Archief - nVidia 6800 reeks heeft defecte videoprocessor aan boord!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fr@gsta

Legacy Member
hallo,

ik zat net wat te lezen op xtremesystems toen ik op deze interessante thread stuitte:

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=44581

De hele 6800 AGP reeks zou met een defect onboard videoprocessor zitten, dwz dat hardwarematige video encoding/decoding uit den boze zijn :eek:
nVidia geeft die zelf toe en zeggen dat ze het oplossen in volgende driverreleases. Hoewel dat een verkeerd ingebakken process niet softwarematig te herstellen valt.

Aangezien een tal van mensen op dit forum een 6800 GT/ultra bezitten zou ik dit door jullie bevestigd willen zien. Kunnen jullie iets meer vertellen over de kwaliteit van de afgespeelde DVD's-Xvid-Divx-... en ook eens kijken naar de cpu load als ge fullscreen naar een filmje kijkt. Enkel om na te gaan of dit geen hoax is.

Indien niet, wat wil zeggen dat de 6800 effectief een verkeerd ingebakken videoprocessor bezitten, is allesinds geen goede reclame voor nVidia.
Ik ben zeer benieuwd, mede door het feit dat ik net zelf zo een kaart heb besteld. Anders zal het toch ATi worden voor mij.

Fr@gsta

Legacy Member
mmm als ik het las was ik toch even verwonderd

Kunde is rap een filmke spelen, pakt een divx ofzo en kijken naar uw cpu load fullscreen aub. Of een DVD film is ook goed :D Zolang dat het maar geen pron is want temps stijgen daar hard van :p

Download anders is een HD DivX van hier http://www.divx.com/hd/?hppromos=hdpage
Ik heb The Bourne Supremacy genomen.

FeNiX4LiFe

Legacy Member
met een dvd , divx zul je de fout niet zien hoor.

download eens een HD - film ( vb op site van m$ daar staan er vele vben ) als daar je CPU naar 100 % schiet dan is er een probleem :)

tetty

Legacy Member
hmm heb dien HD van meet the fockers gedownload en max piek was 61%

TaucHeR

Legacy Member
fak hopelijk is dit het geval nie, 'k sta ook op het punt van een 6800gt te kopen :s

vinteg

Legacy Member
amai das al nieuws van +- een 2 maand oud :ironic: (no offence natuurlijk;))
het is zo(en nvidia heeft da toegegven en ze hebben gezegt dat ze er ook niks aan gaan doen) da elke 6800, dus: 6800LE, 6800vanilla, 6800GT, 6800Ultra een foute vpu hebben. bij de 6600 versie en de opkomende 6200 en 6700 is da prob van de baan

Zwan

Legacy Member
Idd da is al enkele maanden bekend, ma omdat et toch interessant is gaket nie closen.

2s2k

Legacy Member
het heeft hier toch nooit op het forum gestaan denk ik? dus er zou dan geen enkele reden zijn om het te sluiten

Davion

Legacy Member
vanilla wilt zeggen NON-Ultra...

IS nogthans een redelijk gebruikte term in de hardwarewereld ze..

vinteg

Legacy Member
loooooool neem voor mij ineens pistache smeerpasta :rofl:
merja tis idd ne veelgebruikte term, goed voor diegene die het nog niet wisten dus:D

Vrallie

Legacy Member
Gebruikt men ook in de dvd wereld, vanilla release is een dvd versie met enkel de film en niets meer :)

azzurri

Legacy Member
Hoe kan dat dat er al zolang gt's etc verkocht worden en dat men daar nu ineens opkomt?

***ARF***

Legacy Member
als dit echt wel waar blijkt te zijn
en der valt met drivers nix te fixen.
dan gaan ze mijne gt toch mogen trugpakken en vervangen door ne nieuwe ze

eniac

Legacy Member
Kom kom. Hoe groot is de kans dat je hier werkelijk last van gaat hebben?
Wanneer manifesteert het probleem zich? Wat zijn de gevolgen?

FeNiX4LiFe

Legacy Member
*HittriX* zei:
ik heb juist eene divx film getest en alles was normaal
voor de laatse maal het probleem komt niet voor wanneer je een divx , dvd , xvid ofzo bekijkt.
het probleem kan zich enkel voorkomen bij het bekijken van een HD film.

( vb zijn te verkrijgen op site van m$ )

*HittriX*

Legacy Member
dan maakt het me toch niks uit , als ik eene film op pc wil zien is het toch alleen maar met divx , voor de rest doe ik da ook maar zelden of nooit (breedbeeld2win). voor mij gaat het om de prestatie's van de games :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan