Archief - Rules - Subforums - Thread Guide & Servers (04/06)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fraggie

Legacy Member
Richtlijnen: Hoe begin ik nu aan een thread?

Voor je een thread aanmaak, moet je eerst de search gebruiken.
Zo kan je zien of je vraag/discussiepunt punt al niet aan bod gekomen is.
Gebruik daarvoor verschillende kernwoorden: Stel dat je een error hebt & je zoekt alleen maar op het woord ‘error’,
dan is de kans klein dat je een goede thread terug vind. Probeer daarom iets specifieker te zijn.
Ook Google raadplegen kan geen kwaad ;).
Waar je ook snel aan info kan komen is: Steam forums / Steam Support

Sommige threads zijn al aangemaakt, zodat we geen 20 thread over het zelfde onderwerp krijgen.
Deze zijn: Movie thread - CS:Source Mapping thread - Server thread & Player zoek clan/clan zoekt player
het is dan ook verplicht deze te gebruiken voor dergelijke zaken !!!

  • Het juiste forum
    Zoals je ziet zijn er nu subforum, zorg er dus voor dat je in het juiste forum post!
    Maar waar post je nu wat?
    Gewone mededelingen/steam vragen of probs post in het hoofdforum.

    De andere forums spreken voor zich, hotlinks:
    CS 1.6 subforum
    CS:Source subforum
    Het is in de subforums NIET nodig om nog prefixen te gebruiken buiten OFFTOPIC ;).
  • De thread naam:
    Deze moet duidelijk zijn! maw als je een thread start met de naam: Help, probje, hunn?, steam werkt niet meer, cfg fuck* up, enz zal dat topic gesloten worden.. wees gewaarschuwd.
  • De inhoud:
    Verzorg je taal, gebruik leestekens & alinea’s! Ook worden geen threads toegelaten in een andere taal.

    Moest je een foto in je thread zetten, zorg er dan voor, dat deze in JPG formaat staat
    zodat het loaden van de foto rap gaat & je host niet direct down ligt.

    Als je met een probleem zit, vermeld dan altijd wat voor hardware je hebt & software bv:
    OS: Windows XP sp1
    CPU: AMD 2800+
    GFX: GeForce 4 Ti 4200 128ddr / detonator 45.23
    RAM: 512mb
    Sound: SB live player 5.1
    Samengevat: Vermeld met welke windows je werkt, welke processor je hebt, je video kaart & welke drivers je ervoor geïnstalleerd hebt, je hoeveelheid ram & als je een sound probleem hebt, je soundkaart.

Moesten er nog vragen zijn neem dan contact met ons op #telenet.counter-strike

Fraggie

Legacy Member
Rules

Rules moeten er altijd zijn & worden nageleefd, wie dit niet doet kan een ban verwachten.
Hiervoor zullen we gebruik maken van de Usernotes. Bij elke overtreding zal er een usernote bij komen & wordt er een warning gezonden naar je PM box.
Wie zijn 3e warning krijgt, zal auto. een tmp ban krijgen.

  • Geen enkele vorm van warez is toegelaten. Ook doorverkopen van Acounts/CD-keys hoord daarbij!
  • Elke vorm van reclame is verboden
  • Heb respect voor elkaar. Wie problemen zoekt moet zich zeker niet uitleven op het forum. Wil je dan toch neg. commentaar geven op iemand, doe dat dan in PM/IRC/MSN/..
  • Racistisch-getinte opmerkingen zijn verboden, hieruit volgt dan natuurlijk ook een ban.
  • Als je weigert de search/google te gebruiken word je topic gesloten zonder pardon. De richtlijnen zijn duidelijk en jij moet ze naleven.
  • Reqeusten van cheats of vragen naar cheat programma's leiden tot een PERM BAN.
  • Een thread/reply die puur gericht is om te advertisen/spammen (zoals clickgames/smilie/caps post enz) zal eindigen in een ban!
  • Er bestaat een test forum, dus gebruik ze ook: https://www.beyondgaming.be/forums.
  • Zorg er voor, dat de thread in het juiste forum staat. Er zijn genoeg andere forums waar je mss rapper een antwoord zal krijgen.
  • Threads i.v.m. cheaters en/of abusers zijn niet toegelaten. Cheaters en/of abusers moeten op IRC gemeld worden.
  • Emails/GSM nr's/adressen of andere prive informatie worden niet op het forum gepost, om de persoon in kwestie te 'beschermen'. Wordt dit toch gedaan volgt er een ban!
  • Theads ivm Steam down time worden gesloten.
  • Wie na warning, blijft offtopic reply's posten zal een tmp ban krijgen.
  • Vragen zoals, "zal ik CS kunnen spelen met deze PC", "Waarom haal ik maar x fps met deze PC", "Waar kan ik CS kopen", "Wat zijn de beste rates", enz
  • Thread titles zoals "Vraagje", "CS vraag", "help", "CS:S probleem", enz
  • Het gebruik van een totaal onverzorgde taal met tal van taalfouten

Threads die tegen 1 van deze regels ingaan worden vanaf nu onverbiddelijk gesloten.

Fraggie

Legacy Member
De telenet servers rules

Het passwoord: perform

Het doel van het passwoord is, om alle ‘vreemde’, buitenlanders, noobies weg te houden van de server. Dit heeft als voordeel dat de meeste spelers dan met een telenet connectie zitten, en minder laggen (waardoor het spelen stukken beter is).

Stats
http://tncs.hopto.org

Irc Channel:
#telenet.counter-strike

IP’s:
195.130.132.154:27015 Telenet.GaMeS CounterStrike #1
195.130.132.154:27115 Telenet.GaMeS CounterStrike #2
195.130.132.154:27215 Telenet.GaMeS CounterStrike #3

195.130.132.155:27015 Telenet Games CS Source 1
195.130.132.155:27115 Telenet Games CS Source 2
195.130.132.155:27215 Telenet Games CS Source 3
195.130.132.157 27015 Telenet Games CS Source 4

Mapcycle:
CS 1.6
de_inferno
de_cbble
de_dust
de_train
de_dust2
de_nuke

Source
cs_italy
de_dust
de_aztec
de_cbble
cs_office
de_dust2
de_piranesi
de_train
de_inferno

Csbot
Het kan altijd zijn dat er geen admin op de server is maar wel op irc. Indien je toch een cheater, camper,... ziet op de server dan kan je toch snel een admin roepen zonder het spel te verlaten.

Command:say !admin <reden>
vb. say !admin camper toren
say !admin cheater <nick>

1 keer dit command gebruiken volstaat ook als er meteen geen admin opdaagd. Bij spam of abuse word jij gekicked en bij herhaling ban.

Server rules:
  1. Lame gedrag (spam, blocken, teamflash, ..) is verboden. (slay, tijdelijke ban bij herhaling)
  2. Flamen of extreem beledigen, naar de admins toe of de gebruikers, is verboden. (tijdelijke ban)
  3. Respecteer de admins, indien ze u berispen scheld dan niet hun huid vol. (tijdelijke ban / perm.ban)
  4. Cheaten, in welke vorm danook, is verboden. (permanente ban)
    Kom je of verdenk je een cheater op een van onze publics. Opties die je kan overlopen:
    Demo recorden + SteamiD
    of haal een admin door in ons irc channel (#telenet.counter-strike): !cscheater te type (abuse = irc channel ban)
  5. Game-bug abuse (bugs dat uw spel bevordert) is verboden. (permanente ban)
  6. Map-bug abuse (thru-roof-boosts, flash bugs, mapswimming, ..) is verboden. (slay, tijdelijke ban bij herhaling)
  7. Voice comms, custom skins, boosting, zijn toegelaten.
  8. Nicknames: De admins kunnen uw echte nickname opeisen, gelieve ook geen uitdagende nicknames te gebruiken. Indien u weigert zal er een tijdelijke ban volgen.
  9. Racistische namen of beledigingen zijn niet toegelaten (tijdelijke ban / herhaling perm. ban)
  10. CAMPEN (campen = langduring op of rondom 1 positie blijven):
    Basecampen wordt beschouwd als lame gedrag.
  11. Winning team joiners/oneven teams worden door de subs gedwongen van team te veranderen eerst slay dan switch. De laatst bijgekomen speler die zich hier niet aan houdt wordt hiertoe gedwongen.
  12. Ping +150 die constant blijft (smallband,...) worden gekicked van de servers dit om hindering voor andere spelers te vermijden.
  13. Spelers in lan worden niet toegelaten op de servers (elke speler een ander ip) dit om ghosting te vermijden.
  14. Gebruik van ventrillo of andere voice is ook NIET toegelaten. Mensen die dit wel gebruiken worden gekicked en bij herhaling gebanned. Dit is nodig om de eerlijk van het spel te garanderen. Er wordt teveel misbruik van ventrillo gemaakt.
  15. Tags gebruiken van cheatende clans zoals Myg*t, Japs,... Is onmiddelijke perm ban ook al is het gewoon voor de fun.
  16. [ADMIN]Lubba , lubba`admin,... worden niet toegelaten dit om misverstanden/abuse te vermijden. Onmiddelijke kick en bij herhaling tijdelijke ban.
  17. Nicks die op niets slaan zoals:1,2,3,4,5,6,7,8,9,a,z,e,r,t,y,u,i,o,p,q,s,d,fg,h,j,k,l,m,w,x,c,v,b,n, :p,:),;),<,;,... (1/2 letter nicks, cijfers, tekens,...) hou je best achterwege ;)
  18. Telenet gebruiken in nickname of clantag is verboden
  19. Campen als Terrorist op een de_ map wanneer de bom NIET geplant is zal dit resulteren in enkele slappen en bij hardnekkig gedrag een slay .
    Campen als Counter-Terrorist op de cs_ map zal resulteren in enkele slappen en bij hardnekkig gedrag een slay.
    Campen als Terrorist op een cs_ map als de hostages worden gerescued zal resulteren in een slay.
    Campen als Counter-Terrorist op een de_ map als de bomb geplant is zal resulteren in een slay.
  20. Sprays: wat zeker niet mag zijn symbolen/teksten van bepaalde racistische verenigingen & geen naakt.
  21. AFK (away from keyboard) zijn, is niet toegelaten. Wanneer je toch aan de telefoon moet, toilet, ga den eventjes volledig uit het spel en rejoin wanneer je terug gaat spelen. Zo kunnen andere spelers die wel willen spelen op de server.
  22. In SPECTATOR gaan om eventjes weg te gaan is tevens niet toegestaan. tenzij voor het nemen van demo's ed. Gebruik dan het command :adminosay effe spec voor nemen van demo van ***. In de console. Zo weet de admin die dan op de server zit voor welke reden er gebruik wordt gemaakt van spec. Zo voorkom je van gekicked te worden van de server.
  23. Te lage rate's zijn niet toegelaten, cl_updaterate 20 cl_cmdrate 30 rate 9999 zijn de min. settings alles eronder maakt kans op kick

Uiteraard wordt u eerst gewaarschuwd vooraleer u wordt geslapped/slayed. Bij cheaten, bugabuse of racistische aantijgingen Krijgt u onmiddelijk tijdelijke / perm. ban.

WARNINGS zijn NIET verplicht als het over een overtreding gaat die in deze thread staat !!!

candycrash

Legacy Member
Wat te doen bij admin abuse
  1. Dit NIET op het Counter-strike forum posten, hier zal u niet verder worden geholpen, #telenet.counter-strike is de enigste plaats waar je uitleg/geholpen zal worden met admin abuse.
  2. Naam van de admin (amx_who in de console) en een screenshot /demo.
  3. De tijd en datum van het voorval

    Het is niet omdat een admin je van team wisseld, omdat de teams niet even zijn, dat dit abuse is


Onterecht gebanned:
  1. SteamID van u (status in de console)
  2. Tijd/datum en welke server. Indien wij de tijd/datum van het voorval niet hebben dan kunnen wij niets ondernemen.

Voor je komt klagen op irc, mail enz... hou er rekening mee dat telenet.games alles kan opvolgen via server logs, db, demo enz
er worden GEEN bans gegeven zonder demo voor cheaters

Indien je 100% zeker bent van een onterechte ban mail dan de community leader

Het heeft geen nut om de subadmins hiermee lastig te vallen aangezien zij niet kunnen unbannen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan