Oct
Legacy Member
We hebben hier thuis internet en digitale tv van Telenet. Bij de installatie hebben ze een D-link router/switch/whatever gebruikt om het signaal te verdelen onder de pcs en de digicorders.
Ik heb deze een paar maand geleden er van tussen gehaald en een draadloze router geplaatst. Nu krijgen we telkens de melding dat interactieve toepassingen niet gaan als we een film ofzo proberen bestellen terwijl de digicorders wel degelijk aangesloten zijn op het internet via die nieuwe router.
Mijn moeder heeft hiervoor vandaag gebeld en de persoon aan telefoon zei dat dat was omdat die d-link switch er niet meer tussen zit.
Is het effectief nodig dat die switch er tussen zit? Of kan het opgelost worden door instellingen in de digicorder aan te passen, of door de router anders in te stellen (poorten forwarden, firewall uitzetten ofzo)?
Ik heb deze een paar maand geleden er van tussen gehaald en een draadloze router geplaatst. Nu krijgen we telkens de melding dat interactieve toepassingen niet gaan als we een film ofzo proberen bestellen terwijl de digicorders wel degelijk aangesloten zijn op het internet via die nieuwe router.
Mijn moeder heeft hiervoor vandaag gebeld en de persoon aan telefoon zei dat dat was omdat die d-link switch er niet meer tussen zit.
Is het effectief nodig dat die switch er tussen zit? Of kan het opgelost worden door instellingen in de digicorder aan te passen, of door de router anders in te stellen (poorten forwarden, firewall uitzetten ofzo)?
