Archief - Komen Eten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tracktor19

Legacy Member
Inderdaad, had wel lagere scores verwacht, maar hij heeft zich er wel er uit gepraat.

Zonnestraal

Legacy Member
Therapy zei:

Bij het sausje voor het hoofdgerecht:

Toen Désiree vroeg wat er in dat sausje zat:

'Dat is mijn geheime saus met geheime kruiden.' Terwijl het uit een pakje kwam.


Bij de imploderende dame blanche:

'Dat omhulsel is zelf gemaakt'

Toen Désiree vroeg hij dat gemaakt had zei hij: 'Mijn broer heeft het gemaakt, ik heb niet gezegd dat ik het gemaakt heb, ik heb gezegd dat het zelf gemaakt is.'

Ok liegen is dat allemaal niet, maar u sympathiek maken doet ge er toch niet mee.

kay-gell

Legacy Member
Nasty Nas zei:
David was al zat na 2 glaasjes champagne en besloot daarom maar om even te gaan barfen.
Het was nog niet begonnen of het was al van 'Eikes, ik lust geen oesters. Langoustines? Dat mag ik niet. Aubergine? Nog nooit van gehoord.
Het was precies ne kleinen van 3 jaar. :rofl: :ironic:

"Tiramisu? Nog nooit gegeten, maar ik ga hem wel minder punten geven omdat het er zo onsmakelijk uitziet" :wtf:

inzane

Legacy Member
'Mijn broer heeft het gemaakt, ik heb niet gezegd dat ik het gemaakt heb, ik heb gezegd dat het zelf gemaakt is.

moehahahahaha strike'

Dennoman

Legacy Member
De menu's voor deze week zien er wel serieus kwijlmateriaal uit :drool:

Behalve dat van die eerste. Blabla appel en kaneel, boooriiiiing :p

Goldensky

Legacy Member
Dennoman zei:
De menu's voor deze week zien er wel serieus kwijlmateriaal uit :drool:

Behalve dat van die eerste. Blabla appel en kaneel, boooriiiiing :p
Bwa appelbeignets is toch niet zo saai? :)

Goldensky

Legacy Member
Arcas' zei:
Werkt dieje jonge gast van 22 nu bij de Peter? :o

"Alex droomt van een eigen sterrenrestaurant, waar hij zelf achter de potten staat. Vlak na zijn Komen Eten-avontuur werkte hij een tijd in de keuken van een driesterrenrestaurant. Ondertussen bouwt hij aan zijn eigen culinaire carrière. Alex is een rijzende ster in de gastronomische wereld maar blijft bescheiden" (http://www.vt4.be/kandidaten/komen-eten/alex-uit-weelde)

Ik denk dat hij even op proefperiode er heeft gewerkt:)

Arcas'

Legacy Member
Ben wel es curieus naar zijne menu en hoelang hij zijn kriebels kan inhouden :). Had zich net al bijna verraden.

Dennoman

Legacy Member
pieta zei:
die ziet er wel oud uit voor iemand van 24 :wtf:
Vooral door haar kleren I imagine. Moet wel toegeven dat ik strijk lag toen Van Asbroeck zei dat ze "in haar schoonste deux-pièceke langs den beenhouwer gaat" :') Ook dat typisch Vlaamse ding van "hey da's raar, 24 en nog geen lief". En dat dan zo exploiten, godverdomme zeg. Ge zijt tv-makers, geen zatte nonkels op een trouwfeest die wanhopige single neefkes/nichtjes wil koppelen met de zoon/dochter van ne collega.

't Is niet dat haar eten er degoutant uitzag of zo, maar ze was duidelijk veel blabla en weinig boemboem, zoals een vage '90s quote ons leert (en ik weet niet meer van wie, help? :p). Ook bij haar dessert Van Asbroeck weer iets te enthousiast: "kermiseteeeuuuuh!" :lol:

Die kok in opleiding is wel ne serieus arrogante fucker. 't Is te hopen dat hij zijn dikke nek compenseert met zalig eten, of anders is het wel dikke fail. En dan nog liegen ook, komaan zeg. Den Hans Misera heeft destijds ferm hard gewonnen en die gast gaf het gewoon toe, niet zeveren. 't Zou wel fail van ENORME proporties zijn als ge - indachtig dat ge in Het Hof van Cleve wilt gaan werken - nog niet eens een weekske Komen Eten kunt winnen.

Andere twee vallen pssies wel mee, al snijdt die rosse haar lach door merg en been :p Ook wel vrij random dat die student daar blijkbaar enorm geil van staat ("MILF van 't jaar :rofl:"). Ik peins toch dat die op iets anders aan 't letten is als ik of zo :p

Alex zijn menu btw, ge ziet dat die enorm beïnvloed is geweest door Goossens en zijn sous-chefs met de nadruk op crèmes en technisch ingewikkelde gerechten. Ge moet maar eens naar 't oeuvre van Thierry Thijs kijken (sous-chef van Goossens, nu met eigen restaurant met 2 Michelinsterren), die gast doet gewoon niks anders dan pureekes, gellekes, moussekes, crèmekes en crumbles :p Check die gast zijn bordschikking :'''') bouwvakker indeed.

Socks

Legacy Member
Dennoman zei:
Alex zijn menu btw[/url], ge ziet dat die enorm beïnvloed is geweest door Goossens en zijn sous-chefs met de nadruk op crèmes en technisch ingewikkelde gerechten. Ge moet maar eens naar 't oeuvre van Thierry Thijs kijken (sous-chef van Goossens, nu met eigen restaurant met 2 Michelinsterren), die gast doet gewoon niks anders dan pureekes, gellekes, moussekes, crèmekes en crumbles :p Check die gast zijn bordschikking :'''') bouwvakker indeed.

Het is niet omdat er gels,mousses,cremes en crumbles bestaan dat dat gebasseerd is op Peter goossens (of zijn ex-sous chef)he.Integendeel...

Dennoman

Legacy Member
Nee, maar zo werkt dat nu eenmaal tegenwoordig :p al die toefkes op een bord zijn ook maar één stijl é :) en ik associeer dat met Goossens en 't Hof van Cleve, zo wat Franse/Vlaamse fusion :p

Socks

Legacy Member
Ja het is inderdaad maar een stijl en ze doen het overal,ik doe zelf hotelschool en werk in een keuken.Maar 't Hof van cleve en de franse keuken valt nog heel goed mee tegenover de moleculaire keuken die vooral in andere landen gebruikt wordt.Maar ja als ge bij 't hof van cleve gaat eten zijt ge al rap 200 euro kwijt en hebt ge nog honger als ge buiten gaat.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan