Archief - Knights and Merchants Remake

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

krisdw

Legacy Member
Knights & Merchants was een RTS uit 1998. Het spel richtte zich niet zo zeer op combat maar eerder op het opbouwen van je stad. Een enkel spel kon al gauw 2-3 uur duren.

Het concept streefde realisme zoveel mogelijk na: Om een brood te bakken moet je eerst een boerderij bouwen, als de granen geoogst zijn worden deze verwerkt tot bloem, en uiteindelijk word de bloem naar de bakkerij gebracht.
Eens de broden gebakken zijn worden deze naar je herberg gebracht, waar de bevolking om de zoveel tijd kan gaan eten.
Het hele spel is dus eigenlijk simplistisch maar ook complex, en vooral enorm verslavend.

Een tekortkoming aan de originele versie was dat de Multiplayer steeds buggy was, of te vaak crashte, etc. De nog steeds levende community heeft jarenlang gesmeekt voor de Source code maar de ontwikkelaars wilden deze niet weggeven. Dus hebben enkele fans van het spel de taak op zichzelf genomen om het spel helemaal zelf van begin af aan te hermaken. Ondertussen is men al heel ver gevorderd. Het belangrijkste is dat er nu ook een werkende multiplayer modus is, met dedicated servers, chat lobbies, etc. Het spel loopt nu dus voor het eerst sinds 1998 vlotjes online!
Ook is het maken van custom maps nu veel eenvoudiger, kunnen er eindelijk nieuwe gebouwen en units worden toegevoegd, zijn vele bugs verholpen, enzovoort!

Je kan de site hier vinden.
Of bekijk de trailer hier

Ik volg dit project al enkele jaren en het doet me deugd om te zien hoever ze geraakt zijn. Vandaar wilde ik even de tijd nemen om dit hier met 9Lives te delen. Ik ben er zeker van dat dit bij vele mensen een nostalgisch belletje zal doen rinkelen, en misschien zijn ze dan geprikkeld om het nog eens te spelen.

De KAM Remake is gratis te downloaden, maar om het te installeren moet je wel een geldige installatie van K&M: The Peasants Rebellion (de uitbreiding) hebben. Alle informatie kan je op hun site vinden. Check it out!

KiPpIe

Legacy Member
Spel indertijd wel heel graag (en veel) gespeeld, maar als de remake echt niets nieuws toevoegt buiten betere MP en custom map creation ziet het er mij ook niet direct de moeite uit.

el shorty

Legacy Member
hmmm. ik zou dit nog wel eens proberen. Ik heb me daar nog veel mee geamuseerd met dat spel

thanks voor de info!

L0k1-

Legacy Member
De originele Knights and Merchants was prachtig, maar die vernieuwde versie Peasants Rebellion, wat voor brol was dat. Ok dat men een expansie maakte voor het origineel, maar dan moest men verdomme met hun handen van het originele spel blijven! Helft van de "originele" missies waren gewoon een verkrachting....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan