Archief - Xbox Live op kotnet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Elandiro

Legacy Member
Beste,

ik zit sinds kort op kot in Leuven en heb hier dus kotnet. Nu heb ik hier al op verschillende fora gelezen dat je xbox live kan krijgen door de ethernet kabel in je laptop te steken, je aan te melden op kotnet en dan de kabel te versteken naar je 360. Dit heb ik geprobeert en hij maakt dan wel verbinding met het netwerk, hij kan geen toegang krijgen tot het internet.

Ook heb ik geprobeerd om een switch te steken tussen mijn xbox en mijn laptop zodat ik de kabel niet hoef te versteken maar dit heeft ook niet geholpen.

Zijn er nog andere manieren om via kotnet op xbox live te komen of niet?

Bij voorbaat dank, Elandiro :help:

Knowit2

Legacy Member
Je kabel versteken zal niet werken en een switch gebruiken ook niet.

Wat je best kan doen is voor persoonlijk gebruik een routertje installeren. De KotNet kabel steek je dan in de WAN poort van de router, en je pc en xbox hang je aan de LAN kant (al dan niet wireless).

Dit zal ervoor zorgen dat je xbox en pc voor het KotNet systeem als 1 geheel worden gezien. Als je dan inlogt met je pc, is je xbox vanzelf mee ingelogd.

Let wel: in deze situatie, mag je enkel je eigen toestellen achter de router hangen. De reden hiervoor is dat er maar 1 toestel moet inloggen en al de rest werkt vanzelf mee op de ingelogde account.

syndrom

Legacy Member
als je een macbook pro hebt kan je die als network bridge gebruiken.

Gamus

Legacy Member
Knowit2 zei:
Je kabel versteken zal niet werken en een switch gebruiken ook niet.

Wat je best kan doen is voor persoonlijk gebruik een routertje installeren. De KotNet kabel steek je dan in de WAN poort van de router, en je pc en xbox hang je aan de LAN kant (al dan niet wireless).

Dit zal ervoor zorgen dat je xbox en pc voor het KotNet systeem als 1 geheel worden gezien. Als je dan inlogt met je pc, is je xbox vanzelf mee ingelogd.

Let wel: in deze situatie, mag je enkel je eigen toestellen achter de router hangen. De reden hiervoor is dat er maar 1 toestel moet inloggen en al de rest werkt vanzelf mee op de ingelogde account.

Laat eens weten of dit werkt. Zit in dezelfde situatie en zat met dit idee te spelen maar kan dit niet testen. Xbox staat hier nog niet ;).

Elandiro

Legacy Member
Zal dit weekend achter een routertje zoeken en het eens proberen, internet kabels heb ik hier toch al met hopen liggen. En Gamus zit jij ook in Leuven dan? Moet je mss maar eens afkomen om te kassen, dan kan je zelf zien of het werkt of niet ;)

Gamus

Legacy Member
Elandiro zei:
Zal dit weekend achter een routertje zoeken en het eens proberen, internet kabels heb ik hier toch al met hopen liggen. En Gamus zit jij ook in Leuven dan? Moet je mss maar eens afkomen om te kassen, dan kan je zelf zien of het werkt of niet ;)

Nee, ik zit in Antwerpen op kot. Anders graag, maar tzal dan online moeten gebeuren.
btw, is da bij u ook met nen limiet per maand. Daar ben ik dan ook weer over aan het nadenken, da mijn xbox nie teveel van mijn download limiet gaat opgebruiken.

AssassiN

Legacy Member
1. Download Connectify.
2. Stel het correct in voor broadcast en start met broadcast
3. Ethernet-kabel in uw laptop en laat uw xbox verbinden met uw pc via wireless

Gebruik ik met momenten voor mijn smartphone om snel wat apps te kunnen downloaden.

Elandiro

Legacy Member
AssassiN zei:
1. Download Connectify.
2. Stel het correct in voor broadcast en start met broadcast
3. Ethernet-kabel in uw laptop en laat uw xbox verbinden met uw pc via wireless

Gebruik ik met momenten voor mijn smartphone om snel wat apps te kunnen downloaden.

Om mijn xbox wireless te verbinden moet ik nog een XBOX360 wireless adapter kopen. Dan denk ik dat ik er met een router tussen te steken er goedkoper uitkom.

AssassiN

Legacy Member
Elandiro zei:
Om mijn xbox wireless te verbinden moet ik nog een XBOX360 wireless adapter kopen. Dan denk ik dat ik er met een router tussen te steken er goedkoper uitkom.

Zou kunnen da je de slim had, wist ik niet he :).

xIO3Y

Legacy Member
Gewoon netwerkbrug van laptop naar Xbox 360, terwijl de laptop draadloos is aangesloten op KotNet. Mag normaal geen problemen geven.

SSSander

Legacy Member
Cheacker zei:
Gewoon netwerkbrug van laptop naar Xbox 360, terwijl de laptop draadloos is aangesloten op KotNet. Mag normaal geen problemen geven.

wel als zoals bij mij het niet draadloos maar enkel via een ethernetkabel kotnet is en er maar 1 ethernet poort in mn laptop is...

Elandiro

Legacy Member
SSSander zei:
wel als zoals bij mij het niet draadloos maar enkel via een ethernetkabel kotnet is en er maar 1 ethernet poort in mn laptop is...

Ja zoals je zegt heb ik enkel een ethernet kabel en maar 1 ethernet poort. Ik heb nu een router (15 euro) gekocht en mijn xbox live werkt!! Bedankt iedereen :applause:

SSSander

Legacy Member
Elandiro zei:
Ja zoals je zegt heb ik enkel een ethernet kabel en maar 1 ethernet poort. Ik heb nu een router (15 euro) gekocht en mijn xbox live werkt!! Bedankt iedereen :applause:

nu nog proberen om te leren als er op u kot ne xbox langs u staat en geen ma die op u grommelt ;)

Hornymoose

Legacy Member
Had ik dit maar geweten, 3 jaar op kot met een xbox die niet online kon :(

Big_boi

Legacy Member
Ik sloot mn ps3 eerst aan (die kon voor een of andere reden wel verbinden met kotnet) dan schreef ik de interneteigenschappen van de ps3 op een blaadje papier, en stelde de xboxlive manueel in met die gegevens (ip adress wel op statisch zetten, anders moet je het altijd opnieuw doen)

Knowit2

Legacy Member
Big_boi zei:
Ik sloot mn ps3 eerst aan (die kon voor een of andere reden wel verbinden met kotnet) dan schreef ik de interneteigenschappen van de ps3 op een blaadje papier, en stelde de xboxlive manueel in met die gegevens (ip adress wel op statisch zetten, anders moet je het altijd opnieuw doen)

Dat kan enkel als je achter een routertje hangt. Als je zelf geen routertje hebt, is de kans groot dat er iemand anders de boel verkeerd heeft aangesloten in je gebouw (met alle mogelijke gevolgen vandien).

Je moet zowiezo eerst inloggen op KotNet en er wordt effectief gecontroleerd of je ip adres dynamisch verkregen is. Indien statisch, kan je niet inloggen, of als je van dynamisch naar statisch zou gaan nadat je ingelogd bent, wordt je na max 15 minuten automatisch uitgelogd.

Big_boi

Legacy Member
Knowit2 zei:
Dat kan enkel als je achter een routertje hangt. Als je zelf geen routertje hebt, is de kans groot dat er iemand anders de boel verkeerd heeft aangesloten in je gebouw (met alle mogelijke gevolgen vandien).

Je moet zowiezo eerst inloggen op KotNet en er wordt effectief gecontroleerd of je ip adres dynamisch verkregen is. Indien statisch, kan je niet inloggen, of als je van dynamisch naar statisch zou gaan nadat je ingelogd bent, wordt je na max 15 minuten automatisch uitgelogd.

Das nochthans hoe ik het deed, ik heb er absoluut geen baat bij om erover te liegen.
wat ik wel nog weet is dat de ps3 het zelfde ip adres had als m'n pc en als ik me inlogde via de pc kon ik inloggen met de ps3 (waarop de pc uitgelogd wordt)
Bij de xbox ging dit niet, pas toen ik de DNS en gateway en al dienen brol van de ps3 op de xbox zette lukte het. (dit is wel van 2008-2009 geleden mss maakt dat iets uit). kprobeer gewoon oprecht mijn medemens verder te helpen dus kga er ook niet verder over discussieren.

Gamus

Legacy Member
Msschn een beetje off topic, maar iemand die al ervaring heeft met switchen van de harde schijf. Ik zou nen 2e xbox op mijn kot zetten dak enkel mijn harde schijf moet meenemen en versteken.

I guess dat dit relatief simpel is en de andere xbox gewoon zou moeten werken dankzij de harde schijf. Iemand al gedaan? Kheb eigenlijk vooral twijfels bij de sterkte van de HDD, dat em na twee keer versteken nie al kapot is.

dj unc

Legacy Member
heb vroeger ook zo gedaan, en werkt,

MAAR
enigste ambetante is dat je steeds een account recovery dient te doen als je switcht van x360, en dit omdat uw hdd gekoppeld is aan uw console ID.
Mss dit ze dit intussen veranderd hebben bij MS, kspreek van 2 jaar terug.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan