Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Destel

Legacy Member
Waelvis zei:
Noobvraag.

Hoe pas je de rotatie aan op een iPad mini?

Enige da ik kan vinden is onderaan, maar dat doet niks. De iPad weigert het scherm te draaien als ik hem draai.

74a4561379851b02ccbddec4a160f8c2.jpg
Soms is die knop aan de zijkant (mute-switch) ook ingesteld als rotation lock. Anders eens herstarten (uit-knop lang induwen en bevestigen op het scherm).

renaat13

Legacy Member
Even een vraag die hier mss al gesteld is. Valt een batterij onder garantie of niet? De batterij van mijn 6s plus doet nogal raar: van 60 % naar 20 in half uur. Daarnet eens kalibratie uitgevoerd maar wil toch al even informeren. Toestel is aangekocht eind september 2015.

JohnnyricoMC

Legacy Member
FAQ Garantie - Consumentenbescherming - Home

Vraag

Ik heb een gsm gekocht waarvan de batterij 5 maanden na de aankoop defect is.
De verkoper vertelt mij dat de garantie voor toebehoren 3 maanden bedraagt.

Klopt dit?

Antwoord

Neen.

De wettelijke garantie geldt voor uw gsm gedurende 2 jaar na de datum van aankoop.
Op toebehoren geldt de wettelijke garantie ook.

De verkoper is dan ook verplicht om het defecte toebehoren van uw gsm gratis te vervangen, tenzij hij kan aantonen dat het defect te wijten is aan foutief gebruik ervan door u.

Dus ga naar een switch, easy-m of andere authorized service dingens en breng hem binnen. De wet heeft het laatste woord.

JohnnyricoMC

Legacy Member
renaat13 zei:
Bedankt alleszins. Vriendin deed reeds navraag in Lab9. Antwoord was: is buiten de 1 jarige garantieperiode. Dit zal u 129 euro kosten. Nogmaals bedankt voor de moeite.

De wettelijke garantie is 2 jaar, geen discussie mogelijk. Staat zelfs op de site van Apple: https://images.apple.com/benl/legal/statutory-warranty/Belgium_Dutch_Statutory_Warranty.pdf
Dus, schakel een consumentenvereniging in of leg klacht neer bij FODfin: https://financien.belgium.be/nl/Contact/dienst_klachtenbeheer.

FragDAnvers

Legacy Member
Niet verwisselbare batterijen is idd 2 jaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

TooChé

Legacy Member
Onlangs 2dehands toestel (iphone 5S) gekocht. Verkoper beweert dat hij verzonden is geweest in volledig werkende staat en dat zal waarschijnlijk ook wel zo zijn. Echter na initialisatie, bleek het touch screen soms niet te reageren of zeer vreemd te reageren. Als je iphone dan vergrendelt, of app sluit en heropent, lijkt het weer normaal. Dus ik vermoed dat het niet hardwarematig is. Heb al factory reset gedaan etc. Niets lijkt te helpen. Any ideas? :/
Want dit is natuurlijk een zeer vervelende situatie

video van het probleem

https://vimeo.com/216633999

Affinity

Legacy Member
Factory reset via de gsm zelf of via itunes?

Ik zou eens herstel via DFU mode proberen, als da nie werkt zal het wellicht hardware zijn.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

TooChé

Legacy Member
ik dacht DFU mode reset te hebben gedaan, maar is mogelijks niet gelukt als ik het nog eens herlees. Zal dat nog eens proberen binnenkort.
Moet de Iphone aan of uit staan voor je die DFU mode probeert te activeren? En kan je dat ergens zien als deze actief is ?

Affinity

Legacy Member
Je hebt daar een procedure van op iCulture, als je dat ff googled vind je dat wel. Tis vrij duidelijk als je in DFU zit, maar tis soms wat klooien om erin te geraken.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

TooChé

Legacy Member
Hmmm touch probleem lijkt opgelost door een screen protector op te leggen :/

j3T

Legacy Member
Iemand enig idee of een webwinkel de Airpods in stock heeft aan een niet-opgeblazen prijs? Out of stock bij Coolblue, en 6 weken wachttijd bij Apple.

Laser

Legacy Member
Weet iemand of newphonerepair originele schermen gebruikt voor herstelling van touchscreen en scherm? Zit met een kapotte iphone 7...

Apple

Legacy Member
Laser zei:
Weet iemand of newphonerepair originele schermen gebruikt voor herstelling van touchscreen en scherm? Zit met een kapotte iphone 7...

Ik denk van niet maar kan dat niet met 100% bevestigen.
Maar ze gaan daar toch geen schermen gaan indoppen die niet werken e ;).

Laser

Legacy Member
Apple zei:
Ik denk van niet maar kan dat niet met 100% bevestigen.
Maar ze gaan daar toch geen schermen gaan indoppen die niet werken e ;).

Voor 350€ verwacht ik wel een echt scherm... morgen maar eens gaan horen. Maarja. Ze kunnen zeggen wat ze willen natuurlijk. Ben genne expert daarin e.

FragDAnvers

Legacy Member
Laser zei:
Voor 350€ verwacht ik wel een echt scherm... morgen maar eens gaan horen. Maarja. Ze kunnen zeggen wat ze willen natuurlijk. Ben genne expert daarin e.
Horen zeggen dat gewone winkels niet aan echt originele schermen geraken. (Enkel Apple zelf)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Laser

Legacy Member
H3X4 zei:
Horen zeggen dat gewone winkels niet aan echt originele schermen geraken. (Enkel Apple zelf)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Ben het gaan laten herstellen. Is zo te zien precies geen echt scherm. Maar wel heel goed. Zie een heeeel klein verschil als ik er 2 naast elkaar leg. Vooral dat mijne een geel scherm is en haar wit.

Chickenlal

Legacy Member
Heb met mijn iphone 7+ soms last, ik weet niet als er nog mensen dit soms eens hebben.

Soms komen foto's niet door in messenger bv.
Soms als ik op een link klik dan krijg ik gewoon een zwart scherm in de browser

moet dan de iphone rebooten en dan is het ok

Affinity

Legacy Member
Denk eerder dat dat aan facebook ligt. Met android heb ik da CONSTANT. Zelfs reacties op comments wil hij niet laden, pas na 20 keer proberen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan