Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Reaper's Curse

Legacy Member
DaMob zei:
Als ik op Macintosh HD klik staan er allemaal bestanden die er niet moeten horen denk ik
Een stuk of 8 met de naam "eula" in (txt bestandjes)
En een stuk of 12 met de naam "install.res.dll" (dll bestanden werken toch niet op mac os x e?)

Mogen die weg?

Verander ze even van naam (install.res.dll.backup ofzo) of plaats ze in een andere map. Kijk of alles ivm vmware nog werkt. De rest van het verhaal kan je zelf wel aanvullen vermoed ik.

DaMob

Legacy Member
Is er een manier om de indexering van Spotlight bij het opstarten uit te schakelen? Ik heb al gezocht op google, maar daar komen ze af met allemaal terminal commands en dan heb ik totaal geen idee om het terug op te zetten

laat maar, heb de hele hard drive in de privacy tab gezet :)

Timooo

Legacy Member
Ik heb een programma nodig om filmpjes te monteren voor Mac. iMovie 08 wilt mijn filmpjes niet pakken en iMovie 06 werkt imo maar raar.

Ik wil dus gewoon stukjes knippen (vrij accuraat wel) uit verscheidene filmpjes en die dan achter elkaar kleven.

naokske

Legacy Member
is da ni zo ongeloofelijk verschrikkelijk duur, zo imo???

lol , tenzij ge het download natuurlijk :p

Maar daar zijn we natuurlijk allemaal tegen... eh :sop: :ironic:

shiftyke

Legacy Member
naokske zei:
is da ni zo ongeloofelijk verschrikkelijk duur, zo imo???

lol , tenzij ge het download natuurlijk :p

Maar daar zijn we natuurlijk allemaal tegen... eh :sop: :ironic:

final cut express is 199 wat nog "meevalt" de ander 2 zullen 3 of 4 keer zo duur zijn denkek :)

Maar er zijn op internet wel 'winkels' waar ge het gratis vind :) :unsure:

Weet iemand hoe ge de VPN van Ugent moet instellen met de functie in OSX zelf, op de site staat enkel uitgelegd met een extern programmake

naokske

Legacy Member
huh? ik dacht dat final cut express zo in de €600 was , alst ni meer is...

Of misch. heb ik het over een andere final cut?

NeoCracer

Legacy Member
naokske zei:
huh? ik dacht dat final cut express zo in de €600 was , alst ni meer is...

Of misch. heb ik het over een andere final cut?

Je hebt Final Cut Express, een 'mini' versie van Final Cut die 199EUR kost. En Final Cut Studio 2 dat 1300 EUR kost. Maar dan ook véél professioneler is.

Kolima

Legacy Member
Kent iemand een programma om .ogm af te spelen? Mplayer werkt niet en bij vlc heb ik alleen geluid. Nochtans laatste versie.

Onozel_Kieken

Legacy Member
Kolima zei:
Kent iemand een programma om .ogm af te spelen? Mplayer werkt niet en bij vlc heb ik alleen geluid. Nochtans laatste versie.

Hebt ge perian in Quick Time? Het zou kunnen dat dat ding het afspeelt

sebbonny

Legacy Member
Begrijpen wie kan:

iMac 1 maand binnen geweest bij Switch (2x ongeveer 14 dagen), om uiteindelijk nix aan gedaan te hebben.
Zelfde iMac bij Lab9 gedaan: er wordt een nieuw logic board + een nieuwe display ingestoken...

Bij Switch zien ze mij allesinds niet meer.

Zero Grav

Legacy Member
shiftyke zei:
Weet iemand hoe ge de VPN van Ugent moet instellen met de functie in OSX zelf, op de site staat enkel uitgelegd met een extern programmake

Uhm.. Net hetzelfde? Ge kijkt gewoon naar de overeenkomstige data en voert die in. Werkt perfect hier met het PIH terwijl zij ook enkel voor CISCO gegevens gaven.

shiftyke

Legacy Member
Zero Grav zei:
Uhm.. Net hetzelfde? Ge kijkt gewoon naar de overeenkomstige data en voert die in. Werkt perfect hier met het PIH terwijl zij ook enkel voor CISCO gegevens gaven.

nvm dit staat op de website:

Omwille van veiligheidsoverwegingen werden op 23.08.2007 wijzigingen doorgevoerd op het niveau van PPTP waardoor niet-geëncrypteerde tunnels niet meer mogelijk zijn. Ook 40-bitencryptie, CHAP en PAP werden afgezet. Als gevolg hiervan kan de ingebouwde client van Mac niet meer worden gebruikt.

GenesisX

Legacy Member
Zero Grav zei:
Uhm.. Net hetzelfde? Ge kijkt gewoon naar de overeenkomstige data en voert die in. Werkt perfect hier met het PIH terwijl zij ook enkel voor CISCO gegevens gaven.
Welke gegevens heb jij dan? Want der zit een wachtwoord tussen die 'k nie weet van de server van 't school, om binnen te geraken. Bijgevolg werkt het dus niet.

En gy zit ook in 't PIH? :crazy:

Zero Grav

Legacy Member
Dat is gewoon uw eigen wachtwoord dat ge gebruikt voor webmail of dokeos normaal.

GenesisX

Legacy Member
Zero Grav zei:
Dat is gewoon uw eigen wachtwoord dat ge gebruikt voor webmail of dokeos normaal.
Niet helemaal.

"Group authentication:
studenten
************
************"

Die pass weet ik dus niet die in Cisco VPN client is ingevuld. Als hij verbinding maakt moet ik nog eens mijn gebruikersnaam van 't PIH en wachtwoord ingeven. 't Is dus iets anders blijkbaar.

Zero Grav

Legacy Member
Ik heb enkel het volgende:
Serveradres: 193.191.136.252
Accountnaam: pih\voornaam.achternaam
Codering: Automatisch (128Bits of 40 bits)

En dan bij "instellingen identiteitscontrole" heb ik mijn dokeos wachtwoord.

GenesisX

Legacy Member
En certificaat of gedeeld geheim? Want zonder wil hij nie marcheren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan