Archief - Standaard telenet router/switch

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Oct

Legacy Member
We hebben hier thuis internet en digitale tv van Telenet. Bij de installatie hebben ze een D-link router/switch/whatever gebruikt om het signaal te verdelen onder de pcs en de digicorders.

Ik heb deze een paar maand geleden er van tussen gehaald en een draadloze router geplaatst. Nu krijgen we telkens de melding dat interactieve toepassingen niet gaan als we een film ofzo proberen bestellen terwijl de digicorders wel degelijk aangesloten zijn op het internet via die nieuwe router.

Mijn moeder heeft hiervoor vandaag gebeld en de persoon aan telefoon zei dat dat was omdat die d-link switch er niet meer tussen zit.

Is het effectief nodig dat die switch er tussen zit? Of kan het opgelost worden door instellingen in de digicorder aan te passen, of door de router anders in te stellen (poorten forwarden, firewall uitzetten ofzo)?

sneax

Legacy Member
Eerst de tn modem, die doorlussen naar uw dlink switch. In die switch een kabel die naar de digicorder gaat. In die switch een andere kabel die naar de draadloze router gaat. Vanaf de router sluit ge uw eigen draadloos netwerk aan.

Bij de nieuwe modems met router en wireless ingebouwd hoeft deze setup niet meer.

Nicolaz_

Legacy Member
Je kan ook dhcp uitschakelen van je Wifi router maar dan ga je in de problemen komen. Steek gewoon die Dlink er terug tussen en probleem opgelost.

TrsH

Legacy Member
digicorder werkt met een 10. ip en uw router geeft waarschijnlijk een 192. ip.

die switch zit er niet voor niets tussen :)

Exit

Legacy Member
yip, tenzij je dus vlan kan instellen is die switch dus wel vereist

omdat dus zoals hierboven staat, de digibox/corder een internet (telenet) ip nodig heeft (10.10.x.x) en dat deze nu dus een ip van uw router krijgt (192.168.x.x).
hierdoor zit deze niet op het netwerk van telenet en dus werken die items niet.
die switch terug zetten zal het oplossen (als je dan de kabel van de box/corder aan de swithc hangt)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan