Archief - WII U vraagjes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dr_Pill

Legacy Member
Voor alle duidelijkheid:

De Wii U is niet compatible met GC games?

Waarom doen ze zoiets? Is dat louter om het downloaden van GC-titels op hun Nintendo Network(hoe heette dat alweer, die store zo) te promoten.

En nog een vraagje: ik zou al n tijdje gaarne een Kinect kopen.Maar dat staat pas op nr 8 op mijn "verlanglijstje".Dus gaarne, maar niet gaarne genoeg.

De Wii U heeft eigenlijk al een ingebouwde camera? Dus alle features van Kinect/Move/EyeToy... al die Camera/Sensor zooi zit al in de Wii U?
Voor de goede verstaander, ik ben ff cross-console bezig, ik weet dat Kinect en Move van andere consoles zijn ;)

Maar ik lees hier net dat het gaat om die touch-pad controller.De Wii U zelf, heeft dus géén camera?

Overigens vind ik de registratie van de bewegingen met de originele Wii te asymmetrisch, de nunchuck had geen bewegingscontroller? Of vergis ik mij.Dan hou je maar 1 in de hand & helemaal geen registratie van je overige bewegingen.
Anyway ik vind als ze echt je bewegingen willen registreren, moeten ze zo van die kleine electrodes meeleveren om op je armen & benen te plakken. Motion Capturing gewijs :)

Nu die Wii U controller ziet er zo log en plomp uit, hoe ga je die in 1 hand houden terwijl je staat te bowlen? Wtf jongens?

souldoubt

Legacy Member
De Wii U is inderdaad niet compatibel met GC games, de nieuwe Wii versies zijn dat ook al niet meer. Geen haan die daar naar gekraaid heeft, dus ik denk dat het niet echt gemist wordt. Ik vind het ook helemaal niet nodig om 2 vorige generaties compatibel te maken.

voor zo ver ik weet zit er geen camera in de Wii U, enkel in de controller

Nunchuck heeft wel bewegingsdetectie, maar je kon er niet meer richten, enkel schudden. Dus inderdaad wel asymmetrisch, maar ik zie niet in waarom je met 2 controllers zou moeten richten? Laat die electrodes maar achterwege, ik heb helemaal geen behoefte om als een gek voor mijn tv te staan en vele anderen ook niet, ik denk dat de verkoopscijfers van Kinect voor zich spreken.

Wat de controller van Wii U betreft, persoonlijk vind ik ook dat het er maar lomp uitziet, maar de reacties van de mensen die hem al gestest hebben waren allemaal héél positief dus daar maak ik mij geen zorgen in. Bowlen kan je nog steeds met je Wii remote, want die blijven compatibel.

Dr_Pill

Legacy Member
souldoubt zei:
Nunchuck heeft wel bewegingsdetectie, maar je kon er niet meer richten, enkel schudden. Dus inderdaad wel asymmetrisch, maar ik zie niet in waarom je met 2 controllers zou moeten richten? Laat die electrodes maar achterwege, ik heb helemaal geen behoefte om als een gek voor mijn tv te staan en vele anderen ook niet, ik denk dat de verkoopscijfers van Kinect voor zich spreken..

Dus geen camera in de console?

Dat is jammer, want dan kun je bv Fifa niet spelen, als speler zelf, dus zelf wat staan geven voor die camera als speler :)

Misschien komt die Nintendo Camera er nog wel als peripherial,want Sony en Microsoft volgen Nintendo wel Motion-Sensor gewijs,maar Nintendo volgt Sony en MS NIET camera-gewijs...

Nu wat de primary&second launch-titles betreffen, dat ziet er breder uit dan de trend die Nintendo volgde de laatste tijd.Ass Creed,Batman,Ghost Recon,Metro,Ninja Gaiden (dat terug-komt naar Nintendo),Tekken,Battlefield,Bioshock...
Akkoord, iedereen heeft dat al gespeeld op andere consoles & PC, maar voor Nintendo is dit 3 stappen vooruit, als ze dit kunnen volhouden,teminste :)

Alsmede echte Nintendo-titels, Pikmin³,Rabbids,Smash Bros,Zelda HD,Mario Bros Mii...

Ik had eerst geen interesse in Wii U, maar nu krijg ik toch wel goestink :drool:

souldoubt

Legacy Member
Mja, Nintendo is een beetje eigenwijs hé... soms loont dat, soms niet. Het is natuurlijk nog altijd mogelijk dat ze een camera in hun console gaan steken, maar ik denk niet dat ze daar al iets van gezegd hebben. Wat ze hebben laten zien op E3 was een prototype, het uiteindelijke product kan nog sterk afwijken, ze wisten zelf nog niet alle specificaties van het uiteindelijke toestel.

Ik vrees alleen dat de meeste van de genoemde lauchtitels al lang zullen uitzijn op de andere consoles tegen dat de Wii U er zal zijn, waardoor ze misschien nooit zullen verschijnen voor Wii U, of geen aandacht meer zullen trekken.

Die Mario Bros Mii was maar een demo om de Wii U mee te showen aan de pers... denk niet dat die ooit zal verschijnen. Maar hopelijk brengen ze nog eens een Mario launch titel uit, denk dat dat de verkoop wel zal boosten.

ShadowJoker

Legacy Member
Onwaarschijnlijk dat er een Kinect-achtige camera komt voor Nintendo's nieuwe console want ze bedenken altijd wat ZIJ willen. En Shigeru Miyamoto was blijkbaar, volgens een interview, niet onder de indruk van Kinect.

En daar komt ook nog bij dat ze proberen de hardcore markt terug te winnen met HD-mogelijkheden en betere graphics.

Ik hoop alleen dat ze tegen volgend jaar een betere naam bedenken... serieus, welke knecht bij Nintendo Japan of Amerika noemt nu zoiets WiiU?

Het grootste probleem is echter dat het waarschijnlijk ZEER snel achterhaald gaat zijn. Volgend jaar komt de WiiU uit... maar wat als een jaar later misschien al de 3de Xbox of PlayStation 4 uitkomt... dan heeft Nintendo nog altijd niets.

Dr_Pill

Legacy Member
Ik weet het niet.

Ik vind de Wii een betere aanvulling op gamen op de PC, dan Xbox of Playstation, wat logisch is :)
En een Zelda/Mario/Metroid game heeft toch net iets dat tikkeltje meer dan een exclusieve Sony/Xbox titel.

Ze kunnen ook aangepaste light versies aanbieden van games zoals ze dat soms doen met Dead Space of Call Of Duty aan een verminderde prijs, vraag is of elke ontwikkelaar dat wil doen.

In het begin zal de Wii U wel meekunnen met PS3 en Xbox 360.Eenmaal die afgelost zijn door de PS4 en Xbox 720, komen ze een tijd later op de proppen met de Wii 3.

Nintendo heeft gewoon een andere "cyclus".Wanneer de andere consoles net over hun top zijn, released Nintendo een betere een jaar voor de opvolgers van hun concurrenten.
Dit wekt soms de illusie dat zij de voorsprong in handen hebben :D Terwijl ze achtervolgen, maar soit.

Vraag is ook:

Het geld dat ze nu steken in reclamespotjes,kan dat nu eens eindelijk aangewend worden in een deftig online gaming network met uiteraard support voor de Nintendo 3DS, eventueel voor de Wii en oudere DS'en.
Dan kunnen ze over dat gaming network,overigens een goedkopere marketing-campagne overbrengen.

Die vuile friend codes :puke:
:offtopic:
Overigens circuleert er al jaren het gerucht dat Nintendo & Apple gaan fusioneren.
Dat zou pas vonken geven ;)
Gelijkwaardig design,Nintendo altijd beetje sukkelen met Hardware&Online, Apple dat al altijd heeft geflopt op gebied van gaming...
Die twee kunnen gouden zaken doen.
Nintendo Apple Combination 'Would Be Force to be Reckoned With' - IndustryGamers

ShadowJoker

Legacy Member
Ze kunnen ook aangepaste light versies aanbieden van games zoals ze dat soms doen met Dead Space of Call Of Duty aan een verminderde prijs, vraag is of elke ontwikkelaar dat wil doen.

Ik zou liever de normale versie van een game zien, die wat ook op de PS3 of Xbox 360 te spelen is, maar dan op de WiiU. Gelijk de GameCube/PS2/Xbox-generatie toen alles er grotendeels hetzelfde uitzag, grafisch gezien toch.

Maar dan blijft het probleem dat 1 console-versie voorrang krijgt en de andere zijn dan maar overzettingen of ports. Heb het dan wel over 3rd party games, niet die van Nintendo zelf.


:offtopic:
Hoop echter dat de fusie tussen Nintendo & Apple een gerucht blijft. Ik zal NOOIT een iPhone of iPad (of degelijke opvolgers) kopen.

Dat concept wat al jaren loopt dat alles door smartphones kan gedaan worden, dat is om ziek van te worden.

souldoubt

Legacy Member
Dark_MewTwo zei:
Hoop echter dat de fusie tussen Nintendo & Apple een gerucht blijft. Ik zal NOOIT een iPhone of iPad (of degelijke opvolgers) kopen.

Dat concept wat al jaren loopt dat alles door smartphones kan gedaan worden, dat is om ziek van te worden.

²

Wat Apple wil op gebied van games is het compleet tegenovergestelde van wat Nintendo wil. Goeikope downloadbare brol-games waar rap geld mee te verdienen is, terwijl Nintendo games kwaliteit is.

Ik heb mijn gsm voor te bellen/smssen en mijn DS/3DS voor te gamen, niet alles moet in 1 apparaat zitten. Apple heeft geen verstand van games, Nintendo niet van telefonie ... en ze vullen elkaar niet aan ook, dus ik zie die fusie niet meteen komen

Thorazer

Legacy Member
souldoubt zei:
²

Wat Apple wil op gebied van games is het compleet tegenovergestelde van wat Nintendo wil. Goeikope downloadbare brol-games waar rap geld mee te verdienen is, terwijl Nintendo games kwaliteit is.

Ik heb mijn gsm voor te bellen/smssen en mijn DS/3DS voor te gamen, niet alles moet in 1 apparaat zitten. Apple heeft geen verstand van games, Nintendo niet van telefonie ... en ze vullen elkaar niet aan ook, dus ik zie die fusie niet meteen komen
Apple geen verstand van games ?
Er zijn veel games aan 0,79€ (die jij brol games noemt) die beter zijn dan nintendo games van 35-45€ geloof mij nu maar.

Ben zeker niet anti Nintendo vind ze zelf veel top games hebben maar om de Iphone/ipad/android game's zo af te breken omdat ze goedkoop zijn vind ik erover.

Daarbij is de meerderheid voorstander van een goede allrounder en zal in de toekomst alleen maar toenemen. :)

Dr_Pill

Legacy Member
Ik zou een fusie in de toekomst zeker zien zitten.

Zie weer een mankementje aan de Wii U: geen HDD.

En hun online gaming network gaat een ramp worden.
Registreren bij elke afzonderlijke ontwikkelaar.Activision,EA,... Als die willen.

Trouwens ook Google zou interesse tonen in Nintendo :)

http://www.aussie-nintendo.com/forum/archive/index.php/t-2300.html

Dit gaat eigenlijk wel ooit moeten gebeuren hoor jongens.Nintendo is excellent in veel zaken, maar in paar zaken schieten ze tekort.

Plus, ze zitten in financiële moeilijkheden.Ze gaan de toer van Sega op.Als de Wii U niet aanslaat is het zover.

En liever een fusie met een gereputeerd computerbedrijf dan dat Nintendo games gaat ontwikkelen voor PS3 à la Sega :)

ShadowJoker

Legacy Member
Het probleem wat ik heb met de WiiU is dat het geen verbetering is qua graphics ten opzichte van Xbox 360 en PlayStation 3. Toen hij pas getoond werd dacht iedereen dat de WiiU veel sterker was dan de andere consoles.

Nu blijkt dat de kracht, volgens bepaalde ontwikkelaars, ergens tussen de Xbox 360 en PS3 inzit. Dat heeft weer te maken met het probleem dat het waarschijnlijk snel achterhaald gaat zijn.

Dr_Pill

Legacy Member
Ja, en de GPU is een ATI Radeon 4870 :)

Eentje dat ik al 2 jaar in mijn pc heb steken.

R!|)|)L3R

Legacy Member
Sorry maar hier zijn enkele puntjes waar ik 't serieus van op m'n heupen krijg.....

De WiiU is nog niet uit, de specs zijn er totaal nog niet, kan nog veel aan veranderen en nu al zeggen da 't al een flop gaat worden of gewoon een PS3/XBOX360 gaat worden? Komaan, zijt nu eens realistisch.....

Die games die souldoubt bedoelt zijn NINTENDO games, ni van andere ontwikkelaars die jij bedoelt Thorazer (fanboy van playstation), leer eerst is lezen.

souldoubt

Legacy Member
Thorazer zei:
Apple geen verstand van games ?
Er zijn veel games aan 0,79€ (die jij brol games noemt) die beter zijn dan nintendo games van 35-45€ geloof mij nu maar.

laat me niet lachen...

R!|)|)L3R zei:
Sorry maar hier zijn enkele puntjes waar ik 't serieus van op m'n heupen krijg.....

De WiiU is nog niet uit, de specs zijn er totaal nog niet, kan nog veel aan veranderen en nu al zeggen da 't al een flop gaat worden of gewoon een PS3/XBOX360 gaat worden? Komaan, zijt nu eens realistisch.....

Die games die souldoubt bedoelt zijn NINTENDO games, ni van andere ontwikkelaars die jij bedoelt Thorazer (fanboy van playstation), leer eerst is lezen.

datte dus (allebei)

R!|)|)L3R

Legacy Member
Welle komen goe overeen eh souldoubtje ;)

Nee maar 't is toch waar zeker, een console nu al gaan beoordelen terwijl er nog geen hardware is.

ShadowJoker

Legacy Member
Het gaat inderdaad natuurlijk nog altijd om een development kit die bepaalde ontwikkelaars hebben. Er zijn zelfs veel ontwikkelaars die nog niets eens bezig met de WiiU.

Dr_Pill

Legacy Member
R!|)|)L3R zei:
Welle komen goe overeen eh souldoubtje ;)

Nee maar 't is toch waar zeker, een console nu al gaan beoordelen terwijl er nog geen hardware is.

Dat noemt men speculeren? Kent u dat :D

Trouwens, als er nu al geen interesse is na de E3, zou dat niet triestig zijn?

The Phazonhunter

Legacy Member
R!|)|)L3R zei:
Sorry maar hier zijn enkele puntjes waar ik 't serieus van op m'n heupen krijg.....

De WiiU is nog niet uit, de specs zijn er totaal nog niet, kan nog veel aan veranderen en nu al zeggen da 't al een flop gaat worden of gewoon een PS3/XBOX360 gaat worden? Komaan, zijt nu eens realistisch.....

Die games die souldoubt bedoelt zijn NINTENDO games, ni van andere ontwikkelaars die jij bedoelt Thorazer (fanboy van playstation), leer eerst is lezen.

I ³ that :p

Over de graphics: Buiten Lego City Stories en Killer Freaks hebben we nog geen enkele Wii U-game gezien. De filmpjes van third parties waren allemaal Xbox- of PS-materiaal. De Tekken Wii U was meer een soort van tech test.
Over die 4870 of 4890 wordt inderdaad gesproken, maar het zal een custom made zijn (met dus mogelijk andere kloksnelheden of snufjes). Zelfs dan ga je toch een verschil zien in de games. Zeker qua resolutie, want 1080p gaming is nog steeds taboe in deze gen. En zoals je zag in de Legend of Zelda-demonstratie, kan de Wii U toch al aardig mooie zaken renderen. It's not always about horsepower, it's about what you do with the things given to you ;)

Qua online moeten ze een inhaalbeweging proberen te doen, akkoord. Maar misschien gaan ze het deze keer anders aanpakken. Ze spraken over de third parties die konden beslissen. Mogelijk een hint naar bijv. Origin voor de Wii U wat EA betreft? Zij hebben wél al hopen ervaring op dat gebied, dus misschien nog niet zo een slecht idee.

HDD zou inderdaad beperkt zijn tot flash geheugen, wederom nog maar een gerucht. Maar als het ondersteuning biedt voor een externe hdd, why not? :)

Hoe dan ook hoop ik zeer binnenkort eens aan de slag te kunnen met het ding. Ik vermoed dat dit op hun voorjaarsconferentie zal zijn en dat er daar ook meer verteld en getoond wordt (vorig jaar werd de conferentie helemaal door de 3DS ingepalmd)

R!|)|)L3R

Legacy Member
Dr_Pill zei:
Dat noemt men speculeren? Kent u dat :D

Trouwens, als er nu al geen interesse is na de E3, zou dat niet triestig zijn?

Dit noemde ik al niet speculeren meer maar een nextgen console al de grond in boren vooraleer deze uit is.

Er mag zeker intresse zijn, dat moedig ik heel erg aan maar zoals ik al zei, op den duur was 't al de console afbreken.
Je kan speculeren zoveel je wil maar zie nu wat je zelf zegt over die videokaart, het is helemaal normaal dat zo'n videokaarten in consoles gestoken worden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan