Archief - Het nederlandse woord voor (to) overclock

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sacristar

Legacy Member
me has, maar nog niet up for sale :p soon I hope ^^

hangt ervan af hoeveel tijd ik over heb: hoe meer tijd, hoe rapper getest, hoe rapper ze for sale zullen zijn :)

eraserke

Legacy Member
BerT zei:
Ja ik zit in gewone aso school en moet mn eindwerk presentatie doen over overklokken .
Verklarende woordenlijst etc ... helpen al veel .
Zou het toegestaan zijn als ik in de toekomst dit topic gebruik voor mijn vragen ?
Of verkiezen jullie liever ander topic ?


een eindwerk schrijven over iets waar ge totaal noob in zijt???

das ni echt verstandig...ma soit

Witte

Legacy Member
Ge maakt het u eigen nie gemakkelijk, maar het maakt de uitdaging wel groter en als ge het graag doet en goed doet dan gaat ge er misschien meer genot van hebben dan als ge een gemakkelijk eindwerk doet.
En vooral, wees niet bang/lui om iets nieuws te leren.

BerT

Legacy Member
eraserke zei:
een eindwerk schrijven over iets waar ge totaal noob in zijt???

das ni echt verstandig...ma soit


Ik denk dat ik niet echt noob ben :)
Ik ga al redelijk lang mee over dit forum en weet aardig genoeg hoor ...
Maar toch bedankt ;)
Idd , de uitdaging is groter en is ook beetje test om te zien of ik wel iets kan overbrengen , met verband naar de toekomst toe .

Ik heb niet gezegd dat ik er niets over wist maar dat men klasgenootjes er niets over wisten .
Gelieve na te denken voor je mij attackeerd , je aanval was gelogged als personal attack ze :D


Edit :

Ok mijn post was duidelijk onduidelijk :p
mijn excuses hiervoor :D

eraserke

Legacy Member
BerT zei:
Ik denk dat ik niet echt noob ben :)
Ik ga al redelijk lang mee over dit forum en weet aardig genoeg hoor ...
Maar toch bedankt ;)
Idd , de uitdaging is groter en is ook beetje test om te zien of ik wel iets kan overbrengen , met verband naar de toekomst toe .

Ik heb niet gezegd dat ik er niets over wist maar dat men klasgenootjes er niets over wisten .
Gelieve na te denken voor je mij attackeerd , je aanval was gelogged als personal attack ze :D


Edit :

Ok mijn post was duidelijk onduidelijk :p
mijn excuses hiervoor :D


lol das genen attack ze :D

maar vertalingen van engelse woorden als overclock >>> overklokken...
defenitie van overklokken :ironic: dat zijn zaken waarvan ik zou verwachten dat ge die toch kent :p


greetzz


En idd je bent nooit te oud om iets nieuws te leren...

mijn eindwerk ging over een automatisch met PLC gestuurde sorteerinrichting...kheb ook alles moeten opzoeken enz want die zaken leerde wel ni in de gewone lessen...

kzou zeggen bedrijven die zijn direct paraat om je te helpen en informatie te sturen je moet ze alleen contacteren ;)...ik heb zelfs complete presentatie toegestuurd gekregen op dvd...met filmkes en al...

greetzz

BerT

Legacy Member
echt veel nieuw leer ik niet echt bij hoor , enkel in praktijk dan .
De uitdaging ligt hem in het overbrengen van al deze materie in een lekentaal .

De praktijk van het ocen , wc en de case is natuurlijk ook uitdaging maar niet de bottleneck.

BerT

Legacy Member
Hier de indeling van mijn eindwerk :

Bestaat uit 3 bijlagen waarvan 1 het eigenlijke eindwerk topic is .

1 ) Dagboek :
  • bouw vd case ( Tekeningen + de uitvoering + waarom zo gemod )
  • Prijslijst round up

2) Verklarende woordenlijst + werking van de verschillende componenten ( cpu,geheugen etc....)

3) EINDWERK :
A) Het overklokken (theoretisch)
  • Overklokken cpu en geheugen
  • overklokken 3d kaart
  • Risico's
B) Voorbereidende werk
  • keuze hardware + waarom
  • keuze koeling + aandachtspunten .
C)Het overklokken ( praktijk)
  • "veilig" overklokken
  • overklokken ( de werkwijze praktisch toepassen )
  • Stabiele computer bekomen.

Belangrijke aandachtspunten :
-Kennis hardware
-Kennis overklokken
-Kennis risico's



Hebben jullie hierop enige bemerkingen ofzo ?

(=tgb=) Knacky

Legacy Member
wittekakker zei:
FSB staat niet voor een snelheidsbenaming maar voor een bus-protocol.
Het protocol dat gebruikt wordt om te communiceren tussen de onderdelen bij hedendaagse pc's noemt men de 'front side bus'. Of vat ik het verkeerd op?
Trouwens ga je in handleidingen ook meestal de engelse termen terugvinden denk ik. Zo moeilijk zijn ze nu ook niet, je kan ze gemakkelijk zelf (vrij) vertalen.
Men neefke is ook aan zo'n eindwerk bezig, is niet altijd simpel om alles van de eerste keer te begrijpen. Tip: als je je eindwerk echt goed wilt doen (zodat je er zelf ook nog wat aan hebt): zoveel mogelijk forums volgen over hardware en overclocken.
Het komt dan wel vanzelf als je genoeg interesse toont. Het vraagt imho wat tijd om alles uit elkaar te houden en dan nog eens alles te begrijpen.

fsb staat voor front side bus

Witte

Legacy Member
Ja lol, daar was ik wel zeker van. Maar niet 100% van de definitie.

The Crazy Noob

Legacy Member
hmmm, en worden pelties ook vaak gebruikt?

mss een lijstje waar opstaat welke koelingstechnieken veel gebruikt worden en gerangschikt volgens de effectiviteit van de koeling...

BerT

Legacy Member
kzal ruwe schets geven ....


Gewone gebruiker :
1)waterkoeling
2)airkoeling

Ocer:
1)phasechange en consoorten .... ( mintemps , ni echt handig voor lanparties )
2) peltier in combi met wc ( geeft min temps maar waterkoeling is echt nodig en heel zware voeding ook ... niet voor beginners )
3)Watercooling ... ( ideaal voor de home ocer ,kamertemp)
4) high end airkoeling ( 40-50 graden )


Da is zowa de round up HEEL RUW

servi

Legacy Member

nieuwe vraag: wat is clock cycle in het nederlands?
en multiplier?


klokcyclus zoals al eerder aangegeven en een mooi woord voor multiplier in het Nederlands is multiplicator.

Witte

Legacy Member
Goeie ruwe schets, mss ook vermelden dat vroeger waterkoeling enkel werd gebruikt door OC-liefhebbers, terwijl dit vandaag de dag steeds meer en meer door eerder gewone pc-liefhebbers gebruikt wordt.
Een modeverschijnsel? :unsure:

Sacristar

Legacy Member
ik vind van niet.

watercooling is here to stay :) het heeft zijn plaatsje in de enthusiast community gekregen en het gaat daar niet van gaan imho.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan