Archief - [PC/PS4/PS3/XBOX] Final Fantasy XIV Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kingtekmo

Legacy Member
.Hellguy zei:
Je hebt dus GEEN VISA nodig, voor de 10de keer. In je options bij account page, moet je kiezen voor Crysta (ofzoiets) payment. Als je dat gekozen hebt, begint je free to play experience zonder visa. Momenteel zijn er zelfs geen subscriptions tot ze zelf vinden dat het nu waard is om te betalen. Wat nog niet voor het eerst is vermoed ik

Thanks !

DreaDNoughT

Legacy Member
Het zal nog wel een maandje of 2 duren eer je terug moet betalen. Zijn nog zoveel zakens dat in orde moeten worden gebracht. Dagelijks kom ik nog bugs tegen die best storend zijn.

Hopelijk maken ze ook eens een receptenboek waar je recepten in worden opgeslagen.
Nu maak je een item en na 10 items ben je dat eerste recept kwijt waardoor je terug moet beginnen zoeken .
Wat meer info hoe je van een bepaald item een ander item ( bv een speer) kunt maken zou ook welkom zijn. Nu krijg je alleen de items te zien hoe je een bronze spear maakt ( via een opgeslagen leve recept ) maar niet welke items je nodig hebt om een long maple shaft of animal glue te maken. Alt tabben ( waar ik een runtime fout van krijg :s ) of spelen in window mode voor online achter een recept te zoeken is best lastig.
Vind dat toch belangrijk als je 3/4 van de tijd zit te craften.

Darkwave

Legacy Member
DreaDNoughT zei:
Het zal nog wel een maandje of 2 duren eer je terug moet betalen. Zijn nog zoveel zakens dat in orde moeten worden gebracht. Dagelijks kom ik nog bugs tegen die best storend zijn.

Hopelijk maken ze ook eens een receptenboek waar je recepten in worden opgeslagen.
Nu maak je een item en na 10 items ben je dat eerste recept kwijt waardoor je terug moet beginnen zoeken .
Wat meer info hoe je van een bepaald item een ander item ( bv een speer) kunt maken zou ook welkom zijn. Nu krijg je alleen de items te zien hoe je een bronze spear maakt ( via een opgeslagen leve recept ) maar niet welke items je nodig hebt om een long maple shaft of animal glue te maken. Alt tabben ( waar ik een runtime fout van krijg :s ) of spelen in window mode voor online achter een recept te zoeken is best lastig.
Vind dat toch belangrijk als je 3/4 van de tijd zit te craften.

mja kdenk dat ze die nog gingen uitbreiden in de toekomst. Mr da is typisch final fantasy though, in den 11 was da ook zo, beetje "hardcore" om het zo te noeme :p en kdenk da het pas binne 4-6 maand ofzo betalen wordt. Zeker de eerste 2 maand nog ni want er moet nog zoveel gebeure.

Er is ook een grote nieuwe post op lodestone met veel informatie over de resultaten van de enquete. Daarin wordt gezegd da er begin februari een nieuwe update komt en dat je elke 2 maand een "grotere" update mag verwachten. Kben zelf momenteel ook inactief omda er idd te weinig content is naar men goesting, mr de toekomst ziet er wel goe uit ^^

anyway, alle recepten enzo vind je hier:
Final Fantasy XIV Database - Yellow Gremlin - ffxiv.yg.com

Vimes

Legacy Member
kingtekmo zei:
Sucked echt he, wou eerst 30 dagen proberen alvorens eventueel een subscription te nemen.:doh:

Yup, zoals iemand hier al zei moet je geen subscription nemen en heb je ook geen CC nodig.

Moest je de game leuk vinden (unlikely..), bij Swords & Roses spelen ik en de rest van de (harde) kern nog regelmatig :D

@.Hellguy: Ja, het is goed nieuws en ik kijk ook uit nr nieuwe updates.
De nieuwe content die er aan zit te komen volgens de producer, naast een heleboel user interface aanpassingen etc, is eigenlijk gewoon:
- (Tutorial quests)
- Quests revolving around the danger facing Eorzea
- Introduction of public companies & company leaders
- Public company quests
- Further release of new guildleves following balancing
- Ability to obtain weapons and armor via battle loot and quest rewards
- Release of beast tribe monsters as both roaming and quest-related enemies
- Release of new notorious monsters

Is een mooi begin, maar voor de rest zijn het allemaal tweaks & fixes en aanpassingen aan battlesysteem (die ook welkom zijn natuurlijk...). Maar vraag me af wanneer ze airships, chocobo's toevoegen en de 4e stad openen (Ishgard) etc.

Darkwave

Legacy Member
Vimes zei:
Yup, zoals iemand hier al zei moet je geen subscription nemen en heb je ook geen CC nodig.

Moest je de game leuk vinden (unlikely..), bij Swords & Roses spelen ik en de rest van de (harde) kern nog regelmatig :D

@.Hellguy: Ja, het is goed nieuws en ik kijk ook uit nr nieuwe updates.
De nieuwe content die er aan zit te komen volgens de producer, naast een heleboel user interface aanpassingen etc, is eigenlijk gewoon:
- (Tutorial quests)
- Quests revolving around the danger facing Eorzea
- Introduction of public companies & company leaders
- Public company quests
- Further release of new guildleves following balancing
- Ability to obtain weapons and armor via battle loot and quest rewards
- Release of beast tribe monsters as both roaming and quest-related enemies
- Release of new notorious monsters

Is een mooi begin, maar voor de rest zijn het allemaal tweaks & fixes en aanpassingen aan battlesysteem (die ook welkom zijn natuurlijk...). Maar vraag me af wanneer ze airships, chocobo's toevoegen en de 4e stad openen (Ishgard) etc.

idd maar wel belangrijke tweaks/fixes, kben wel blij da ze het spel iets moeilijker terug gaan maken zodat er terug meer party gameplay required is.

Ja, ik wil die airships en chocobo's superhard voor de sfeer, maar uiteindelijk zou je die amper gebruiken dankzij het teleportsysteem dat zo goedkoop is, mss da het terug duurder wordt in de toekomst? En Auction House dat gaat terug komen, wat een opluchting :p EN! IK wil meerrrr classes! *mist DRK en SAM*

kingtekmo

Legacy Member
Eerlijk gezegd speel ik het wel graag ( na vele mmo's gespeeld te hebben ;) )
Ik ben nu als Thaumaturge rank 11 en heb phys. lvl 8.
Ik vind het wel een beetje raar dat ik na de quests die Baderon gaf geen quests meer kan vinden... alle leeve quests gedaan ook en begonnen met alchemy.
Ga ik nu best naar een ander gebied voor meer quests ? Juist een beetje spijtig dat er zo weinig uitleg gegeven wordt in de game zelf.

Vimes

Legacy Member
Zit je op Rabanastre?

Hehe ja, er wordt weinig uitleg gegeven. Stel voor dat je deze artikels es doorleest:
Beginners Guides:
FINAL FANTASY XIV, The Lodestone

En de volgende quest van Baderon begint als je een job aan rank20 hebt. Aan rank20 kan je dan ook je eerste class quest doen (in jouw geval thaumaturge quest in Ul'dah). Er is ergens een artikel met wanneer quests unlocked worden, maar vindt het niet direct...

Levequests resetten om de 36u, in andere steden kan je andere halen maar je kan er maar 8 per reset doen in totaal (crafting leves tellen niet, zijn apart).

Ieder uur stipt op het uur is er ook Behest (bijv. 13:00, 14:00 enz. ieder uur), komt er een battlewarden NPC aan ieder camp waar je mee moet praten om een opdracht te krijgen: Behest :: Wiki :: Final Fantasy XIV (FFXIV, FF14) :: ZAM

Dat is goed om tussen levequests te doen.

Xuod

Legacy Member
heeft iemand nog ne buddy pass over? want blijkbaar geen trials voor dit spel...thx

Lethall

Legacy Member
die buddy invites zaten enkel bij de collector's edition.
En deze zijn eigenlijk geen trails, maar effectief keys voor de game zelf.
Daarom geven mensen die niet zomaar weg (zie de thread op ffxivcore)

De enige manier om FFXIV te testen is naar de winkel te lopen en de box te kopen.

Vimes

Legacy Member
Er is geen trial maar op heel wat UK sites goedkoop te krijgen

op amazon.co.uk vr 10 pond of zo..

djFexx

Legacy Member
kingtekmo zei:
Full game heb ik bij Mediamarkt gekocht voor € 9 :)

Vandaag gekocht voor 6.90€ al een dik uur bezig met het registratiegedeelte.. Begint enorm goed moet ik zeggen :doh:.

Vimes

Legacy Member
lol, valt toch mee nog die registratie ? Als iets nie duidelijk is moet je maar zeggen.

En waar staan ze 6.90 btw?

djFexx

Legacy Member
Vimes zei:
lol, valt toch mee nog die registratie ? Als iets nie duidelijk is moet je maar zeggen.

En waar staan ze 6.90 btw?

Hij wou mijn paswoord niet nemen na een dik uur is alles goedgekomen, don't ask me why :p. Op welke server zitten jullie en met welke settings spelen jullie? Heb een redelijk zwaar systeem (i7 2600 en ato 6950) maar alles schokte nogal hevig (wel nt bij cutscenes).

Gekocht in mediamarkt Roeselare. Het grappige was wel dat er op ooghoogte twee rijen exact dezelfde uitgave (garlond goggles) stond aan 20euro.. Toen ik even verderkeek vond ik een rij aan 6euro90 :p.

Vimes

Legacy Member
Rabanastre zitten wij.

Vanop lodestone:

FINAL FANTASY® XIV for Windows® - Recommended In-Game Settings

The following in-game settings are recommended to run the game smoothly.
Window Size and Display Mode 1280 x 720 (Windowed)
Ambient Occlusion OFF
Depth of Field ON
Shadow Detail Standard
Multisampling 4 x MSAA
Buffer Size Window Size
Texture Quality High
Texture Filtering High

Ikzelf speel Windowed (met borders weg op desktop resolutie 1680x1050), AO off, DoF on, 8xAA, rest standaard. i5 750 @ 3.8Ghz + GTX460.

djFexx

Legacy Member
Vimes zei:
Rabanastre zitten wij.

Vanop lodestone:



Ikzelf speel Windowed (met borders weg op desktop resolutie 1680x1050), AO off, DoF on, 8xAA, rest standaard. i5 750 @ 3.8Ghz + GTX460.

Vanavond eens checken. Beetje domme vraag, hoe zet je de borders weg? Ik heb al gemerkt dat fullscreen en alt-tab nogal miserie geeft dus ik speel ook windowed.

Vimes

Legacy Member
Ja er zijn veel manieren & toolkes. Ik doe het op deze manier, is oude post van me. Sommige mensen gebruiken ook shiftwindow, is voor EVE online maar werkt net zo goed met XIV.

Dit is de manier met AHK:

=========

1/ Download "AutoHotKey": AutoHotkey - Free Mouse and Keyboard Macro Program with Hotkeys and AutoText
2/ Installeer het.
3/ Maak een nieuw bestand aan (waar je maar wil), XIV.ahk
4/ Zet er volgende code in (pas de 2 laatste getallen op de 3e lijn aan naar je eigen resolutie):

Code:
^+a::
WinSet, Style, -0xC00000,a ; remove the titlebar and border(s)
WinMove, a, , 0, 0, 1680, 1050 ; move the window to 0,0 and resize it
return

5/ Save & start het script (dubbelklik).
6/ Draai XIV windowed op je desktop resolutie (dit stel je in via de config tool van XIV: C:\Program Files (x86)\SquareEnix\FINAL FANTASY XIV Beta Version\ffxivconfig.exe).
7/ Selecteer XIV window en doe "ctrl+shift+a". De border zal verdwijnen en venster zal gecentreerd zijn.

DreaDNoughT

Legacy Member
Ik heb al een paar dagen niet meer gespeeld. Even mijn anima laten aanvullen ( had nog iets van een 20 ).

Maar ben het craften wel stilaan beu aan het worden. Het is zo eentonig aan het worden vind ik. Werk altijd mijn 8 craftleves af voor mijn verschillende klasses.
Dan gebruik ik ook nog 4 battleleves die wel tof zijn en 4 mine leves die ook redelijk eentonig beginnen worden.
De gil en items zijn leuk en daar doe ik het ook voor. Maar als je elke dag een uur of langer na zo'n knipperende bol aan het kijken bent slaat de verveling wel eens toe.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan