liemdao
Legacy Member
Ja.. ik had weer gelijk he..
Ik was Nvidia gewoon, over AT nog niet veel possitiefs gehoord...
Ik ging gisteren naar "Tones.ne" in Mechelen,
omdat zij de enigen warne die ene FX5200 met DVI hadden,
anders ga ik normaal bij www.qtronics.be / padeg.be / winkeltjes in Brussel..
een vrouw en haar zoontje voor me, en nog een papie met zn 1 jarige zoon..
na mij nog 6 man.. (omdat die mensen voor mij maar stomme vragen stelden, en altijd moesten bellen naar huis voor een bestelling)..
Uiteindelijk na 15 minuten geduldig wachten, zegt meneer "Tones" tegen mamie en zoon: "ok tot later".
De zoon zegt: "is dat alles?"
What the hell, hij en zn mamie zitten iedereen op te stoppen.."is dat alles?" iedereen
bon ,het was aan mij..
Ik had voor een klant een simpele FX5200 MET DVI (geen games , alleen dual screen voor beurskoersen)..
-> ze hadden die toch niet zeker...
Komt meneer af met ATI9200..zegt dat FX5200 niet goed is..
ik ok, zullen die maar proberen, 51€...
Ik vraag hem "steekt er een adapter in voor DVI->VGA", want klant heeft geen TFT met DVI stekkerke.
Ja , bij ASUS wel zegt ie..
ik vertrouw erop en stap naar mn motor die voor de deur gestationeerd was..
Wil ik toch effe zien wat er allemaal in doos zit..
2 cds.. Svideo kabelke, boekje, de kaart..maar GEEN adapter !!!
Ik dus beetje ambetant,maar rustig.. (woon in Dilbeek , is is ver rijden he)
Er zit geen adapter in..geeft die vent me een adaptor, ik rij naar huis...
Wel Nog effe bij padeg langsgeweest want ik had ook nog 256SD ram nodig (42€
bij tones 64€.
Thuis effe eten, en dan ram insteken: ok
grafische kaart: op eerst zicht al niet goed... meegeleverd drivers niet goed..
altijd fout met .inf.. nochtans de juiste drivers gekozen en zowel manueel als automatisch gedaan (ben echt geen leek op het gebied - al 10 jaar (6j professioneel) bezig met hardware en software)
Dan maar effe Catalist afhalen..
dan is het dus wel gelukt...
Wil ik die DVI adaptor insteken blijkt die niet te passen.. naast de grote pin zitten ong 2 pinnen (net als op adaptor voor ti4200)
Maar die stoeme ATI9200 heeft geen 2 gaatjes daar naast gat voor grote pin,
en je kan dus adaptor niet insteken...
Straks ga ik terug naar die Tones.be...
eens zien of hij andere adaptor heeft.... en anders mag hij de kaart houden, en koop ik wel dichter in de buurt...
En vooral goedkoper...
Ik was Nvidia gewoon, over AT nog niet veel possitiefs gehoord...
Ik ging gisteren naar "Tones.ne" in Mechelen,
omdat zij de enigen warne die ene FX5200 met DVI hadden,
anders ga ik normaal bij www.qtronics.be / padeg.be / winkeltjes in Brussel..
een vrouw en haar zoontje voor me, en nog een papie met zn 1 jarige zoon..
na mij nog 6 man.. (omdat die mensen voor mij maar stomme vragen stelden, en altijd moesten bellen naar huis voor een bestelling)..
Uiteindelijk na 15 minuten geduldig wachten, zegt meneer "Tones" tegen mamie en zoon: "ok tot later".
De zoon zegt: "is dat alles?"
What the hell, hij en zn mamie zitten iedereen op te stoppen.."is dat alles?" iedereen
bon ,het was aan mij..
Ik had voor een klant een simpele FX5200 MET DVI (geen games , alleen dual screen voor beurskoersen)..
-> ze hadden die toch niet zeker...
Komt meneer af met ATI9200..zegt dat FX5200 niet goed is..
ik ok, zullen die maar proberen, 51€...
Ik vraag hem "steekt er een adapter in voor DVI->VGA", want klant heeft geen TFT met DVI stekkerke.
Ja , bij ASUS wel zegt ie..
ik vertrouw erop en stap naar mn motor die voor de deur gestationeerd was..
Wil ik toch effe zien wat er allemaal in doos zit..
2 cds.. Svideo kabelke, boekje, de kaart..maar GEEN adapter !!!
Ik dus beetje ambetant,maar rustig.. (woon in Dilbeek , is is ver rijden he)
Er zit geen adapter in..geeft die vent me een adaptor, ik rij naar huis...
Wel Nog effe bij padeg langsgeweest want ik had ook nog 256SD ram nodig (42€

bij tones 64€.
Thuis effe eten, en dan ram insteken: ok
grafische kaart: op eerst zicht al niet goed... meegeleverd drivers niet goed..
altijd fout met .inf.. nochtans de juiste drivers gekozen en zowel manueel als automatisch gedaan (ben echt geen leek op het gebied - al 10 jaar (6j professioneel) bezig met hardware en software)
Dan maar effe Catalist afhalen..
dan is het dus wel gelukt...
Wil ik die DVI adaptor insteken blijkt die niet te passen.. naast de grote pin zitten ong 2 pinnen (net als op adaptor voor ti4200)
Maar die stoeme ATI9200 heeft geen 2 gaatjes daar naast gat voor grote pin,
en je kan dus adaptor niet insteken...
Straks ga ik terug naar die Tones.be...
eens zien of hij andere adaptor heeft.... en anders mag hij de kaart houden, en koop ik wel dichter in de buurt...
En vooral goedkoper...


