Archief - NEC ND3500A prob

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bengie

Legacy Member
Lo en een vrolijk kerstmis gewenst ;)

Ik heb een probke met de installatie van een NEC ND3500A dual DVDwriter.

Ik steek die in pc, samen met ne CD-writer op dezelfde ide-kabel en nu start pc kweeni hoe traag op

Wa kan het probleem hier zijn?
Tis ne bulk ,gekocht bij Tones, moet ik miss nog eerst drivers installeren?
Heb ook firmware 2.18 gedownload mor kan die ni installen omdat hij een foutmelding geeft.
Of moet ik iets aanpassen aan de master-slave config van dvd en cd writer
-> DVD in master en cd in slave ????

Iemand een ideetje ?

ty
B.

R@ -= G D D =-

Legacy Member
Op IDE poort 1 een harddisk zetten als standalone
Op IDE poort 2 DVDwriter zetten als master en cdrom als slave (waarom geen DVDROM?)

In windows kijken of DMA aanstaat voor beide poorten.

xpr·k

Legacy Member
^^VooDoo^^ zei:
Smijt die cdrom eruit, je kan toch alles doet met die NEC imo. Zo heb ik het hier toch gedaan.

En zien dat u nec op master staat zeker en vast, of je kan hier is kijken: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=92320


niks van cd-rom verruilen voor ne toshiba SD-M1612 en flashen met No Limit firmware . Daarstrak nog een dvd'ke geript in 5min20 sec, da ding was echt zen volle 15euro waard (tweedehands op een forum) . Daarnaast leest zo'n toshiba ontzettend goed dus zelfs dvd van shitkwaliteit of vrij hard beschadigd sleurt em er gewoon door .
Dunno of het met de 3500A serie zo is maar de 2500A stond nu nie bepaald gekend voor zen goede leeskwaliteit + snelheid .

[NeO]-mtr

Legacy Member
NEC 3500AG is volgens veel reviews 1 van de betere writers op de markt.
Ik ben er alvast heel tevreden van. :)

Lan

Legacy Member
De NEC3500 staat bekend voor zijn goede write mogelijkheden, de beste dual layer write mogelijkheden. Maar qua leessnelheid is hij wel de traagste van het pak.

Bengie

Legacy Member
bedankt voor de replies,

mor nu heb ik t volgende probleem....eigenlijk mijn eigen stoeme fout want ik wou het weer rap-rap-rap doen.

Ik haal die DVD-writer eruit , verzet jumperke naar slave, steek dvd trug in en wil molex aansluiten ( had pc laten opstaan :doh: ).... nu stoemp ik toch wel per ongeluk met de +5V tegen de GND met gevolg een vonkske en pc valt uit.
aiai d8 ik,mor sluit verder alles aan en wil pc trug opzetten mor nu wil die ni meer booten.
Blijft hangen in dat "DOS-scherm",geeft wat meldingen = Boot disk failure , ik zie daar een MAC adres verschijnen en die begint ook nor DHCP te zoeken :wtf:
De lijn waarmee ik die "kortsluiting" heb veroorzaakt is ook die waar de molex naar mijn HDD aanhangt

Is nu gans den boel verkloot ( HDD opgesmoort, CPU defect,... ???) of is er nog een kans om het te redden ?
Zekering in voeding gesprongen???

Ik kan nu ni verder experimenteren wat er mis kan zijn want ik zit op t werk. t Zal voor maandag zijn

plz help :help: :help: :help:

Exit

Legacy Member
in bios eens de bootvolgorde bekijken ... korstluitbeveiliging zal wel in voeding zitten, anders zou pc niets meer geven.

hd als eerste zetten en eens zien of hd nog gedetecteerd wordt in bios/bootscherm

Bengie

Legacy Member
^^VooDoo^^ zei:
Het is echt wel beter om die NEC als master te zetten, en een deftige firmwire dlen die de riplock verwijderd en stuff.
http://www.micheldeboer.nl/firmware/


welke FW raadt ge mij aan ,want der staan er wel vééééééééél op zenne voor den 3500

in ieder geval bedankt voor de hulp dudes en de snelle replies :applause:

Bengie

Legacy Member
ty

btw, ik wou nog ff vermelden dat toen ik de dvd voor eerste keer aansluitte,dan detecteerde Win nieuwe hardware mor diene naam was verkeerd vd hardware die hij detecteerde "6 10 Y D 35" ofzoiets.
nor t schijnt kanda door slechte ide-kabel of foute master-slave instellling en/of foute setting in bios.

dno, mor morgen ies proberen

Bengie

Legacy Member
gvd milj@@rde vlammende dju

ik heb mijne eigen HDD opgesmoort , met die kortsluiting te maken is er een ic op mijn hdd doorgebrand

zou dit te repareren vallen ???????

Exit

Legacy Member
draait ze nog? nog herkent in bios?
PM diskette test draaien ...
normaal moet da wel lukken ...

COOLKILLer

Legacy Member
breng ze binne op RMA mss kunne zij der nog iets aan doen, doorsturen naar fabrikant voor reparatie mss

Bengie

Legacy Member
nee der marcheert niks meer van, dermee bedoel ik dat er geen sturing is omdat een component is doorgebrandt.

Nu ga ik gewoon dezelfde HDD (type en merk) kopen en VOORZICHTIG de printplaten omwisselen , als dat technisch lukt (ni te veel solderingen en verbindingen intern) ,want volgens een ingenieur die ik ken zou dat meoten lukken

Ik laat wel weten of het gelukt is

ty

PS;
de installatie van de DVDwriter en cd-writer is nu wel gelukt, ze staan in slave en master en ze worden JUIST herkent is bios.
dus als ombouw van HDD is gelukt dan zou alles trug moeten werken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan