Archief - Bitcoin deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zarathustra

Legacy Member
P4man zei:
Kans is groot dat die "iemand" daar later ook een rekening van 33% belasting voor krijgt, plus mogelijk wat extra als boete omdat het niet aangegeven was. Ik ga het in elk geval niet voor jou doen, sorry.

Ik denk niet dat het genoeg is ( in mijn geval) om onder de belgische regels te vallen.. denk ik, afgaande op wat je hier eerder gezet hebt. En ik zou het niet aan randoms op het internet vragen eh en eerst uitvissen of het te doen is. ( mogelijks niet maar het kan geen kwaad om eens te lezen)

P4man

Legacy Member
dacuba zei:
Ik doe het voor 27%.

Ik ben aan 't zien, alternatief eResidency en als dividend uitkeren aan 20%. (of alternatief)

Tsja, dat helpt niet:

Regardless of someone’s e-Residency status, a person must always pay personal tax in the country in which he or she lives and works. In Estonia, for example, a person must pay Estonian personal tax if he or she has been living there for at least 183 consecutive days over a 12 month period

Je kan daar wel een zaak opzetten, maar als je jezelf een dividend uitkeert als belg die in belgie woont, betaal je daar hier nog eens 30% dividend belastingen op. Nadat je in estland al 20% betaald hebt.

P4man

Legacy Member
dacuba zei:
Dubbel belastingverdrag!

Bedrijfsbelasting en personen belasting zijn twee verschillende zaken.
Als je een bedrijf opricht eender waar, zal je bedrijf daar belast worden op de winst. Als je die winst dan uitkeert aan je aandeelhouder(s), betaal je daar personen belasting op in het land waar je woont. Dat is geen dubbele belasting.

EvilSwordfish

Legacy Member
Ma, voor de moment hebt ge der toch geen belastingen op? Dus why care?

Als ze dan afkomen van "jama how he" vecht ge da toch aan?

Zolang ge kunt aantonen da ge daar ni letterlijk als job mee bezig waart 8 uur per dag, da da gewoon een extraatje is omda ge der in geloofd, ist toch allemaal in orde?

M°°nblade

Legacy Member
zarathustra zei:
Sidenote: In Noorwegen moet je dus weldegelijk uw winst uit eg. bitcoin aangeven en er belasting op betalen.. een vrolijke 28% >.>

Lijkt me dat ik dat ga laten uitcashen door iemand in belgie en dan via via terug laten stromen naar mij ofzoiets.
Ik denk dat als het zover is en een bitcoin binnen 10 jaar 100.000€ waard is we nog zullen lachen met de zorgen van vandaag hoe we naar euro's uit 'cashen'. Tegen dan kan je misschien rechtstreeks in bitcoins een huis kopen bij de notaris.

Musk

Legacy Member
Probleem wat ik heb is de naam, Bitcoin, dat klinkt zo belachelijk vind ik :unsure:

P4man

Legacy Member
M°°nblade zei:
Tegen dan kan je misschien rechtstreeks in bitcoins een huis kopen bij de notaris.

Net zoals je vandaag rechtstreeks een huis kan kopen met goud, aandelen of cash geld?
Vergeet het. Je mag niet eens meer een auto kopen met vormen van cash (geld briefjes, goud, whatever).
Je zal verplicht worden die bitcoins eerst om te zetten in euro's op je rekening, je zal dan belast worden op je speculatieve woekerwinsten en met de overschot mag je dan je huis betalen.

Zoals ik al een paar keer heb gezegd, vandaag is het nog onzeker of je bitcoin winsten moet aangeven en erop belast zal worden. Ik verwed een volle bitcoin dat onze politici geld ruiken en over hoogstens een paar jaar, zal die onduidelijkheid weg zijn, en cypto winst per definitie zal vallen onder speculatieve beleggingen die forst belast zal worden. Belastingen op beurs winsten, daar zijn banken en bedrijven tegen, en die hebben zowat alles te zeggen. Maar wie gaat er tegen belasting op crypto winst zijn?

Ik vermoed zelfs heel sterk dat dat met terugwerkende kracht duidelijk gemaakt zal worden; ie een circulaire waarin crypto als een speculatieve investering bestempeld wordt, en iedereen op die winsten belastingen had moeten betalen. En als je dan bovenop de belasting niet ook nog eens een boete krijgt, omdat het misschien niet helemaal duidelijk was, dan heb je wellicht "geluk".

YoSHi

Legacy Member
Nu de CME futures stilletjes dichterbij komen, merk ik dat de FUD (op reddit althans) groter en groter wordt. Wat voor impact zou deze futures kunnen hebben op BTC volgens jullie op korte en lange termijn?

MangleR

Legacy Member
P4man zei:
Net zoals je vandaag rechtstreeks een huis kan kopen met goud, aandelen of cash geld?
Vergeet het. Je mag niet eens meer een auto kopen met vormen van cash (geld briefjes, goud, whatever).
Je zal verplicht worden die bitcoins eerst om te zetten in euro's op je rekening, je zal dan belast worden op je speculatieve woekerwinsten en met de overschot mag je dan je huis betalen.

Wie weet is er geen sprake meer van omzetten in euro's/dollars/etc. en kan je gewoon rechtstreeks dingen kopen met bitcoin.
Als iemand nu zijn auto wil verkopen voor 1 bitcoin houdt niemand hem toch tegen?
Het gaat er volgens mij meer om, om het wegdenken van dat "omrekenen in euro's" en gewoon betalen in bitcoins (zoals vroeger in zout, kamelen, wat weet ik nog allemaal :p)

Algorithm

Legacy Member
YoSHi zei:
Nu de CME futures stilletjes dichterbij komen, merk ik dat de FUD (op reddit althans) groter en groter wordt. Wat voor impact zou deze futures kunnen hebben op BTC volgens jullie op korte en lange termijn?

moeilijk te zeggen...

CBOE komt eigenlijk al eender, binnen 5 dagen op december 10.

aloewel CME veel groter is, vind ik de impact van CBOE ook niet iets dat mag genegeerd worden. maar er zijn twee scenarios, waarbij hedge funds en banken , financiele instellingen en investeerders niet alleen long kunnen gaan op bitcoin, maar ze kunnen er ook veel shorten om de prijs te drukken. sommige hebben al gezegd dat het de grootste short-opportunities zijn sinds lang.
ze zijn inieder geval al klaar om een grote move te maken, maar in welke directie dat gaat gaan??? who knows :)

https://www.bloomberg.com/news/arti...-hedge-funds-prepare-to-trade-against-bitcoin
https://www.coindesk.com/cboe-begin-bitcoin-futures-trading-december-10/

voor mensen die het niet echt snappen effe beknopt:

dus concreet, kunnen mensen shorten zonder bitcoins te hebben. ze kunnen shorten met dollars of hun won, tegen bitcoins met die contracts.

maar who knows?

bloomberg is wel de site to follow imo, ze zijn redelijk neutraal (denk ik)

P4man

Legacy Member
MangleR zei:
Als iemand nu zijn auto wil verkopen voor 1 bitcoin houdt niemand hem toch tegen?

Hetzelfde dat de meeste mensen vandaag tegenhoudt om een auto met contant geld te betalen: het is verboden (voor > €3K).

Het gaat er volgens mij meer om, om het wegdenken van dat "omrekenen in euro's" en gewoon betalen in bitcoins (zoals vroeger in zout, kamelen, wat weet ik nog allemaal :p)

Zeg nooit "nooit", maar in het beste geval ben ik al lang dood en begraven voor dat scenario uitkomt.
Ik zou graag eerst nog wat van mijn bitcoin winst profiteren.

MangleR

Legacy Member
P4man zei:
Hetzelfde dat de meeste mensen vandaag tegenhoudt om een auto met contant geld te betalen: het is verboden (voor > €3K)

Ik had het meer op tweedehands.
Maar voor nieuwe dingen uiteraard nog niet.

P4man zei:
Zeg nooit "nooit", maar in het beste geval ben ik al lang dood en begraven voor dat scenario uitkomt.
Ik zou graag eerst nog wat van mijn bitcoin winst profiteren.

Ja, begrijp ik volledig :D

P4man

Legacy Member
Ik had het meer op tweedehands.

Zelfde regels.

"Hey jongens, ik heb keiveel geld verdiend met mijn bitcoins. En er een auto van gekocht."

"Oh ja? Wat? een Lambo? Een Tesla ?"

"Neen, een 25 jaar oude toyota celica met 255K Km. Iets anders vond ik niet onder de 3000 euro":
384453592-toyota-celica-2-0-gti-16v-oldtimer-airco.jpg

P4man

Legacy Member
Algorithm zei:
aloewel CME veel groter is, vind ik de impact van CBOE ook niet iets dat mag genegeerd worden. maar er zijn twee scenarios, waarbij hedge funds en banken , financiele instellingen en investeerders niet alleen long kunnen gaan op bitcoin, maar ze kunnen er ook veel shorten om de prijs te drukken. sommige hebben al gezegd dat het de grootste short-opportunities zijn sinds lang.

Maar die contracten worden gesettled in fiat, niet in crypto.
Je kan dus perfect short gaan, maar in tegenstelling tot bv een short positie op Kraken of bitfinex, wordt er geen satoshi verkocht. Je maakt gewoon een weddenshap met iemand anders in fiat, alsof je zou wedden op een voetbal uitslag. Ik zie dan ook niet hoe dit een grote impact gaat hebben.

Algorithm

Legacy Member
P4man zei:
Maar die contracten worden gesettled in fiat, niet in crypto.
Je kan dus perfect short gaan, maar in tegenstelling tot bv een short positie op Kraken of bitfinex, wordt er geen satoshi verkocht. Je maakt gewoon een weddenshap met iemand anders in fiat, alsof je zou wedden op een voetbal uitslag. Ik zie dan ook niet hoe dit een grote impact gaat hebben.

idd, wordt spannend, we gaan zien...

who is gonna put his money where his mouth is ;D

kleine gok, ik denk niet dat ze gaan shorten, toch niet nu

P4man

Legacy Member
MangleR zei:
Lol ja ok, dacht dat je tweedehands (particulieren onder elkaar) kon doen wat je wilt

Hmm, je hebt precies gelijk.
Ok, even zoeken naar een 2de hands lambo :)

P4man

Legacy Member
Algorithm zei:
who is gonna put his money where his mouth is ;D

Ikke net gedaan. Paar dagen 2BTC short positie opengehouden,omdat ik toch nog een terugval verwachtte.
Ik heb ze net gesettled, ouch.

:)

Algorithm

Legacy Member
P4man zei:
Ikke net gedaan. Paar dagen 2BTC short positie opengehouden,omdat ik toch nog een terugval verwachtte.
Ik heb ze net gesettled, ouch.

:)

gestoord eigenlijk als ge er zo over nadenkt. de laatste maanden is alle logica gewoon door ramen en deuren buitengezwierd in crypto wereld. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan