MaTi
Legacy Member
Japser zei:2021 geen prosumententarief meer toch?
Neen maar ook geen terugdraaiende teller.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Japser zei:2021 geen prosumententarief meer toch?
Caracalla zei:Is gewoon je totaal wattpiekvermogen van je panelen.
Frado2005 zei:Wij hebben 14 panelen van 275 WP, dus totaal 3850 WP, dus is dit dan 3,85 kWp dat ik moet invullen ipv 2,6?
Ik had nu 2,6 ingevuld omdat ik dacht dat men overgedimensioneerd had , waardoor ik een ander getal moest invullen. Die 2,6 heb ik ergens gehaald, vraag me niet van waar...
*edit: die 2,6 heeft hij blijbkaar zelf ingevuld bij het nemen van de info van mijn omvormer?
Frado2005 zei:Wij hebben 14 panelen van 275 WP, dus totaal 3850 WP, dus is dit dan 3,85 kWp dat ik moet invullen ipv 2,6?
Ik had nu 2,6 ingevuld omdat ik dacht dat men overgedimensioneerd had , waardoor ik een ander getal moest invullen. Die 2,6 heb ik ergens gehaald, vraag me niet van waar...
*edit: die 2,6 heeft hij blijbkaar zelf ingevuld bij het nemen van de info van mijn omvormer?

Caracalla zei:Dat is inderdaad 3.85 kWp dan.
Een 2.6 kW omvormer bestaat wel niet van SMA...![]()
Frado2005 zei:Als ik naar device properties ga op SMA staat er bij onze omvormer:
Generator capacity:2.600 kWp
En dat lijkt hij overgenomen te hebben naar total pv power. Heb het nu aangepast naar 3,85.
Waarschijnlijk maakt het niet zoveel uit, maar ik probeer uit te zoeken waarom de resultaten van mijn digitale meter ( p1 monitor) niet helemaal overeenkomen met de resultaten van sunnyportal
Was toch al langer geweten...Avilowca zei:https://solarmagazine.nl/nieuws-zon...e&utm_medium=display&utm_campaign=partnersite
De overheid is eenvoudigweg niet meer te vertrouwen.
Was geweten dat men het aanvecht. Was echter niet geweten dat Vlaamse overheid niet een andere manier dan verzint om die mensen die door trommelen beloofd werd dat hun investering zou blijven terugdraaien dat monetair voordeel zouden vergoed krijgen.Castil zei:Was toch al langer geweten...
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Avilowca zei:https://solarmagazine.nl/nieuws-zon...e&utm_medium=display&utm_campaign=partnersite
De overheid is eenvoudigweg niet meer te vertrouwen.
desolation zei:Ik heb het voor de leut nog eens opgezocht en zelfs in zelfplaatsing is het nog altijd zeer duur
Sunny Boy Storage omvormer: +- 1000 EUR
SMA energy meter + home manager : +- 1000 EUR
LG Chem RESU 6.5: 3590 EUR (ik neem deze omdat ze 6000 cycli meegaan, de meeste goedkopere accu's schelen niet gigantisch veel maar zitten op 2000-2500 cycli)
Met cablage bij zit ge dan op een 6000 EUR voor 6500kWh op te slaan.
Als ge natuurlijk een omvormer hebt met een directe batterijaansluiting wordt het al een stuk goedkoper.
desolation zei:Ik heb het voor de leut nog eens opgezocht en zelfs in zelfplaatsing is het nog altijd zeer duur
Sunny Boy Storage omvormer: +- 1000 EUR
SMA energy meter + home manager : +- 1000 EUR
LG Chem RESU 6.5: 3590 EUR (ik neem deze omdat ze 6000 cycli meegaan, de meeste goedkopere accu's schelen niet gigantisch veel maar zitten op 2000-2500 cycli)
Met cablage bij zit ge dan op een 6000 EUR voor 6500kWh op te slaan.
Als ge natuurlijk een omvormer hebt met een directe batterijaansluiting wordt het al een stuk goedkoper.