Archief - super pi: hoe moet het nu verder

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

super pi of ...


  • Totaal aantal stemmers
    49
  • Opiniepeiling gesloten.

apa

Legacy Member
Die CMastersPi, is dat van die kerel die de patches geschreven heeft? Hij sprak daar van de precisie te verhogen en tot 1/1000ste seconde te gaan... Ik vind dat persoonl stom omdat zo'n benches zowieso niet nauwkeurig zijn tot op 1/1000ste seconde. Bovendien heb ik het niet zo voor benches die in seconden tellen voor een vast aantal berekeningen.

Geloof het of niet, maar ik heb al een begin van zo'n bench geschreven... Het is nog niet af; maar ik kan het hier wel al runnen. De bench werkt op een andere manier dan de klassieke benches. Ik bereken het gemiddeld aantal berekeningen die per seconde worden uitgevoerd gedurende een run van een bepaalde (selecteerbare) tijd. Zo kan je kiezen om de bench bv. 30 seconden te laten runnen; daarna krijg je een resultaat die het aantal uitgevoerde berekeningen per seconde weergeeft. Op die manier blijft de bench nauwkeurig genoeg werken ongeacht de snelheid van de gebruikte CPU.

De eerste resultaten zijn als volgt:

Pentium3 933 MHz 512 MB SDR-SDRAM (PC133): 260K/s
AthlonXP 3200+ 1 GB DDR-SDRAM (PC3200): 2860K/s

De testen zijn reeds vrij deftig reproduceerbaar. Ik laat wel iets weten als ik er verder mee geraak.

L@TrO

Legacy Member
@apa :Moest je nog iemand nodig hebben op het op een aantal systemen te laten runnen moet je het maar naar mij doorsturen hee ;)

ontopic : in mijn ogen is de huidige superpi volledig dood , moest ik er nu 1uit die lijst moeten kiezen zou ik direct voor hexus pifast gaan.

guRuh

Legacy Member
kzou zeggen: go apa ;) is wel leuk om ons "eigen benchke" te hebbe!

nazaar

Legacy Member
super_pi 2 screens
apa bench
hexus pifast

inwilekeurige volgorde :p

TranceGod

Legacy Member
ja apa nei dat ge bezig zet met benches te schrijven kunde ook niet snel een graka bench ineen vlammen :p

apa

Legacy Member
TranceGod zei:
ja apa nei dat ge bezig zet met benches te schrijven kunde ook niet snel een graka bench ineen vlammen :p

Short answer: no... Ik zie het niet meteen zitten om een GPU bench te schrijven. In het beste geval een fractal-achtige bench, maar zelfs dat is lang niet zo simpel; en dan is dat nog zo goed als enkel een CPU-bench.

TranceGod

Legacy Member
apa zei:
Short answer: no... Ik zie het niet meteen zitten om een GPU bench te schrijven. In het beste geval een fractal-achtige bench, maar zelfs dat is lang niet zo simpel; en dan is dat nog zo goed als enkel een CPU-bench.
zo moeilijk ofwat? :eek:

Wat is daar eigenlijk voor nodig?

Massman

Legacy Member
oh, niet zoveel hoor ... :wtf:

das idd redelijk moeilijk, ge moet de 'filmkes' die worden afgespeelt designen en zo voort ... als ge eens kijkt bij de credits van 3dmark, zult ge wel zien dat er redelijk veel mensen aan meewerken, dus alleen is het al een moeilijke taak, maar voor mij moet get nie laten :D

TranceGod

Legacy Member
Massman zei:
oh, niet zoveel hoor ... :wtf:

das idd redelijk moeilijk, ge moet de 'filmkes' die worden afgespeelt designen en zo voort ... als ge eens kijkt bij de credits van 3dmark, zult ge wel zien dat er redelijk veel mensen aan meewerken, dus alleen is het al een moeilijke taak, maar voor mij moet get nie laten :D
Ja waarom niet iest kort maar krachtig?
dat moet geen bench zijn van een 10 minuten maar pakt 1 game test ....maja moet haalbaar zijn zeker..

Massman

Legacy Member
das bijna niet haalbaar!
in 1 test kunt ge moeilijk alle nieuwe technologiën steken, zodat het voor nieuwe (en iets oudere) graka's kan worden afgespeelt.
Kzal keer een vb geven met mijn ti200 (http://service.futuremark.com/compare?2k3=3315327):

op die 1e test haal ik 90 fps. waarom? omdat de technologiën die daarin gebruikt worden nog ondersteund worden door mijn graka.
maar de 4e test kan ik niet eens afspelen. waarom? omdat mijn graka de technologiën die daarin worden gebruikt NIET ondersteund.

Stel nu dat men voorstelt om alles in 1 'filmke' te laten gebeuren, kan ik niet meer benchen. ipv. daarvan maakt men 4 testen die gebruik maken van andere technologiën. Dit wil ook zeggen dat er veel meer onderscheid kan gemaakt worden tussen 2 graka's.

Witte

Legacy Member
Eu, ik snap nie goe waarom deze post er is. Heb ik iets gemist? Is super-pi niet goed meer? Help me :)

Witte

Legacy Member
Ah bon, tprobleem is dus dat er voor super pi patches beschikbaar zijn die onjuiste scores weergeven. Heb ma effe vlug gelezen zenne want kmoet weg nu.
Kga nie voten, ksluit mij wel aan bij de meerderheid, ik heb nauwelijks of niet super pi gebruikt dus ken echt te weinig ervan.

apa

Legacy Member
TranceGod zei:
zo moeilijk ofwat? :eek:

Wat is daar eigenlijk voor nodig?

Om je een idee te geven van een aantal zaken die zeker nodig zijn:

  • Een 3D engine: wat betekent dat je een gegeven 3D-omgeving moet kunnen simuleren en in een taal zetten die begrijpbaar is voor een 3D-API (DirectX of OpenGL bijvoorbeeld). Ik ken noch de DirectX API, noch de OpenGL API, dus dat is al een (groot) probleem.
  • Een physics-engine: een simulator van de fysieke verschijnselen (zoals zwaartekracht, wind) die toegepast wordt op alle elementen in een scène (bv. bladeren aan een boom, gras, haar van een persoon, ... maar ook hoe de arm van een persoon beweegt, ...).
  • Kennis van een performante programmeertaal. Mijn kennis is beperkt tot Visual Basic, SQL Server, JavaScript, HTML, Pascal TCL en batch. Daarmee zal je niet snel een deftige 3D-bench krijgen.

Dit zijn nog maar een paar kritieke punten... Dit alles naast het feit dat ik daar ook gewoon geen zin in heb natuurlijk ;)

TranceGod

Legacy Member
apa zei:
Om je een idee te geven van een aantal zaken die zeker nodig zijn:

  • Een 3D engine: wat betekent dat je een gegeven 3D-omgeving moet kunnen simuleren en in een taal zetten die begrijpbaar is voor een 3D-API (DirectX of OpenGL bijvoorbeeld). Ik ken noch de DirectX API, noch de OpenGL API, dus dat is al een (groot) probleem.
  • Een physics-engine: een simulator van de fysieke verschijnselen (zoals zwaartekracht, wind) die toegepast wordt op alle elementen in een scène (bv. bladeren aan een boom, gras, haar van een persoon, ... maar ook hoe de arm van een persoon beweegt, ...).
  • Kennis van een performante programmeertaal. Mijn kennis is beperkt tot Visual Basic, SQL Server, JavaScript, HTML, Pascal TCL en batch. Daarmee zal je niet snel een deftige 3D-bench krijgen.

Dit zijn nog maar een paar kritieke punten... Dit alles naast het feit dat ik daar ook gewoon geen klote zin in heb natuurlijk ;)
idd :lol:

Ja ik begrijp ge zou echt met zekerheid moeten kunnen en de middelen mensen nodig moeten hebben...Maarja ik ben al benieuwd naar uw CPU/Ram bench ;)

Sacristar

Legacy Member
'k had is ergens gelezen dat het ook mogelijk was om uw GPU te stressen zonder al die fancy 3d technieken. gewoon de rekenkracht van uw GPU testen en dat kwam sterk overeen met de rekenkracht van de cpu testen...

it's all a bit vague though :unsure:

ah en die CMastersPI is niet van die gast die die patches heeft geschreven maar van diene die de superpi scores bijhield voor alle niet-japanezen :D (in't engels dus ;))

Witte

Legacy Member
Ik denk dat da ook mogelijk is hoor. Ik heb al eens gelezen dat ze de GPU gebruikten als DSP, dus moet het volgens mij ook wel mogelijk zijn om software te schrijven die de GPU kan stressen zonder 3D technieken.

Mss gebruik maken van een hedendaagse engine?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan