Archief - Aqyamark probleem!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jürgennoppe

Legacy Member
Hallo,

heb nieuwe pc,

amd64 3500+
6800 gt 256 ram
1024 mb ddr ram

Het scherm freezed altijd na een tijdje terwijl de test bezig is en ik kan niets meer doen. Dit kan niet aan de warmte liggen,want die is in orde. Wat is het probleem dan? De test kan ik nooit afwerken.

troid

Legacy Member
Jürgennoppe zei:
Hallo,

heb nieuwe pc,

amd64 3500+
6800 gt 256 ram
1024 mb ddr ram

Het scherm freezed altijd na een tijdje terwijl de test bezig is en ik kan niets meer doen. Dit kan niet aan de warmte liggen,want die is in orde. Wat is het probleem dan? De test kan ik nooit afwerken.

-heb je hem oc'ed
-laatste graka drivers geinstalleerd (66.93)?
-indien nforce mobo drivers installeren van nvidia.com (5.10)
-indien via mobo drivers installeren (??)

Web Wiper

Legacy Member
vastlopen tijdens grafische bench ligt meestal aan het te hoog geklokt zijn van de GPU ... heb je de extra molex op je graka goed aangesloten ? Voeding zou op zich niet zo'n probleem mogen zijn ...

Huidige driver is ook heel goed ...

mvg
Web Wiper

Orbie

Legacy Member
Toch wel, omdat hij dan in 2D modus staat die bijna geen wattage vraagt, heb zo zelf in windows ook al gezeten. Dan begint nVidia Sentinel te zeggen dat de prestaties verlaagd zijn omdat er geen stroom genoeg is...

Jürgennoppe

Legacy Member
metreox zei:
-heb je hem oc'ed
-laatste graka drivers geinstalleerd (66.93)?
-indien nforce mobo drivers installeren van nvidia.com (5.10)
-indien via mobo drivers installeren (??)

wat is nforce en via?

Ik krijg daarna altijd de foutmelding dat het aan nv4_disp zou liggen...

Het rare is,met een vorige pc had ik dit ook, dit is compleet nieuw toestel, dus ik begin het in de richting van mijn scherm te zoeken...of niet?

Jürgennoppe

Legacy Member
metreox zei:
-heb je hem oc'ed
-laatste graka drivers geinstalleerd (66.93)?
-indien nforce mobo drivers installeren van nvidia.com (5.10)
-indien via mobo drivers installeren (??)

66.93 geinstalleerd
en ik denk dat ik ergens iets gezien heb van via,maar welke drivers moet ik installeren?
Mijn mobo is abit av8 3rd eye s939

Jürgennoppe

Legacy Member
Web Wiper zei:
vastlopen tijdens grafische bench ligt meestal aan het te hoog geklokt zijn van de GPU ... heb je de extra molex op je graka goed aangesloten ? Voeding zou op zich niet zo'n probleem mogen zijn ...

Huidige driver is ook heel goed ...

mvg
Web Wiper

Wat is de gpu? en hoe stel ik die beter in?

metaphore

Legacy Member
gpu is eigelijk uwe grafische processor unit ofzoiet.... gewoon vergelijkbaar me de cpu maar dan van u grafische kaart!! dus als gij u graka hebt oct dan sta uwe gpu mss te hoog geklockt en dan moet je die terug op standaart waarden zetten...zoniet ligt het daar wss nie aan

Jürgennoppe

Legacy Member
metaphore zei:
gpu is eigelijk uwe grafische processor unit ofzoiet.... gewoon vergelijkbaar me de cpu maar dan van u grafische kaart!! dus als gij u graka hebt oct dan sta uwe gpu mss te hoog geklockt en dan moet je die terug op standaart waarden zetten...zoniet ligt het daar wss nie aan

Blijkbaar stond mijn cpu op 2310 waar ie normaal 2244 staat,en dan draait ie de benchmark wel en haal ik een redelijke score denk ik. Maar als ik via oc guru de tweak verzet van 2310 naar het normale 2244 geraak ik niet meer op mijn draadloos internet...... Hoe komt dit?

En is het normaal dat tijdens 3dmark05 bij de cpu tests,dat die draaien aan 1-2 fps?? en het beeld zo heel de tijd schokt?

metaphore

Legacy Member
En is het normaal dat tijdens 3dmark05 bij de cpu tests,dat die draaien aan 1-2 fps?? en het beeld zo heel de tijd schokt?
eum met u systeempje is da nie normaal nee.... kweet nie maar u systeem loopt precies nie echt volledig stabiel als ik al die problemen hier lees...
kweetnie of al u drivers up to date zijn maar ge zou toch op een of andere manier moete probeere da systeempje goe af te stellen want als ge zo veel geld neer telt voor ne 3500+, ne 6800 gt en die sjiet dan ist wel toffer als dieje naar behoren werkt :)

Jürgennoppe

Legacy Member
metaphore zei:
eum met u systeempje is da nie normaal nee.... kweet nie maar u systeem loopt precies nie echt volledig stabiel als ik al die problemen hier lees...
kweetnie of al u drivers up to date zijn maar ge zou toch op een of andere manier moete probeere da systeempje goe af te stellen want als ge zo veel geld neer telt voor ne 3500+, ne 6800 gt en die sjiet dan ist wel toffer als dieje naar behoren werkt :)

de drivers van de videokaart zijn up to date,en van het mobo ook,welke moet ik dan nog updaten volgens jou?

Jürgennoppe

Legacy Member
En hoe kan ik weten welke drivers ik staan heb van alle devices en het mobo en zo?

metaphore

Legacy Member
Jürgennoppe zei:
En hoe kan ik weten welke drivers ik staan heb van alle devices en het mobo en zo?
pfff dak het nie weet
maar iets is er toch mis me u drivers ofzo zenne
als ge zoveel problemen hebt me u systeem

van die drivers van mobo ofzo weet ik nix maar van uwe 6800GT hebt ge nu de nieuwste heb ik begrepen maar ge moet ze juist geinstalled hebben... en soms zijn de nieuwe nie echt goe :) (alé ik had bv me mijne 9600 gewoon de drivers die werden meegeleverd en alles ging vlot en vanaf den eerste keer da kik drivers update kanne kik sommige games nimeer spelen etc... kzit nu nog altijd op de ATI 3.8 drivers en alles ga nu goe bij mji) dus da kan bij u kaart mss ook het geval zijn... maar da weet ik nie zeker
mss gewoon is alle drivers er af halen van u graka en degene die ge bij u kaart hebt gekregen der op zetten???
en ja voor mobo weet ek et nie maar ik denk precies da de instabiliteit eerder bij u kaartje ligt omda ge daar op 3dmark enzo me zone lage fps zit

troid

Legacy Member
metaphore zei:
pfff dak het nie weet
maar iets is er toch mis me u drivers ofzo zenne
als ge zoveel problemen hebt me u systeem

van die drivers van mobo ofzo weet ik nix maar van uwe 6800GT hebt ge nu de nieuwste heb ik begrepen maar ge moet ze juist geinstalled hebben... en soms zijn de nieuwe nie echt goe :) (alé ik had bv me mijne 9600 gewoon de drivers die werden meegeleverd en alles ging vlot en vanaf den eerste keer da kik drivers update kanne kik sommige games nimeer spelen etc... kzit nu nog altijd op de ATI 3.8 drivers en alles ga nu goe bij mji) dus da kan bij u kaart mss ook het geval zijn... maar da weet ik nie zeker
mss gewoon is alle drivers er af halen van u graka en degene die ge bij u kaart hebt gekregen der op zetten???
en ja voor mobo weet ek et nie maar ik denk precies da de instabiliteit eerder bij u kaartje ligt omda ge daar op 3dmark enzo me zone lage fps zit

Nee, 66.93 zijn zeer stabiele drivers vraag het maar aan iedereen die hier een 6800 heeft. De 66.81 zijn ook zeer goed. Ze zijn beiden WHQL.

Edit:

Je zegt dat je een 400W voeding hebt, welk merk??

metaphore

Legacy Member
Nee, 66.93 zijn zeer stabiele drivers vraag het maar aan iedereen die hier een 6800 heeft. De 66.81 zijn ook zeer goed. Ze zijn beiden WHQL.
ok daar ligt het dan al nie aan....
mss gewoon ergens een mini defectje in u mobo, proc, graka
kzou het nie weten

ja voeding kan ook altij maar 400 is zowiso al vrij veel (alst nu echt een boecht merk is dan kan da mss de oorzaak zijn maar ik betwijfel da toch)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan