Archief - kut-pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

$kullrider

Legacy Member
ik weet niet of dit het fuiste forum is om dit te posten maar mijn probleem is dat mijn pc de laatste tijd meer en meer begint uit te vallen tijdens het gamen. Het is begonnen met nfsu2 te spelen. Daarna gebeurde het ook bij Men of Valor, Flatout en nu ook bij Prince of Persia. Flatout en nfsu2 heb ik dan uiteindelijk kunnen spelen door de resolutie te verlagen en aa af te zetten maar normaal moet mijn pc al die spellen aankunnen want bijvoorbeeld rome total war kan ik op vol detail draaien. Mijn pc is een pentium 4 3ghz, Radeon 9800xl en 512 mb ram. PoP kan ik alleen spelen op 800x600 en als ik het spel weer afsluit valt hij toch nog uit, en MoV heb ik gewoon opgegeven :angry: . Ook mohpa valt uit tenzij ik de pixel shader op 1.1 zet maar mijn 3d-kaart moet normaal 2 kunnen ondersteunen. Ik heb al op andere forums gepost maar daar zeggen ze dat het vanalles kan zijn. Mijn koeling, of mijn 3d-kaart of zelfs mijn cpu. Weet er iemand soms concreet wat het is??
Thx.
(btw mijn pc is van de aldi, wat misschien al veel zegt, en als ik hem moet binnendoen duurt het waarschijnlijk minstens 1 maand voor ik hem terugheb :angry: dus hopelijk is er andere oplossing :cry: )

Gamedude

Legacy Member
nu.. dat kan idd aan veel liggen.. hebt gij iets aan u setup geoverclocked? 't kan goe zijn dat ij over een bepaalde temperatuur gaat tijdens het gamen en dat ij als beveiligingssysteem zijn eigen gewoon afschakelt voor beschadigingen te vermijden. das voor mij de meest voor de hand liggende reden..

troid

Legacy Member
$kullrider zei:
ik weet niet of dit het fuiste forum is om dit te posten maar mijn probleem is dat mijn pc de laatste tijd meer en meer begint uit te vallen tijdens het gamen. Het is begonnen met nfsu2 te spelen. Daarna gebeurde het ook bij Men of Valor, Flatout en nu ook bij Prince of Persia. Flatout en nfsu2 heb ik dan uiteindelijk kunnen spelen door de resolutie te verlagen en aa af te zetten maar normaal moet mijn pc al die spellen aankunnen want bijvoorbeeld rome total war kan ik op vol detail draaien. Mijn pc is een pentium 4 3ghz, Radeon 9800xl en 512 mb ram. PoP kan ik alleen spelen op 800x600 en als ik het spel weer afsluit valt hij toch nog uit, en MoV heb ik gewoon opgegeven :angry: . Ook mohpa valt uit tenzij ik de pixel shader op 1.1 zet maar mijn 3d-kaart moet normaal 2 kunnen ondersteunen. Ik heb al op andere forums gepost maar daar zeggen ze dat het vanalles kan zijn. Mijn koeling, of mijn 3d-kaart of zelfs mijn cpu. Weet er iemand soms concreet wat het is??
Thx.
(btw mijn pc is van de aldi, wat misschien al veel zegt, en als ik hem moet binnendoen duurt het waarschijnlijk minstens 1 maand voor ik hem terugheb :angry: dus hopelijk is er andere oplossing :cry: )

GFX kaart of cpu overclocked, geef is wa temp readings en welke waarden heb je op je voltlijnen

$kullrider

Legacy Member
kheb niets overclocked en metreox, temp readings en voltlijnen, staat da op de koeling?? Sorry, ma kben een echte noob op gebied van hardware. En at koeling zou zijn ebbek serieuze pech want ak fences of zo bijsteek bennek men garantie kwijt. :doh:

jorim071

Legacy Member
Misschien slechte ram? ik heb hier een pc p4 3066MHZ 9800PRO, en valt veel uit bij CS:Sourcen. Tis een goedkopen kutram (1024MB) van een bedrijf die nu failliet is.

troid

Legacy Member
jorim071 zei:
Misschien slechte ram? ik heb hier een pc p4 3066MHZ 9800PRO, en valt veel uit bij CS:Sourcen. Tis een goedkopen kutram (1024MB) van een bedrijf die nu failliet is.

In een medion pc zitten normaal redelijk degelijke samsung ram

Exit

Legacy Member
temp 48 voor cpu is normaal, maar 48 voor case (ga ik vanuit) is te hoog ... casefan in de case?
spanningen vrijwel goed ..3.3V wa laag ...

Conqie

Legacy Member
die vlammekes derbij betekene iets e :p
uwe pc is idd veel te warm 56 ° idle? :eek:


edit:draaie uw fans nog wel? :crazy:

corvette

Legacy Member
heb je van al je harware (mobo, vga, soundcard) allemaal de laatste nieuwe drivers?

welk is je vga driver?

apriliars50

Legacy Member
Bij uwe screen draait uwe fan 1 (wrs CPU-fan) maar op 53% he

babaar

Legacy Member
alles belangrijk op den : D zetten
medion dvdtje erin
alles opnief installen (duurt mss 10 min)
en uw systeempje gaat weer als gegoten :niceone:

$kullrider

Legacy Member
Dus als ik die speed1 op 10% zet moet het al beter gaan.Maar telkens als ik hem op 100 zet en het prog terug aflsuit en weer opstart staat hij weer op 53%. En hoe komt het dat al de fans op 0 rpm staan. Waar kan ik die aansteken. En wa is vga driver. De enige driver die ik altijd updat is ati drivers. Rest is allemaal nog van toen ik hem vorig jaar kocht.

bakker

Legacy Member
ma op de 2de screenshot, is die vcore nt wa laag daar? is da nt standaard 1.75 ?

Conqie

Legacy Member
als da spul nimeer in garantie is smijt uw case dan is open(wrss staat daar zo'n stoeme stikerke op zeker (warranty void if you break seal))
en checkt dan is da uw fans nog deftig draaie en hoeveel stof derin steekt...

Exit

Legacy Member
vcore dunno voor die intel, intel heeft lager vcore dan amd ...
MAAR zet jpg online NIET bmp, duurd langer voor te laden!!!
check uw temps eens in bios!!

str0ntj3

Legacy Member
omg mensen...
iedereen zit ier foute info te geven
vcore is goed, temps zijn wel nie echt goe... 50° en nog is 56° nog iets, das wel raar
alleen die 12.56Volt @ 12Volt lijn is nie zo goed.

zoals er al gezegd is die medion CD erin en alles wordt opnieuw geinstaleerd... gwn doen.

$kullrider

Legacy Member
Kheb temp getest met het spelen van een spel (flatout en nog niet op alle detail anders valt hij helemaal uit) en de eerste fan draait 3200rpm maar van fan 2 en 3 doen nog niets en de temp1 is 60, temp2 is -56 en temp3 is 55 en bij de eerste en de laatste temp staat er een vlammetje :angry:. En de fan slaat ook pas laat aan ik was al 10 min aan het spelen of zo voor hij aansloeg en toen was de temp ook al gestegen naar 60. Is er misschien een mannier waarop ik ze alledrie kan aanzetten en vroeger kan laten beginnen werken??
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan