Archief - Mensen verwarren games met realiteit.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

aneki

Legacy Member
Science Finds Some People Can’t Tell the Video Game World From the Real World

Research carried out by Nottingham Trent University, and which is soon to be published in the International Journal of Cyber Behaviour, Psychology and Learning, says that hardcore video gamers are having trouble distinguishing the real world from the virtual one.

Having polled an astounding 42 gamers aged between 15-21, some of the most extreme cases of what they're calling Game Transfer Phenomena include seeing conversation menus during a real life conversation, trying to use a controller even when you're not using one and just generally looking for stuff from a gaming world to help them get around real-world problems.

Some of the affected even saw "energy boxes" appear over people's heads.

The researchers say "A recurring trend suggests that intensive gaming may lead to negative psychological, emotional or behavioural consequences, with enormous implications for software developers, parents, policy makers and mental health professionals."

Source: Science Finds Some People Can't Tell the Video Game World From the Real World

seriously? -.-

Koonut

Legacy Member
ik weet nog da'k na het spelen van de originele Dead Rising hier op de vrijdagsmarkt eens een duif heb gemept

de bedoeling was haar ko te slaan en dan te wurgen maar de trut vloog natuurlijk direct weg

telkens da'k nu een duif zie krijg'k "terminator" vision en schuimt mn muil een beetje maar'k vecht ertegen!

Muscleduck

Legacy Member
Is dat een HOAX of zo? Ik geloof hier echt niks van. Sowieso is 42 gamers tussen 15 en 21 jaar geen onderzoek om veel aandacht aan te geven.

KnightOfCydonia

Legacy Member
Bij dit soort onderzoek, en in mijn mening bij veel onderzoek uit de sociale wetenschappen, zou wetenschap toch tussen aanhalingstekens mogen staan, en een aantal vraagtekens toegevoegd mogen worden bij de conclusies.

nite

Legacy Member
Klinkt sowieso al verdacht: "Having polled an astounding 42 gamers". 42 mensen die en enquete ingevuld hebben? Das nu niet zo astounding. En zelfs al waren het 42 langdurige interviews, dan is dat nog altijd niet zo heel veel.

omegahealer

Legacy Member
dit is een hoax... titel bevat al een 42 reference, dan weet je al genoeg meestal en zo een 'onderzoeken' gebeuren wel met meer volk :P

En het gaat er gewoon in het algemeen over... teveel zever :P

kakature

Legacy Member
KnightOfCydonia zei:
Bij dit soort onderzoek, en in mijn mening bij veel onderzoek uit de sociale wetenschappen, zou wetenschap toch tussen aanhalingstekens mogen staan, en een aantal vraagtekens toegevoegd mogen worden bij de conclusies.
Aw hell naw.

Rage

Legacy Member
Ik heb ooit eens iets soortgelijk meegemaakt op een feestje. Moet wel zeggen dat ik zoiets nog nooit in een nuchtere toestand heb meegemaakt. Er was een feestje in een kelder. En om die kelder binnen te gaan moest ge door een kleine deur, ge moest u bukken om erin te komen.

Met mijn begaaide kop heb ik mij dus heel hard gestoten tegen die deur. Op dat moment dacht ik: geen probleem, ik pak een potion en dan voel ik mij beter. Even later besefte ik pas dat dit geen spel is.

vsdagama

Legacy Member
Lol, het enige gelijkaardige dat ik heb meegemaakt was met me'n vakantiewerk.

Ik heb 1 maandje bij katoen natie gewerkt, met zo'n voice systeem.
Je moest "herhaal" zeggen als je dat ding niet verstond, wat veel voorkwam :D
Na 15 dagen ofzo begon ik al op willekeurige momenten "herhaal" te zeggen in gesprekken met andere mensen, buiten het werk.
Dan verschoot ik van mezelf, awkward moments :S
Het floepte er gewoon uit.
Nu 1 maandje na men vakantiejob zijn die symptonen gelukkig verdwenen :)

Dat was het resultaat van 15 * 8 uur werk = 120 uur
Ik heb de afgelopen maanden al vééééle malen 120uur gegamed, nog nooit van games last gehad hoor. :D :D

42 "ondervraagden" = BS

Bushimo

Legacy Member
Tzou langs dn andere kant handig zijn als sommige mensen quest icons boven hunne kop hebben :D

desP-

Legacy Member
Er zit zeker waarheid in alleen zit er een verkeerde conclusie in, niet elk spel is een catalyst, het is niet omdat ge in GTA mensen kunt omverrijden/doodschieten dat dit ook aanleiding tot irl gaat geven.

Er moeten duidelijke objectives inzitten gecombineerd met een repetitieve factor. Carmageddon kan bijvoorbeeld een pak sneller een impuls geven om iemand omver te rijden dan GTA.

Nu is de ene wat vatbaarder dan de andere, bij sommige mensen zult ge het al zien vanaf 20u/week, bij sommigen pas 80u/week & dan hebt ge nog mensen die dit artikel totaal niet geloven omdat ze niet vatbaar ervoor zijn of gewoonweg nog nooit zoveel gegamed hebben / juiste spel ervoor hebben gespeeld.

Ik heb het zelf ook al veel meegemaakt toen ik in een periode zat van enorm veel gamen voor weken aan een stuk + weinig slaap, gelukkig was dit bij een onschuldig spel maar ik zou mijn hart vasthouden indien er ooit een soort van verslavende Carmegeddon MMO kwam :p

Rider

Legacy Member
Zijn mensen écht verbaasd dat er onder de 6-7 miljard aardbewoners exemplaren te vinden zijn die TV/boeken/fantasie/games met de realiteit verwarren?
:wtf:

Ohm

Legacy Member
Ik kom wel van die momenten tegen waar ik zwarte magie wil gebruiken tegen verschillende mensen die mij niet aanstaan . Ook het oproepen van goddelijke wezens kan ik niet weerstaan.

Tegen 1 of andere idioot in een plaatselijk cafe : Prepare yourself for my powerfullest spell called Ultima and bow for me! *Wooosh!* You still stand puppet? Now i call Odin! (Alles wordt zwart en er komt een ruiter op een paard binnen in het cafe) Odin, use Zantetsuken to destroy this fucker! *Wooosh!*
Now i gonna drink up my beer to restore my magic points.

Sanguin3

Legacy Member
Muscleduck zei:
Is dat een HOAX of zo? Ik geloof hier echt niks van. Sowieso is 42 gamers tussen 15 en 21 jaar geen onderzoek om veel aandacht aan te geven.

volledig akkoord!

Van significantie kan hier zeker geen sprake zijn aangezien het aantal proefpersonen voor zulk onderzoek absurd weinig is.

SHIGSY

Legacy Member
Vind dat zo erg niet. Zijn van die kleine dingetjes die een intern glimlachje geven. Random spul dat je direct de link laat leggen met een film of game.

KiPpIe

Legacy Member
Sinds ik Deus Ex heb gespeeld zit ik constant tegen muren te plakken in de hoop dat mensen mij niet meer kunnen zien.

Soeverein

Legacy Member
Sinds ik Duke Nukem heb gespeeld vis ik regelmatig drollen uit de pot.

Koonut

Legacy Member
Ik heb 1 maandje bij katoen natie gewerkt, met zo'n voice systeem.
Je moest "herhaal" zeggen als je dat ding niet verstond, wat veel voorkwam
Na 15 dagen ofzo begon ik al op willekeurige momenten "herhaal" te zeggen in gesprekken met andere mensen, buiten het werk.
Dan verschoot ik van mezelf, awkward moments :S
Het floepte er gewoon uit.
Nu 1 maandje na men vakantiejob zijn die symptonen gelukkig verdwenen
:')
stel u eens voor als ge een leven lang met zo'n ding werkt

KiPpIe zei:
Sinds ik Deus Ex heb gespeeld zit ik constant tegen muren te plakken in de hoop dat mensen mij niet meer kunnen zien.
wel dat is vriendelijk :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan