Archief - zijn dit framedrops?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ElGargamel

Legacy Member
Als ik soms heftige bewegingen maak in open ruimtes met wat monstertjes, springen enzo

dan krijg ik precies zo'n rare golf (die zo'n 2cm hoog is) die begint in het midden van mijn beeld tot boven. maar het wandelen ofzo hapert er niet door

dus ik loop smooth door het spel maar af en toe krijg ik zo'n golf ding, zijn dat framedrops?

Ik speel op 1024*758 op medium settings
timedemo demo1 geeft mij 40,1fps

Yasutoko

Legacy Member
Denk eerder dat dit iets te maken heeft met je scherm ... :unsure:.

Ik kan fout zijn ofcooourse..

daFour

Legacy Member
welke drivers heb je? 4.8 of 4.9 beta? 4.9 beta schijnt da weg te werke ofzo ?? :s

ElGargamel

Legacy Member
ik heb catalyst 4.8
mijn 3d kaart is 9800pro net geinstalleerd na een format (rest van spec in sig)
en mijn refreshrate is 72Hz

is het wel een goed idee om beta drivers te installeren?

voor de rest is er echt nix mis met de grafische kwaliteit

L.E.D.

Legacy Member
Framedrops heb je wnr uw stabiele fps (bv 40) zakt naar 10 of 20 voor enkele seconden en dan weer naar 40 gaat. Bv als je ff in gevecht bent met een monster, of door een grote kamer loopt.

kSeon?

Legacy Member
ziet er mij een geval van image tearing uit?
probeer es vsync op te zetten, dit gaat ofc wel een serieuze beet uit u performance nemen...

nothingButme

Legacy Member
het ligt allemaal aan die 9800pro kaarte iedereen heeft daar probleme mee en hebbe last van framedrops

ElGargamel

Legacy Member
raar, want in UT2004 heb helemaal geen last van dit probleem

kSeon? zei:
ziet er mij een geval van image tearing uit?
probeer es vsync op te zetten, dit gaat ofc wel een serieuze beet uit u performance nemen...


vsync staat bij mij al toepassingsgebonden aan

ik zal straks als ik thuis ben, is altijd aan zetten

anders probeer ik de 4.9beta drivers ook wel is

nothingButme zei:
het ligt allemaal aan die 9800pro kaarte iedereen heeft daar probleme mee en hebbe last van framedrops

is dat niet iets normaal? Ik had dat met mijn geforce 4 mx ook soms als ik een intens gevecht begon in UT2004

BaNoRaC

Legacy Member
ElGargamel zei:
is dat niet iets normaal? Ik had dat met mijn geforce 4 mx ook soms als ik een intens gevecht begon in UT2004

volges mij is uw scherm de boosdoener (ben geen kenner)

maareuh dat van die radeon 9800 pro klopt wel, ik heb ene zitte, ik moet op medium spele voor geen framedrops te hebbe, en me maat met 9600 pro, kan perfect op high spelen

ik wil een patch hiervoor! :tongue:

ElGargamel

Legacy Member
eum...
ik zal is zien wat ik hier op het papier van mijn aankoop heb staan

CRT/MG - European -17in (E773c MPRII) Value CRT Midnight Grey Monitor

tis e scherm van Dell

darkske

Legacy Member
BaNoRaC zei:
volges mij is uw scherm de boosdoener (ben geen kenner)

maareuh dat van die radeon 9800 pro klopt wel, ik heb ene zitte, ik moet op medium spele voor geen framedrops te hebbe, en me maat met 9600 pro, kan perfect op high spelen

ik wil een patch hiervoor! :tongue:
Zeveraar 9800>>>9600...

Yasutoko

Legacy Member
Ik zei het al van het begin dat het mss iets met het scherm was ... :unsure:

Ik denk dat je scherm mss naar de knoppen aan het gaan is maat.
Mn ma haar scherm heeft dit ook soms, gevolgt door letterlijk bliksemflitsen over haar scherm ( Dus blauwe electrische lijntjes zo.. Je weet wel :D ).

Het kan zijn dat dit probleem verergert.. IK had ook zo een probleem .. Had'k dan meestal bij StarCraft.
En na een lange tijd, viel mn scherm doodgwn uit... En deed het precies een scherm reboot ofso...

Best al open staan om mss een nieuw scherm'ke aan te schaffen. :bow:
(wat is de ouderdom btw van je scherm?)

Wijsheid

Legacy Member
screen zou helpe zu:unsure:

maar zoals hierbove gezegd , kan het aan scherm liggen

BaNoRaC

Legacy Member
darkske zei:
Zeveraar 9800>>>9600...

ik zever niet, tuurlijk is de 9800>9600

MAAR, in Doom³ blijkbaar niet, want de enige mensen met (visuele) problemen, zijn radeon 9800 eigenaars

ik zeg het, ik heb een radeon 9800 pro (hercules), ik speel op 1024*768 en medium nu, op high heb ik framedrops van 50 naar 20, op medium constant 50-60 fps

mun maat heeft 9600 pro, en die speelt op 1024-768 op HIGH met constant 40-50 fps

het ligt zuiver aan de 9800 pro, punt uit.

vinteg

Legacy Member
kijk da liegt dus puur aan het feit da ge Vsync ni hebt aanstaan, screens kunde daar ni van trekke, anyway normaal komt dit fenomeen pas voor als ge fps'en hebt over uw V Hz(in dit geval 72) maar doom heeft hier zelfs al lasrt van op 30fps, zet uwe vsync aan en rara tis verdwene ;)

Morpheus

Legacy Member
BaNoRaC zei:
ik zever niet, tuurlijk is de 9800>9600

MAAR, in Doom³ blijkbaar niet, want de enige mensen met (visuele) problemen, zijn radeon 9800 eigenaars

ik zeg het, ik heb een radeon 9800 pro (hercules), ik speel op 1024*768 en medium nu, op high heb ik framedrops van 50 naar 20, op medium constant 50-60 fps

mun maat heeft 9600 pro, en die speelt op 1024-768 op HIGH met constant 40-50 fps

het ligt zuiver aan de 9800 pro, punt uit.

Totaal niet jongen, er zijn wat problemen met de 9800 en doom3, die raken wel opgelost.
Ik draai op 1280*1024 op high... en dat gaat vlotjes... geen schokjes...
mijn systeem zie je in mijn signature...
Nu moet het lukken dat ik enkele weken geleden nog een 9600XT had, en ik zie het verschil echt wel hoor met mijn 9800pro. Een kennis speelt ook met de 9600(pro) doom 3, en er is een zeer groot verschil. Die moet het echt niet proberen om high settings te runnen, het gaat wel, maar met veel te grote framedrops.

Als ge mijn "ervaringen" niet geloofd... kijk naar de benches met doom 3 hé.
Daar is echt verschil tussen een 9600pro en een 9800pro massa's groot
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan