Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
timofp zei:Wij hebben sinds enkele weken een nieuwe installatie (32x JA Solar 320 + SolarEdge SE7K 3 fase 7kW omvormer). De installatie lijkt echter niet correct te functioneren, of toch de tweede string niet. De opbrengst hiervan is significant lager veregeleken de eerste string.
De installateur stuurt me naar de netbeheerder. Deze zullen binnenkort bellen voor een afspraak. Vraag aan de experts hier, wat zou het probleem kunnen zijn? En ligt de bal hier inderdaad in de kamp van de netbeheerder?
![]()
EvilSwordfish zei:Da's een moeilijke, ik durf er niet met zekerheid over te zeggen maar lijkt me toch iets eerder voor de installateur. Waarom verwijst hij je naar de netbeheerder? Het gaat toch over de installatie die hij heeft gezet en de link met de solaredge, alle panelen moeten toch ongeveer hetzelfde doen zeker. Als je niet goed zou injecteren dan is het wel de netbeheerder maar dit is nog binnen het solaredge gegeven.
Zijn alle panelen proper? Ik merkte ook issues bij mijn pannelen en na een keertje af te spuiten was het in orde. Was wel niet zo'n gigantisch verschil als jij momenteel hebt.
RealRoot zei:wat zie je via de SolarEdge site? hoeveel minder brengt het op? want daar kun je normaal paneel per paneel zien dacht ik?
EvilSwordfish zei:Staat op zen screenshot.
Ben redelijk zeker dat zijn installateur ne fuckup heeft gedaan en geen goesting heeft om opt dak te kruipen to fix it.
timofp zei:Vraagje: een solar edge 3 fase omvormer met 2 strings, is dat 1 string per op 2 van de drie fases, dus 1 per fase?
.
Nineshots zei:Wat is er speciaal aan Tesla zonnedaken? Dat ze er uit zien als dakpanelen?
Er zijn ook andere merken die dat doen, n paar jaar terug al op batibouw tegengekomen.
De prijs was er toen ook wel serieus naar.

Tin_Cricket zei:Hoe doen jullie dat met de verzekeringen? We hebben een plat dak, dus geen verankerde panelen en dan vallen zonnepanelen blijkbaar niet standaard binnen je brandverzekering. Hebben jullie die laten verzekeren? Apart of binnen brandverzekering?