Archief - Fibernet probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mad_Dogz

Legacy Member
Hallo,

Ik heb het probleem met Fibernet dat me draadloos internet continu uitvalt. En die met draad ook soms. De modem valt gewoon uit en duurt het 5 min voor het weer werkt.

Heeft iemand van jullie ook dit probleem en valt dit simpel op te lossen ?

Groeten

shadowstep0705

Legacy Member
Fiberpret :p

Ge gebruikt zeker de modem met ingebouwde router van TN?

Mad_Dogz

Legacy Member
Telenet zelf heeft de modem geinstalleerd zou niet weten of het ingebouwde zijn.

Mad_Dogz

Legacy Member
Bel naar hun en ze zeggen dat ze niks verkeerd zien aan de Modem :s

Bushido

Legacy Member
Mad_Dogz zei:
Bel naar hun en ze zeggen dat ze niks verkeerd zien aan de Modem :s


Inderdaad bij mij ook! Ik surf nu op het netwerk van de buren (belgacom adsl) omdat da van mij bijna niet te doen is!
Maar alles is in orde ze:naughty:

Mad_Dogz

Legacy Member
Nee met gewoon internet van Telenet ging alles perfect. Maar overgeschakeld en alles werkt maar half en half

SoulBeat

Legacy Member
bij mij hetzelfde
ik was echt veel liever bij mijn oudere telenet gebleven, daar kon ik zonder problemen men eigen router gebruiken...

probeer ondertussen eens van kanaal te veranderen, dat heeft bij mij toch een stukje geholpen
daarmee hebben ze me bij de (betaal-)hulplijn van telenet toch mee kunnen helpen
nu valt het toch minder uit

waarschijnlijk is er een stoorzender of apparaat die op het zelfde kanaal werkt (zeiden ze mij)

Omychron

Legacy Member
Lijkt me weinig met het kanaal te maken, aangezien hij het probleem via utp ook heeft.
Reset die gewoon eens helemaal, en als 't niet gaat moet je de helpdesk van Telenet gewoon paar keer bellen met je probleem. Als 't maar lang genoeg aansleept geven ze je sowieso nieuwe modem. :) (Ik ga er natuurlijk van uit dat de kwaliteit van je binnenkomend signaal in orde is, anders zien ze dat bij Telenet wel denk ik....)

jee

Legacy Member
Volgens mij weten ze zelf niet wat het probleem is bij telenet.
Had mijn d-link router erop staan en kreeg soms heel weinig binnen en ook soms niks.
Nu moest telenet toch komen met storing op ontvanger van kabel en hebben ze terwijl naar mijn internet gekeken. Wat bleek mijn router was stuk.
Ik nieuwe halen en had nog altijd dat probleem! tenzij ik alleen via modem/router werkte van telenet zelf had ik het niet, dus wist ik ook meteen wat het was.
Veel problemen zijn er omdat router telenet zelfde ip heeft als andere routers maar mijn nieuwe heeft totaal andere ip en daar lukt het zelf ook niet op. Zit nu terug met mijn d-link maar met ander ip en dat werkt perfect, maar heb dus voor niets nieuwe router gekocht omdat telenet zei dat hij stuk was.
Ben altijd tevreden geweest van telenet maar hun fibernet routers zijn echt slecht en niks als misserie mee want je mag hem laten bellen ze gaan blijven zeggen dat verbinding niks mis mee is en toch heb je niks anders als last. Reboot je router en connect ja dat gaat helpen maar de vraag is voor hoelang. Bij mij werkt alles nu goed maar bij buurman niet en ken er nog zon die er veel last van hebben. Hopelijk gaan ze alles snel oplossen en hoop ik dat je jij ook snel je probleem vind

Mad_Dogz

Legacy Member
Pfff nu valt het echt om de 5 min uit letterlijk op de ps3 blijft het soms tijdje aan maar op me laptop ist ne ramp

SoulBeat

Legacy Member
@jee, kun jij me helpen om mijn eigen router (sitecom) te laten werken op de telenet modem?
Als ik hem gewoon aansluit op de modem en wifi uit de modem zelf uitzet dan ontvang ik wel een signaal en kan ik op het netwerk maar komt erop "geen internet" op mijn pc

Mattx

Legacy Member
Zelfde hier, meerdere keren per dag valt de modem (internet & telefoon) uit voor 5 minuten. Fibernet shake.
Het is een goeie maand geleden begonnen, daarvoor werkte alles perfect.

krisse5844

Legacy Member
SoulBeat zei:
@jee, kun jij me helpen om mijn eigen router (sitecom) te laten werken op de telenet modem?
Als ik hem gewoon aansluit op de modem en wifi uit de modem zelf uitzet dan ontvang ik wel een signaal en kan ik op het netwerk maar komt erop "geen internet" op mijn pc

De fibernet modem werkt op de 192.168.0.x range . Uw sitecom routerke die erachter staat ook waarschijnlijk en daarom dat het niet werkt . Dus moet je uw router in een andere range zetten => 192.168.1.x bijvoorbeeld ... Daarvoor moet je naar uxw router surfen ( denk bij u 192.168.0.1 ) en daar het ipadres veranderen naar 192.168.1.1

Daarna de modem verbinden met de WAN en de DHCP in uw eigen router aanzetten .

Als je nu weer naar uw router surft ( deze keer naar 192.168.1.1 en niet 192.168.0.1 ) zal je zien dat er aan de wan zijde van de router een 192.168.0.xxx adres is gegeven . Nu zal uw internet weer werken ...

Bijkomend kan je onder mijn telenet uw router in DMZ zetten ... Je zal zien onder mijn telenet dat uw router op de WAN zijde een 192.168.0.xxx adres heeft gekregen . Wel in de firewall settings van uw modem onder mijn telenet ga je dit ipadres gaan invoeren bij DMZ instellingen ...

Hier werkt mijn router perfect achter de fibernet modem .

Wel moet ik toegeven dat het twee wekelijks a maandelijks de modem het ook even voor bekeken houdt en dan moet ik hem ff uit stopcontact halen en er terug weer in en dan werkt alles weer perfect.

SoulBeat

Legacy Member
krisse5844 zei:
De fibernet modem werkt op de 192.168.0.x range . Uw sitecom routerke die erachter staat ook waarschijnlijk en daarom dat het niet werkt . Dus moet je uw router in een andere range zetten => 192.168.1.x bijvoorbeeld ... Daarvoor moet je naar uxw router surfen ( denk bij u 192.168.0.1 ) en daar het ipadres veranderen naar 192.168.1.1

Daarna de modem verbinden met de WAN en de DHCP in uw eigen router aanzetten .

Als je nu weer naar uw router surft ( deze keer naar 192.168.1.1 en niet 192.168.0.1 ) zal je zien dat er aan de wan zijde van de router een 192.168.0.xxx adres is gegeven . Nu zal uw internet weer werken ...

Bijkomend kan je onder mijn telenet uw router in DMZ zetten ... Je zal zien onder mijn telenet dat uw router op de WAN zijde een 192.168.0.xxx adres heeft gekregen . Wel in de firewall settings van uw modem onder mijn telenet ga je dit ipadres gaan invoeren bij DMZ instellingen ...

Hier werkt mijn router perfect achter de fibernet modem .

Wel moet ik toegeven dat het twee wekelijks a maandelijks de modem het ook even voor bekeken houdt en dan moet ik hem ff uit stopcontact halen en er terug weer in en dan werkt alles weer perfect.

Kun je me een link van een tutorial voor beginners zenden om dit allemaal te doen?
Ken hier echt niets van :/

krisse5844

Legacy Member
Mad_Dogz zei:
En als je enkel Modem hebt en geen router ?

Zit er in die modem wifi ? Of is het nog zo een standaard motorola modem zonder wifi ?

Indien je nog over een gewone modem beschikt , hoef je enkel de modem te verbinden met de wan poort van uw router en dan uw pc's verbinden met wifi of utp met de router . Alles zou dan al moeten werken ...

jee

Legacy Member
haha de uitleg van krisse is veel beter dan ik had gedaan :D
btw krisse ik had mijn belkin erop staan maar die heeft geen 192.168.0.1 Maar wel mijn dlink die staat nu op .2 en dat werkt Maar mijn nieuwe belkin wek range die had weet ik niet meer maar was totaal niet het zelfde en die doet ook moeilijk maar om welke reden weet ik niet. Ik hoop dat soulbeat niet zelfde probleem heeft als ik met mijn belkin want daar weet ik het antwoord niet op sinds mijn d-link er terug op staat.

P.s. Heb onlangs nog telenet aan de lijn gehad en die persoon aan telefoon gaf me deze tip:
zoek op google een tooltje waar je in de buurt de channels van alle draadloze netwerken kan zien. Als er veel routers van in de buurt zijn is de kans groot dat die allemaal op zelfde channel zitten en die kunnen storen en met die tool kan je zien welk channel je dan best neemt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan