Hallo,
Sinds mijn update van iOS 6.1.2 naar 7.0.4 doet de batterij van m'n iPhone 5 (gekocht met de release, ongeveer 16 maand oud dus) héél raar.
Merk wel op, na de update heb ik ook meteen gejailbreaked, dus geen idee of het aan 7.0.4 ligt of aan de jb.
Het toestel is ook volledig hersteld tijdens de update, en heb geen reservekopie teruggezet.
De "symptomen":
-Batterij draint opvallend véél sneller dan voorheen, vroeger had ik op het einde van een werk/schooldag 20-30% over. Nu, na de update, geraak ik niptjes de dag door zonder te laden, let op, lukt wel alleen als ik het gebruik beperk. Als ik eens een lange tijd aan één stuk door muziek zit te luisteren (bijna dagelijks dus), en wat surf op 3G, dan kan ik het schudden voor de rest van de dag en ben ik verplicht om hem ergens tussendoor een halfuurke of langer te laden.

Bijkomend voorbeeld: als ik 's morgens opsta (met iphone op 100%) heb ik het ritueel van eerst even 10-15 minuutjes wakker te worden door wat nieuws en facebook te lezen. Vroeger kostte met dit geen tot 2% van m'n batterij. Nu is dat 10% geworden.
-Percentage klopt ook niet altijd heb ik het vermoeden. Soms blijft hij lang op één waarde staan, 50% bijvoorbeeld heb ik eens gehad, dan zet ik wat muziek op en steek ik hem in mn broekzak. En halfuur later staat hij ineens op 5%, wtf?

En daarna heb ik hem nog redelijk lang kunnen gebruiken, bleef hij op 5% staan tot hij uiteindelijk uitviel.
-En het ergste van allemaal: het uitvallen wanneer de batterij nog niet helemaal leeg is. Ooit viel hij op 16% uit, ging nimeer aan. Dan de stekker er in, spingt hij terug redelijk snel aan, staat hij meteen terug op 16%
Vandaag het raarste meegemaakt, was de druppel voor mij.
Ik zit dus rustig op m'n bus te wachten, neem m'n iphone uit de broekzak, plug de earphones er in om wat muziek te luisteren. Stap dan in de bus, vind een zitplaats en neem mn iphone om wat te surfen. Plots valt hij weer uit op 40%, wtf,
op 40% verdomme!!!! :doh:
Wat ik ook deed, ik kreeg hem nimeer aan, mooi is dat, kzat voor de rest van de namiddag met een platte smartphone. Toen ik thuiskwam stak ik hem in de lader, nog geen twee seconden later springt hij terug aan, staat op 40%. Om te zien of hij nog zou blijven werken haal ik de stekker er direct weer uit.
Hij is tot een tweetal uur geleden blijven werken en terug uitgevallen op 5%... :ironic:
Een hard reset (home- en slaapknop tegelijk indrukken) en recalibreren van de batterij (laten leeglopen en laden tot 100%) heb ik al geprobeerd.
De volgende stap is terug restoren, al doe ik dit liever niet.
Als dat niks uithaalt doe ik hem binnen en ben ik hem een maand kwijt, dat wil ik al helemaal niet!
Iemand die nog andere opties/tips/oplossingen kent? Of hetzelfde al eens heeft meegemaakt? Let me know, ik geraak stillekes aan ten einde raad, op deze manier kan ik m'n toestel nimeer fatsoenlijk gebruiken... Ik snap er niks van, ik ben altijd goed omgegaan met de batterij, altijd pas laden als hij onder de 20 of 10 percent zat, en dan steeds tot 100%. En als hij vol was, nooit lang meer in de stekker laten zitten...

ad:
Alvast bedankt en sorry voor de lange tekst...