Archief - Corsair twinx XL

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WiD26

Legacy Member
Is Corsair twinx 3200 (2x512) XL goed oc geheugen voor mijn systeem,ik heb ergens gelezen dat het op losse timming snelheden tot 250 haalt.Heeft iemand daar ervaring mee.
Of neem ik beter ander geheugen,2.85v is hat max volt op mijn mobo btw.

Sacristar

Legacy Member
het is goed geheugen dat idd 250mhz haalt met lossere timings maar ik zou persoonlijk voor ander geheugen gaan.

ocz, gskill, pqi, vitesta (adata)

WiD26

Legacy Member
kristos zei:
het is goed geheugen dat idd 250mhz haalt met lossere timings maar ik zou persoonlijk voor ander geheugen gaan.

ocz, gskill, pqi, vitesta (adata)

Slechte ervaring met Corsair?

Gothrek

Legacy Member
ik zou voor ocz pc3200 rev2.0 gaan
die geraken hoger maar zijn wel ietske duurder

corvette

Legacy Member
ik heb het zelf en moet zeggen dat het zeer goed overklokbaar is..

ik haal 2-2-2-5 stabiel tot aan 219HTT en 260HTT aan 2.5-3-3-7.

hoger dan 260HTT gaat niet, zelfs niet met de timings op 3-4-4-8 te zetten..

maar dit zijn wel resultaten van een K8 platform met VIA chipset hé..

Sacristar

Legacy Member
WiD26 zei:
Slechte ervaring met Corsair?
niet per sé maar totdat ik zeker weet dat die XL's van corsair hier verkrijgbaar zijn met het brainpower pcb (geeft je ~20mhz (40ddr) hogere max overclock op die lossere timings) zou ik je die toch niet aanraden. van die adata latjes weet ik eigenlijk niet welke pcb ze gebruiken maar die adata's, gskills en PQI's zijn wel een pakske goedkoper als die corsairs en ocz's.

persoonlijk zou ik wellicht voor die gskill pc3200-pc4800 gaan. kosten een 300 € of zo bij bytesatwork voor een dual channel 1gig kit. Ik heb er daar besteld en een mailtje gekregen om te vragen of ik wou wachten op latjes die die pc4800 waardes halen bij 1T op A64 systemen. Ik ga uiteraard wachten, dat geheugen presseert niet ;)

Destroybe

Legacy Member
wa nut heeft het om met ne p4 te kijken naar timings,

zoek u beter geheugen ala pc 4800 ofzo, gewoon da heel hoge fsb aan kan

Sacristar

Legacy Member
een mens zou wel eens kunnen beslissen om zijn P4 systeem buiten te kegelen en hem een nieuw *drums* A64 setup revelation /shock aan te schaffen..

easypanic

Legacy Member
kristos zei:
een mens zou wel eens kunnen beslissen om zijn P4 systeem buiten te kegelen en hem een nieuw *drums* A64 setup revelation /shock aan te schaffen..

Ik ga deze week eens het verschil bekijken, ik krijg een DFI 875 en een prescott 3.0 binnen :cool:

Sacristar

Legacy Member
dajjum, ik heb hier alleen maar axp kits bij die 2de hands prommy :sad:

en geen sealstring :cry:

en ik weiger om 20€ te geven aan zo'n rolleke sealstring van 2 keer nix :angry:

jippen

Legacy Member
ik geraak met mijn XLL latjes losse timings (2.5,3,3,8) tot 280 stabiel.

corvette

Legacy Member
jippen zei:
ik geraak met mijn XLL latjes losse timings (2.5,3,3,8) tot 280 stabiel.

op amd of intel?

btw het is mij gelukt op om cas 2 te krijgen aan 2.8vdimm aan 250HTT! (2-4-4-8)

troid

Legacy Member
corvette zei:
op amd of intel?

btw het is mij gelukt op om cas 2 te krijgen aan 2.8vdimm aan 250HTT! (2-4-4-8)

Is u AMD64 gekoelt me ne boxed cooler? En hoevel grade loopt u cpu?

WiD26

Legacy Member
Ik heb ze besteld op overclockers.de 242€ voor 2x512mb.Dat is een mooie prijs imo.Deze week krijg ik ze binnen,ik kan al niet meer wachten :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan