Archief - Ati X850 en X800

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke videokaart?


  • Totaal aantal stemmers
    119
  • Opiniepeiling gesloten.

Seek&Destroy

Legacy Member
Wat is het verschil tussen de ati kaarten X850 en X800.
Beschikt de X850 over dezelfde mogelijkheden van de X800 maar dan nog iets extra bij??

Met welke kaarten kan je de X850 en/of X800 vergelijken bij de kaarten van NVIDIA ?

troid

Legacy Member
mja x800 en x850 kun je beiden vergelijken met de geforce6800 reeks.

Davion

Legacy Member
6800GT > X800
nVidia

en btw: zo nen thread mag niet hé, lees eerst de stickies es.

CLOSED

Tazz_

Legacy Member
Nvidia all the way.. kdacht da mijne radeon 9800 pro het wel een paar jaarkes ging uithouden.. niet dus, vorige week is em naar de botten gegaan

btw, m'n oude bejaarde geforce2mx200 werkt nog steeds, is ook nooit iets aangeweest..

Snakie

Legacy Member
Als je iets of wat moeite doet en gewoon al in google x850 x800 verschil intypt eh zal je je antwoord direct vinden.

Ok een forum dient mss wel om vragen te stellen enzo maar het is hier erg tegenwoordig erg met al die nutteloze threads, wat een vervuiling van dit mooie forum :D

Google & search is er voor iets eh ...

Seek&Destroy

Legacy Member
met PCI-E of niet? wat is het beste?

de pc winkel waar ik ga gaat voor de ATI kaarten maar blijkbaar is hier op het telenet games forum meer voorkeur naar NVIDIA, ik weet nu niet meer wat te kopen, nen NVIDIA 6 Series of nen ati X850 - X800.

Volgens iemand als ge cs:s speelt moet ge voor de ati gaan, kan iemand mij raad geven aub.

=*Axis*=

Legacy Member
bij hl² en css is ati beter, bij doom 3 is nvidia weer beter.
maar qua prestaties zijn de 6800 ultra en 800xt pe aan elkaar gewaagd.
ik zou gaan voor een kaartje met pci-e.
gewoon omdat agp stillekes aan op zijn einde aant lopen is en dat 80% van de toekomstige kaarten op pci-e geproduceerd zullen worden

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik heb nu wel een x800xt pe he maar als je een klein beetje nadenkt dan koop je gewoon een 6800 gt en voer je hem op. Kijk maar naar de scores in 3d mark 2005 hoe hoog die kaarten gaan.

Niet twijfelen dus.

Gothrek

Legacy Member
6800GT>x800Pro
X800XT>6800ULTra
6800UEE>X800XT Pe
dus ja , soms nvidia soms ati, mijn voorkeur gaat naar nvidia en dan nog omdat die imo veel betere drivers hebben, maar momenteel zit ik met een 9800 pro en dit doet ook zijn werk meer dan behoorlijk
nvidia of ati het maakt niet uit, ze zijn beiden goed, je kan gewoon geen miskoop doen als je tussen X800 reeks en 6800 reeks twijfelt

Gothrek

Legacy Member
enig probleem die xl is enkel pci-E
een 6800GT pci-E kost ook ~300 euro
:ironic:
en een X800XL = 6800GT

Gothrek

Legacy Member
corrigeert dan uwen prijs van de 6800GT als ge alles toch pci-E opneemt :ironic:
sjeezes

Dayofdead

Legacy Member
Een saphire x800xt kost €480, een 6800ultra kost €620

Tweek

Legacy Member
agent #2 zei:
x800XL>6800 GT
x800XL +- 300 €
6800 GT +-400 €

tis meer iet van 6800gt> x800xl

x800xl is beter in hl2
is een beetje beter in far cry als alles op het hoogste staat
en is beter in batllefield vietnam tenzij alles op het hoogste staat dan is de 6800gt weer beter

6800gt op pci express is 350€
de ati moete we nog afwachte


een ultra kope is compleet zot
beter dan ne gt en deze overclocke
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan