StarSeeker
Legacy Member
Japser zei:De thuisbatterij wordt weer iets beter voor u factuur te laten zakken.
of beter uitgedrukt... alles wordt duurder, maar een thuisbatterij kan de prijsverhoging een tikkeltje temperen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Japser zei:De thuisbatterij wordt weer iets beter voor u factuur te laten zakken.
Avilowca zei:in dat filmpje spreken ze wel echt van piekvermogen als in de totale som van alle verbruikers in je huis tegelijk aanzetten.
Niet meer u afwas, was machine en droogkast opzetten als ge aan het strijken zijt.Herman De Croo zei:Ik vind dit als technisch geschoolde een erg logisch en fair systeem, maar is inderdaad erg moeilijk voor een gewone gebruiker om te begrijpen.
Klopt niet, die betalen er wel aan mee via het prosumententariefJapser zei:Neen we gaan gewoon naar een eerlijker systeem. En niet naar het systeem nu waar de mensen die genoeg geld hadden voor zonnepanelen niets betalen voor het net maar wel het net veel harder belasten.
Herman De Croo zei:Klopt niet, die betalen er wel aan mee via het prosumententarief
ToasT zei:Alles op 1 zekering steken éAls uw wasmachine dan ni meer draait, is 't omdat ge teveel ineens verbruikt
![]()
Herman De Croo zei:We weten niet wat de tarieven zijn dus niemand is gesjareld. Ik denk dat dit voor het gros van de gezinnen een besparing zal zijn.
Offgrid gaan is zever. Niemand kan de winter overbruggen zonder gebruik te maken van het net.
Rofco zei:Dus eigenlijk wordt iedereen gechareld nu? Als je een zeer lage afname hebt, mag je blijven dokken aan het minimum.
Onder het mom van we gaan de zonnepanelen een hak zetten omdat onze rechtszaak geen kans op slagen heeft.
Wie gaat nu nog de digitale meter mensen binnenlaten?
Vraag 2 voor de.digitale meter, kunnen ze dat automatisch aflezen (aka zit daar een rg4g kaart in ofzo) of kopen ze 1x per jaar je kwartierpiek ophalen als je het niet aan je eigen internet koppelt?
Edit. Eigenlijk is het nog erger je, 1x per maand een gigantisch hoog verbruik van een kwartiertje (!!!!) En dan kan je de hele rest van je maand gestraft worden.
Ik ben wel benieuwd hoe snel de thuisbatterijen rendabel zijn en wat ze gaan doen met mensen die echt volledig van de grid willen gaan.
Herman De Croo zei:Het is via een 4G-achtige verbinding. Eigen internet heeft er niets mee te maken.
Avilowca zei:Ah is het zo. Ik kan me wel wat kelders inbeelden waar de connectie niet fantastisch ia