Archief - aldi pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stonecold_

Legacy Member
Iemand ervaring met deze pc?

pc ziet er goed uit pci express enz maar die g-force 6610 heb ik mijn twijfels over........
Iemand al deze pc gekocht?

-=[ZaBoY]=-

Legacy Member
a friend of mine has it. Can play doom3 smoothly. But i would go for a self made pc! and Amd 64 !

***ARF***

Legacy Member
met ne zelf gemaakte gaat ge beter af zijn
maar ge gaat zeker geene miskoop doen

stonecold_

Legacy Member
ja maar ook een pak duurder ,maar dan wel met een radeon 800 xt....


Maar is amd 64 beter dan pci express?
Ik volg die veranderingen niet meer tis om zot te worden.

integra

Legacy Member
stonecold_ zei:
ja maar ook een pak duurder ,maar dan wel met een radeon 800 xt....


Maar is amd 64 beter dan pci express?
Ik volg die veranderingen niet meer tis om zot te worden.
AMD 64 beter dan intel. :)
pci-express is de nieuwe generatie van 3d kaarten. (die momenteel nog trager zijn dan de nieuwste AGP kaarten?)

JackF

Legacy Member
Qua setup prijs/kwaliteit scoort de Aldi PC zeker niet slecht, helaas zorgt de soms erbarmelijke assemblage en de keuze van de case ervoor dat er hopen Aldi PC's terug zijn gekeerd naar het servicecenter met rebootklachten, lawaai,.... Op het "alternatieve" forum van de ALDI kan je een hoop van klachten lezen. Het echte ALDI forum is al maanden gesloten omdat er teveel gespam was van zeer ontevreden klanten. Het alternatieve ALDI-forum kan je hier terugvinden : http://www.versteven.be/aldi/phorum/list.php?f=1

apa

Legacy Member
Feiten over Aldi-PC's:

  • Niemand kan een PC samenstellen met dezelfde features als de Aldi-PC voor dezelfde prijs (laat staan voor een betere prijs).
  • Niemand heeft *ALLE* features van die Aldi-PC's nodig.
  • De dienst na verkoop is zeer redelijk: low-cost systemen zijn gewoonlijk berucht om de zeer slechte service. Bij Aldi verzorgt GSC de service in België en die doen dat niet beter of slechter dan doordeweekse PC-shops.
  • Aldi bespaart niet op de kwaliteit van de onderdelen, maar wel op het feit dat ze alles in grote volumes afnemen van de fabrikanten. Er bestaan zeker betere onderdelen op de markt, maar slecht zijn ze zeker niet (bv. ze gebruiken regelmatig aangepaste MSI-moederborden, ...).

Ik ben van mening dat iemand die zelf zijn PC kan samenstellen gewoonlijk een (VOOR HEM) betere koop zal doen: die betaalt dan vrijwel dezelfde prijs, krijgt minder features, maar die features die voor hem van belang zijn zijn dan sterker dan bij de Aldi-oplossing.

Gebruik je bv. nooit je PC als mediastation, dan zal je niet veel hebben aan de afstandbediening... Toch betaal je ervoor bij de Aldi-PC's. Stel je zelf je PC samen, dan zal je die al snel achterwege laten. Stel dat je wel veel games speelt, dan zal je het gespaarde bedrag willen investeren in een betere videokaart. Uiteindelijk is je zelf samengestelde PC voor u beter: je kan er immers beter mee gamen... Als mediastation is je PC dan weer minder goed, maar is dat dan een probleem?!

babaar

Legacy Member
apa zei:
Feiten over Aldi-PC's:

  • Niemand kan een PC samenstellen met dezelfde features als de Aldi-PC voor dezelfde prijs (laat staan voor een betere prijs).
  • Niemand heeft *ALLE* features van die Aldi-PC's nodig.
  • De dienst na verkoop is zeer redelijk: low-cost systemen zijn gewoonlijk berucht om de zeer slechte service. Bij Aldi verzorgt GSC de service in België en die doen dat niet beter of slechter dan doordeweekse PC-shops.
  • Aldi bespaart niet op de kwaliteit van de onderdelen, maar wel op het feit dat ze alles in grote volumes afnemen van de fabrikanten. Er bestaan zeker betere onderdelen op de markt, maar slecht zijn ze zeker niet (bv. ze gebruiken regelmatig aangepaste MSI-moederborden, ...).

Ik ben van mening dat iemand die zelf zijn PC kan samenstellen gewoonlijk een (VOOR HEM) betere koop zal doen: die betaalt dan vrijwel dezelfde prijs, krijgt minder features, maar die features die voor hem van belang zijn zijn dan sterker dan bij de Aldi-oplossing.

Gebruik je bv. nooit je PC als mediastation, dan zal je niet veel hebben aan de afstandbediening... Toch betaal je ervoor bij de Aldi-PC's. Stel je zelf je PC samen, dan zal je die al snel achterwege laten. Stel dat je wel veel games speelt, dan zal je het gespaarde bedrag willen investeren in een betere videokaart. Uiteindelijk is je zelf samengestelde PC voor u beter: je kan er immers beter mee gamen... Als mediastation is je PC dan weer minder goed, maar is dat dan een probleem?!


hehe, goed samengevat, der zou nen sticky van gemaakt moeten worden voor als er weer zo aldi-pc's threads worden gemaakt met daarin weer veel flaming enzo..

stonecold_

Legacy Member
Heb ook al veel goeie reacties gehoord over die pcs van de aldi dus....
Enne forums dienen om te klagen meestal zie je de positieve dingen niet.

Maar tis zo ambetant altijd iets nieuws kopen en dan volgend jaar weer veranderen omdat je niet meer kan up-graden......

citrofenwick

Legacy Member
integra zei:
AMD 64 beter dan intel. :)
pci-express is de nieuwe generatie van 3d kaarten. (die momenteel nog trager zijn dan de nieuwste AGP kaarten?)
laat mij kiezen tsse een A64 3800+ en een intel 3800 MHZ dan zal ik niet lang moeten denke (intel natuurlijk :D )

@ stonecold_ waarom zou je die niet kunnen upgraden?

Conqie

Legacy Member
citrofenwick zei:
laat mij kiezen tsse een A64 3800+ en een intel 3800 MHZ dan zal ik niet lang moeten denke (intel natuurlijk :D )

@ stonecold_ waarom zou je die niet kunnen upgraden?
hehehe wedde da nen a64 3400 zelf uwe intel owned ? :tongue:
:woohoo: amd for prez :woohoo:

wxphe

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
hehehe wedde da nen a64 3400 zelf uwe intel owned ? :tongue:
:woohoo: amd for prez :woohoo:

ja maar wat zal intel dan weer brengen met zijn dual core en 64bit?
en dan komt amd terug en zo hebt ge een straatje zonder einde.

grtz wxphe

Conqie

Legacy Member
wxphe zei:
ja maar wat zal intel dan weer brengen met zijn dual core en 64bit?
en dan komt amd terug en zo hebt ge een straatje zonder einde.

grtz wxphe
idd zo gaat het maar momenteel staat amd aan de top en het ziet er nie zo goe uit voor intel

en amd gaat wrss eerst zijn met hunne dual core dus het ziet er allesbehalve rooskleurig voor intel uit

apa

Legacy Member
AMD zal niet (veel) eerder afkomen met hun (desktop) dual-core dan Intel. Het ligt niet in AMD's plannen om Intel volledig te onderdrukken: ze willen Intel gewoon bijblijven (iets beter dan Intel dan natuurlijk) en op die manier zo veel mogelijk winst maken.

Ten tweede: wachten op dual-core is dom. Je kan in de PC-wereld altijd wel blijven wachten omdat er altijd wat beter zal uitkomen... Daarmee bedoel ik dan ook niet dat je bij iedere nieuwigheid die uitkomt moet upgraden. Dual-core zal voor de desktop niet veel extra performance brengen. Dual-core komt op hetzelfde neer als dual-processor en dat is voor desktop- of gaming-gebruik neer op zo goed als geen winst (een stuk minder dan 15%).

Ten derde: waarom geen Intel P4 op dit moment? Omdat dat platform nu enkel onderhouden wordt door Intel bij gebrek aan beter... Intel heeft aangegeven al zijn krachten in dual-cores te willen stoppen. Dual-core komt (als het goed is) begin 2006 voor de desktop met de SmithField. Zeker is al dat die core op een nieuwe socket geprikt zal moeten worden. Dus het nut van nu een 3,8 GHz te nemen op basis van upgradebaarheid ontsnapt mij wat.

Ten vierde is de Pentium4 momenteel niet het snelste desktop-platform, maar wel de Athlon64 FX... Zelf vind ik dat zuiver academisch gelul aangezien zowel de snelste P4 als de FX abnormaal duur zijn... De echte vergelijkingen doe je in de mainstream-markt (de CPU's die het meest performant zijn per gespendeerde Euro); en daar doet de Athlon64 het momenteel een pak beter.

stonecold_

Legacy Member
Wel de reden waarom ik deze topic hebt opgestart is omdat ik mijn pc een beetje wou up-graden.
Maar omdat mijn mainbord van 10.000fr van vorig jaar nforce geen zwaardere processors aankan ,bedoel wou naar 3400 gaan ofzo hebt nu 2.4 .
En mijn videokaart ook wou vervangen 9600 is een goeie kaart maar tja met games als hl2 en doom3 en de rest wat gaat komen ga ik toch wat moeten mss van die pracht en hl2 schokt toch als ik wat detail wil....
Mijn geheugen 256 is ook niet meer genoeg....
Daarmee dacht ik als ik toch alles wil vervangen kan ik beter alles ineens doen en daar was dan de aldi pc voor die prijs is ie een mooi pcke bedoel pci expres enz nieuwe ddr ram eeen leuke videokaart en ja ik heb ook liever ati...

Dus als jullie denken dat ik beter af ben met een amd 64 mogen jullie me altijd raad geven want een pc kopen is ook niet voor elk jaar te doen ,maar daar heb ik het meeste schrik voor dat alles pci express gaat worden en nu een kaart kopen van 500 euro (radeon x800 xt) en dan weer wegdoen omdat ie niet pci-express compatilbel is.....
Alvast bedankt voor de reacties.

apa

Legacy Member
Dit hoort eerder in Aankoopadvies dan, maar swat...

Je zegt hier dat je je PC wil gebruiken voor moderne games (HL2, ...). Is dit je hoofdgebruik? Moet de PC nog voor andere zaken dienen? Welke?

Voor games zijn volgende punten belangrijk tegenwoordig: een snelle videokaart, een stevige cpu, veel RAM en een deftige soundkaart...

Op basis daarvan zou ik iets als volgt aanraden op dit moment:


In totaal kom je op EUR 690,00... Daarmee heb je dus een high-end PCI-Express systeem dat maximaal upgradebaar is naar de toekomst toe (ondersteunt SLI, er bestaan zelfs nu al een aantal snellere (maar ook duurdere) CPU's, ...).

Hier heb ik enkel de basis-onderdelen vermeld he! Je moet natuurlijk nog een HD, een DVD-ROM, een case, ... erbij kiezen om je hele systeem te hebben... Maar die zijn van minder belang bij games...

Yakamoz

Legacy Member
Zelf heb ik geen ervaring met ALDI PCs maar stel gewoonlijk mijn PCs zelf samen. Als vergelijking, de ALDI PCs zijn beter dan die van de Carrefour ed. Maar zelf samenstellen blijft mijn voorkeur. Kun je zelf kiezen wat je erop wilt en wat niet...gamer pc of juist niet......

flov007

Legacy Member
-=[ZaBoY]=- zei:
a friend of mine has it. Can play doom3 smoothly. But i would go for a self made pc! and Amd 64 !
wauw, ge kunt engels...

ontopic: het lijkt me wel een goede pc, mijn pa heeft nooit probs gehad met die medions ;)

wxphe

Legacy Member
flov007 zei:
wauw, ge kunt engels...

ontopic: het lijkt me wel een goede pc, mijn pa heeft nooit probs gehad met die medions ;)

mijn pa moest zijn geheugen vervangen en toen ik eerst niet wist wat dat biepend geluid was heb ik zitten zoeken op internet, bleek dat er al veel waren die slecht geheugen zitten hadden. Voor de rest draait da goe, tku natuurlijk nie mee met mijn pc, moja tis voe papa é :D

grtz wxphe
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan