Archief - PROB: Logitech X530 5.1 Speakers

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kakature

Legacy Member
Hallo

Een paar maanden geleden heb ik me een Logitech X530 setje aangekocht. (Foto)
Ik ben daar zeer tevreden van. Tot de laatste paar weken.
's Avonds zet ik m'n muziek wat stiller om in slaap te vallen. Jammergenoeg wordt mijn muziek verstoord door gekraak, storingen, en radio/televisie uitzenden die op dezelfde frequentie zitten (veronderstel ik). Ik hoor Engelsen, Italianen, Spanjaarden, enz door mijn boxen galmen. Het is niet luid, maar het stoort toch wel mijn muziek, en het werkt op m'n zenuwen!

Wat ik ook zeer storend vind is dat m'n boxen plotseling een luide "plof" geven. Ik verschiet mij dan altijd een bult :p.
Mijn vriend heeft identiek hetzelfde setje en heeft identiek dezelfde "symptomen".
Ik betaal voor een degelijk setje en ik wens deze ongewenste geluiden niet te horen. Is er iets dat ik kan doen? Drivers zijn allemaal up to date, ..

Ik heb de Search-Functie gebruikt maar niet echt iets gevonden met hetzelfde probleem zoals ik.

Groeten


Specs:


  • AMD 64bit 3000+ Socket 754
  • Asus X800 Pro
  • 1024mb Infineon Ram
  • 160gb Maxtor
  • DVD-Writer
  • Antec 480watt voeding
  • en Logitech X530 5.1 Speakers
Zie ook HIER

Exit

Legacy Member
als die dezelfde probs heeeft (zelfde omgeving?) dan zal dat bij de set liggen, in rma doen (omwisselen)

kakature

Legacy Member
Exit zei:
als die dezelfde probs heeeft (zelfde omgeving?) dan zal dat bij de set liggen, in rma doen (omwisselen)
Hoe bedoel je zelfde omgeving? Hij woont hier 100 meter verder ja :p.
Maar hij zegt dat de meeste mensen met zo'n setje die krakingen enz hebben. Maar dat zou toch een grote -zeg maar- flater zijn van Logitech. Van zo'n product verwacht je toch dat hij goed speelt zonder storingen enz.

En wat bedoel je precies met omwisselen? Sorry, ik ben een leek ivm audio enz ;)

Toch al bedankt

Glider Pilot

Legacy Member
Ik heb ook de X-530 van logitech en heb dezelfde problemen.

=> Kraken bij het inschakelen van een elektrisch toestel in de buurt van de boxen. (bvb licht aandoen).

=> als hij zeer stil staat kan je inderdaad radio ontvangen en mensen horen spreken. Hier valt niet veel aan te doen. Meestal zet ik de muziek dan softwarematig wat zachter en draai ik de volumeknop wat meer open. Zo is je probleem verholpen.

Verder is het een zeer goed setje voor zijn prijs. Ik ben er nog steeds heel tevreden van... :)

Davion

Legacy Member
Op Tones forum was der een paar maand geleden ook een thread van, met mensen die krak dezelfde symptomen met krak dezelfde set hadden, dunno oplossing.

2 many soldiers

Legacy Member
lol typ is neer wat die mensen zeggen?

ps nu niet zeggen dat het zo'n duur setje is hé

kakature

Legacy Member
Ik heb daarstraks gelezen op tones dat je iets moet doen met zilverpapier. Kan iemand me uitleggen wat precies? :)

Niemand? :s

smason

Legacy Member
ik heb die speakers ook, 2 maanden ongeveer en heb geen problemen

Davion

Legacy Member
@kakature: was het niet de versterker inpakken met zulverpapier om stroing omzoiets tegen te houden ? weet het echter ook niet zeker meer

DiDoria

Legacy Member
Dat zal zo iets zijn,

Alles waar dat je storingen kan krijgen gewoon inpakken met zilverpapier.

Als er een ontvanger opzit pak die dan in gewoon in en zie. Anders de versterker.
Het beste is natuurlijk alles inpakken. ;)
Kijk ook of je draaden nergens tegen liggen, je kan al storing krijgen als je je audiokabels tegen een beelschermkabel legt....
(ze zouden ook beter een STP kabel uitvinden voor audio of bestaat dat al :)?)

vEnEx

Legacy Member
Ah, ik dacht dat ik de enige was met die problemen. Ik heb dus net hetzelfde.

Even verduidelijken: dit is met een heel deel andere setjes ook zo. Ik heb al enkele 5.1 sets gehad, en het zijn altijd die 2 zelfde problemen. Gekraak van een lamp die aangaat, of radio/tv te horen.

Voor het eerste heb ik geen oplossing, voor het tweede wel. Zoals hierboven al gezegd: Volumeknop op de speaker iets meer open draaien en dan volume control in windows iets zachter. Opgelost.

Opmerkelijk is: ik dacht dat deze problemen zich alleen maar met 'mindere' setjes voordeden. Die Logitechs zijn goed, maar nu ook niet om 'U' tegen te zeggen. Heb ooit een lichtere Cambridge Soundworks gehad, en die had het ook. Maar mn vorige Logitechs waren quasi dezelfde als die van nu, alleen een ander model, en die hadden hier helemaal GEEN last van.

Raar.

Ow, en ik ga echt niet mn subwoofer met zilverpapier intapen :sop: Kan ik die dan nie opendoen, en vanbinnen ergens wa zilverpapier hangen :confused:

Gunstn

Legacy Member
hmmm, beetje offtopic wss, maar hie rthuis staat onze frigo onder de tv, en als wij de frigo opendoen, dan hoor je ook gekraak op de tv, idem op mijn kamer als ik een lichtje aansteek ...

Davion

Legacy Member
Dat komt waarschijnlijk omdat ge met weinig zekeringen in u huis zit, als ge met weinig zekeringen zit is der rapper ne spanningsval en krijgde rapper da kraken, en goedkopere sets hebben daar sneller last van

Conqie

Legacy Member
kakature zei:
Hallo

Een paar maanden geleden heb ik me een Logitech X530 setje aangekocht. (Foto)
Ik ben daar zeer tevreden van. Tot de laatste paar weken.
's Avonds zet ik m'n muziek wat stiller om in slaap te vallen. Jammergenoeg wordt mijn muziek verstoord door gekraak, storingen, en radio/televisie uitzenden die op dezelfde frequentie zitten (veronderstel ik). Ik hoor Engelsen, Italianen, Spanjaarden, enz door mijn boxen galmen. Het is niet luid, maar het stoort toch wel mijn muziek, en het werkt op m'n zenuwen!

Wat ik ook zeer storend vind is dat m'n boxen plotseling een luide "plof" geven. Ik verschiet mij dan altijd een bult :p.
Mijn vriend heeft identiek hetzelfde setje en heeft identiek dezelfde "symptomen".
Ik betaal voor een degelijk setje en ik wens deze ongewenste geluiden niet te horen. Is er iets dat ik kan doen? Drivers zijn allemaal up to date, ..

Ik heb de Search-Functie gebruikt maar niet echt iets gevonden met hetzelfde probleem zoals ik.

Groeten


Specs:


  • AMD 64bit 3000+ Socket 754
  • Asus X800 Pro
  • 1024mb Infineon Ram
  • 160gb Maxtor
  • DVD-Writer
  • Antec 480watt voeding
  • en Logitech X530 5.1 Speakers
Zie ook HIER
same probleem ook zelfde boxe voor de rest ben ik er wel content van,
al is da gepiep en "radiozenderontvangst" 'snachts minder gewenst als ik men boxe wa stiller zet

Davion zei:
Op Tones forum was der een paar maand geleden ook een thread van, met mensen die krak dezelfde symptomen met krak dezelfde set hadden, dunno oplossing.
dat was ik ^^

dylann50

Legacy Member
ik heb ook logitech boxen die ploffen om de 5 minuten un keer,,
pas geleden zat ik tv te kijken en opeens hoor ik egt een hard zoem/zip geluid zon stroom geluid uit die boxen komen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan