sundaypunk
Legacy Member
Ik zie hier nog hopen problemen rond HDTV's. En met welke je dus de maximale ervaring uit je X360 zal halen. Vandaar even wat informatie hier neerplanten om al die vraagtekens op te lossen.
Wanneer je een TV gaat kopen zal je vooral moeten kijken naar de resolutie. Die staat er ofwel languit (1920x1080 interlaced..) ofwel in korte notatie (1080i). Zoals je ziet, het achterste getalletje van de lange notatie is het getal van de korte. (Dus: 1280x720 = 720i/p)
Die I en P staan voor Interlaced en Progressive scan. Interlaced is als je TV eerst de pixeltjes op een rij met even nummers opvult, en daarna de rijen ertussen. Maar dit gebeurt zo snel dat je het niet ziet. Bij Progressive scan komen alle pixels tegelijk op het scherm.
Wanneer heb je nu een HDTV?
Het getalletje achter de i/p is trouwens frames per seconde..
Koop je een dure HDTV, maar wat is nu eigenlijk het verschil?
http://upload.wikimedia.org/wikiped...er_graphic_fish_40X46squares_hdtv-example.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikiped...er_graphic_fish_20x23squares_sdtv-example.jpg
Eerste is dus zogezegd HDTV, en de tweede SDTV..
Nog meer informatie:
http://en.wikipedia.org/wiki/High-definition_television
Met dank aan ContraSoldier
Wanneer je een TV gaat kopen zal je vooral moeten kijken naar de resolutie. Die staat er ofwel languit (1920x1080 interlaced..) ofwel in korte notatie (1080i). Zoals je ziet, het achterste getalletje van de lange notatie is het getal van de korte. (Dus: 1280x720 = 720i/p)
Die I en P staan voor Interlaced en Progressive scan. Interlaced is als je TV eerst de pixeltjes op een rij met even nummers opvult, en daarna de rijen ertussen. Maar dit gebeurt zo snel dat je het niet ziet. Bij Progressive scan komen alle pixels tegelijk op het scherm.
Wanneer heb je nu een HDTV?
:
SDTV
480i60 (NTSC), 480p24, 480p30 576i50, 576p25 (PAL, SECAM);
EDTV
480p60; 576p50
HDTV
720i50, 720i60, 720p24, 720p25, 720p30, 720p50, 720p60
1080i50, 1080i60, 1080p24, 1080p25, 1080p30
Het getalletje achter de i/p is trouwens frames per seconde..
Koop je een dure HDTV, maar wat is nu eigenlijk het verschil?
http://upload.wikimedia.org/wikiped...er_graphic_fish_40X46squares_hdtv-example.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikiped...er_graphic_fish_20x23squares_sdtv-example.jpg
Eerste is dus zogezegd HDTV, en de tweede SDTV..
Nog meer informatie:
http://en.wikipedia.org/wiki/High-definition_television
Met dank aan ContraSoldier

)