krisdw
Legacy Member
Knights & Merchants was een RTS uit 1998. Het spel richtte zich niet zo zeer op combat maar eerder op het opbouwen van je stad. Een enkel spel kon al gauw 2-3 uur duren.
Het concept streefde realisme zoveel mogelijk na: Om een brood te bakken moet je eerst een boerderij bouwen, als de granen geoogst zijn worden deze verwerkt tot bloem, en uiteindelijk word de bloem naar de bakkerij gebracht.
Eens de broden gebakken zijn worden deze naar je herberg gebracht, waar de bevolking om de zoveel tijd kan gaan eten.
Het hele spel is dus eigenlijk simplistisch maar ook complex, en vooral enorm verslavend.
Een tekortkoming aan de originele versie was dat de Multiplayer steeds buggy was, of te vaak crashte, etc. De nog steeds levende community heeft jarenlang gesmeekt voor de Source code maar de ontwikkelaars wilden deze niet weggeven. Dus hebben enkele fans van het spel de taak op zichzelf genomen om het spel helemaal zelf van begin af aan te hermaken. Ondertussen is men al heel ver gevorderd. Het belangrijkste is dat er nu ook een werkende multiplayer modus is, met dedicated servers, chat lobbies, etc. Het spel loopt nu dus voor het eerst sinds 1998 vlotjes online!
Ook is het maken van custom maps nu veel eenvoudiger, kunnen er eindelijk nieuwe gebouwen en units worden toegevoegd, zijn vele bugs verholpen, enzovoort!
Je kan de site hier vinden.
Of bekijk de trailer hier
Ik volg dit project al enkele jaren en het doet me deugd om te zien hoever ze geraakt zijn. Vandaar wilde ik even de tijd nemen om dit hier met 9Lives te delen. Ik ben er zeker van dat dit bij vele mensen een nostalgisch belletje zal doen rinkelen, en misschien zijn ze dan geprikkeld om het nog eens te spelen.
De KAM Remake is gratis te downloaden, maar om het te installeren moet je wel een geldige installatie van K&M: The Peasants Rebellion (de uitbreiding) hebben. Alle informatie kan je op hun site vinden. Check it out!
Het concept streefde realisme zoveel mogelijk na: Om een brood te bakken moet je eerst een boerderij bouwen, als de granen geoogst zijn worden deze verwerkt tot bloem, en uiteindelijk word de bloem naar de bakkerij gebracht.
Eens de broden gebakken zijn worden deze naar je herberg gebracht, waar de bevolking om de zoveel tijd kan gaan eten.
Het hele spel is dus eigenlijk simplistisch maar ook complex, en vooral enorm verslavend.
Een tekortkoming aan de originele versie was dat de Multiplayer steeds buggy was, of te vaak crashte, etc. De nog steeds levende community heeft jarenlang gesmeekt voor de Source code maar de ontwikkelaars wilden deze niet weggeven. Dus hebben enkele fans van het spel de taak op zichzelf genomen om het spel helemaal zelf van begin af aan te hermaken. Ondertussen is men al heel ver gevorderd. Het belangrijkste is dat er nu ook een werkende multiplayer modus is, met dedicated servers, chat lobbies, etc. Het spel loopt nu dus voor het eerst sinds 1998 vlotjes online!
Ook is het maken van custom maps nu veel eenvoudiger, kunnen er eindelijk nieuwe gebouwen en units worden toegevoegd, zijn vele bugs verholpen, enzovoort!
Je kan de site hier vinden.
Of bekijk de trailer hier
Ik volg dit project al enkele jaren en het doet me deugd om te zien hoever ze geraakt zijn. Vandaar wilde ik even de tijd nemen om dit hier met 9Lives te delen. Ik ben er zeker van dat dit bij vele mensen een nostalgisch belletje zal doen rinkelen, en misschien zijn ze dan geprikkeld om het nog eens te spelen.
De KAM Remake is gratis te downloaden, maar om het te installeren moet je wel een geldige installatie van K&M: The Peasants Rebellion (de uitbreiding) hebben. Alle informatie kan je op hun site vinden. Check it out!