Archief - Comments op nieuw TFT screen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stancke

Legacy Member
Men pa kwam dus met dit schermpje thuis en ik wou effe weten of dit een goed scherm is voor te gamen? (Ligt nog onder de kerstboom:confused: )

-Acer Al1916w
-8ms
-19"
-Breedbeeld (16/9 of 10)
-330€ (stond nogtans in promotie)

http://img362.imageshack.us/img362/1548/al1916wacer500ll1qd.jpg

Nuja,ik maak mij alleen maar zorgen om die 16/10 verhouding.
Ik zou graag op 1024x786 gamen en ik vraag mij af of ik dan een f*cked up scherm zal hebben met zwarte randen?

Heb totaal geen ervaring met breedbeeld TFT.

bedankt voor de reacties alvast!:applause:

Skeletonlord

Legacy Member
Zie naar de ideale resolutie voor je bureaublad en pas deze toe in je game(als dit zo'n resolutie ondersteunt).
Dat scherm ziet er degelijk uit,maar dit lijkt me toch eerder zo'n post puur om te showen :p

Stancke

Legacy Member
Nee,eigenlijk totaal niet voor te showen.

Keb totaal geen idee hoe de schermindeling er zal uitzien.

Wat bedoel je met:
zie naar de ideale resolutie voor je bureaublad

Nu staat men CRT op 1024x786 en ingame ook maar met TFT heb je toch een ideale resolutie maar als ik die nu op 1024x786 zet,zal ik dan zwarte banden hebben ofzo?

***ARF***

Legacy Member
ge kunt instellen of hij zwarte banden moet weergeven of het beeld uitrekken

LaniloR

Legacy Member
mijn broers laptop heeft ook breedbeeld tft (1280*900), en bijna als zijn games kan hij nie anders spelen dan op 1024*768 en da beeld word altijd uitgerokken
hoe kunde dan die zwarte banden tonen op de zijkanten??
tis een Acer Aspire 2010

grtz

Stancke

Legacy Member
spykon zei:
Waarom niet in 16/9 spelen? Dat is :bow:

Nice screen :).

Omdat ik het scherm nog niet heb geprobeerd (kerstmis:doh: ) en er op de doos lik 16/10 staat:eek:

de schermresolutie (van dat nieuw scherm) is 1600x.... maar ik ga dus op 1024x786 gamen,zal men scherm zal dus niet f*cked up zijn doordat het breedbeeld is?

bedankt:applause:

Cranox

Legacy Member
Je scherm zal niet f***d zijn als je een gewone resolutie neemt hoor , dat valt allemaal best mee.

R@ -= G D D =-

Legacy Member
Een TFT heeft een natieve resolutie vb. bij mijn 19 inch Iiyama 1280x1024.
Alle andere resoluties worden verkregen door interpolatie (berekening) en daardoor is kwaliteit merkbaar minder dan de natief resolutie

***ARF***

Legacy Member
da kunde instellen in u drivers
da hij da moet uittrekken, of de originele verhoudingen behouden

EagleEye

Legacy Member
Cranox zei:
Je scherm zal niet f***d zijn als je een gewone resolutie neemt hoor , dat valt allemaal best mee.
Maar het ziet er toch (zeker in games) en stuk slechter uit hoor

Stancke

Legacy Member
***ARF*** zei:
da kunde instellen in u drivers
da hij da moet uittrekken, of de originele verhoudingen behouden

Ok,heb X700Pro 256Mb. Zal wel eens drivers opnieuw installeren met ControlCenter dan.... (Damn,weeral Optimizing Shaders in BF2:doh: )

Cranox

Legacy Member
EagleEye zei:
Maar het ziet er toch (zeker in games) en stuk slechter uit hoor
Je neemt een resolutie die dicht tegen 16/9 aanleunt hee , ok optimaal is het niet maar de nieuwere games zullen wel 16/9 instelling hebben ( ik speel enkel UT2004 en deze heeft het :) )

Gunstn

Legacy Member
als ge et boekske pakt van u tft scherm, ff kijken naar de native ratio (correct me if I'm wrong) dit is de resolutie die het best draait, en pas deze toe op je games :)
en met 8 ms van reactietijd gade geen ghosting hebben :)

Stancke

Legacy Member
nielsgunst zei:
als ge et boekske pakt van u tft scherm, ff kijken naar de native ratio (correct me if I'm wrong) dit is de resolutie die het best draait, en pas deze toe op je games :)
en met 8 ms van reactietijd gade geen ghosting hebben :)


Ja dat weet ik maar de native ratio is 14..X.... en ik zou héél lage frames krijgen in Bf2 (draai nu op 30-35-40FPS op 1024x786) Snappie nu wrm ik vraag ofdat men scherm f*cked up zal zijn als ik het op 1024x786 zet?



SPECS:

2400@2800mhz
X700Pro 256MB
1500MB RAM

Davion

Legacy Member
Een TFT scherm heeft een zogenaamde 'native resolutie', die resolutie is de allerbeste, alle andere resoluties worden van de native resolutie afgeleid, en zijn maar weirdo, daarom dat ge het beste op de native reso blijft.

Stancke

Legacy Member
Heb dus men nieuw scherm in gebruik genomen.

Resolutie ingesteld op native (1440x900 Refresh Ratio op 60Hz).

Wil clanmate joinen in Battlefield 2=> Ik krijg eerst zwart scherm (wat volledig normaal is) en dan komt het scherm +-grijs en sluit het af naar Desktop.

Kan dit komen doordat Battlefield 2 options ingesteld is op 1024x786 en Refresh Ratio van 75Hz dat ik het niet meer kan opstarten?

Bedankt voor de hulp!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan