ja zou zo iets moeten zijn. maar ze zijn aangesloten en hebben een ip maar ik veronderstel dat ik nog iets moet doen om die snelheid te hebben.
Dus als er mensen zijn die er verstand van hebben laat maar zeker weten

Davion

Legacy Member
Volgens mij begrijp je het verkeerd, het is niet zo dat je vna je modem/router met 2 kabels naar je PC gaat gaan dat je dan snelelr gaat downloaden hé, volgens mij is dat een optie om 2 PC's sneller aan elkaar te koppelen.

Burny

Legacy Member
Teaming wil zeggen dat je die 2 fysieke netwerkpoorten gaat samenvoegen tot 1 logische poort. Tot aan je router/switch ga je dus 2 Gbit hebben. Vermits uw andere apparaten waarschijnlijk maximaal op 1 Gbit zitten en je internetverbinding een fractie daarvan, heeft het eigenlijk geen nut.
Het wordt voornamelijk op servers gebruikt, om een goeie throughput/loadbalancing en/of high availablility naar een backbone switch te hebben bijvoorbeeld.

Exit

Legacy Member
dat gaat dus zoals hier al vermeld is uw download speed NIET verhogen.

teaming is dus enkel tot aan de modem/router, voorbij de router zit je vast aan de snelheid van uw abo

cooLopke

Legacy Member
Burny zei:
Teaming wil zeggen dat je die 2 fysieke netwerkpoorten gaat samenvoegen tot 1 logische poort. Tot aan je router/switch ga je dus 2 Gbit hebben. Vermits uw andere apparaten waarschijnlijk maximaal op 1 Gbit zitten en je internetverbinding een fractie daarvan, heeft het eigenlijk geen nut.
Het wordt voornamelijk op servers gebruikt, om een goeie throughput/loadbalancing en/of high availablility naar een backbone switch te hebben bijvoorbeeld.

Goede uitleg! =) Alweer iets bijgeleerd. Ik kende het wel, maar ik wist niet dat dit "teaming" heette.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan