Archief - Zwart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Leso Varen

Legacy Member
Ik heb ergens gelezen, dat men zopas 100% zwart heeft ontworpen. Het artikel zei dat het het absolute zwartepunt(haha) heeft bereikt. Kan iemand mij hier verder uitleg bij verschaffen en eventueel plaatsen geven waar men dit kan kopen.

D@SîR0

Legacy Member
perfect zwart zou alle kleuren licht moeten absorberen, dus als je in een kamer staat die perfect zwart geschilderd is, zou je nog niets mogen kunnen zien.

balbe

Legacy Member
aaah ja best logisch eigenlijk.
cooooowl zo een kamer heb ik nodig om goed te slapen

Leso Varen

Legacy Member
Ik ben de naam vergeten:D
Maar de kleur zou alle licht absorberen.
Ik wil dat hebben voor mij 360 te kleuren:D

Exorikos

Legacy Member
Perfect zwart bestaat niet en zal ook nooit bestaan. Je kan het daarentegen wel benaderen. Ik denk dat dit gewoon een betere benadering is. Over welk boek heb je het eigelijk? Zopas en boek, is wel moeilijk te geloven, aangezien een boek wel even onderweg is tussen schrijven en publicatie.

Nuja, niet dat ik er veel van ken. :)

Leso Varen

Legacy Member
Ik bedoelde eigenlijk magazine...
Sorry voor de fouten, maar het is al wat laat.
Het was dus echt "bijna" 100% zwart.

D@SîR0

Legacy Member
Leso Varen zei:
Ik ben de naam vergeten:D
Maar de kleur zou alle licht absorberen.
Ik wil dat hebben voor mij 360 te kleuren:D

alle licht absorberen wilt ni zeggen dat ge nimeer te zien zijt eh dumbass

besides als gij uweige in een zuurbad wilt laten onderdompelen, be my guest :p

Krueger

Legacy Member
Exorikos zei:
Perfect zwart bestaat niet en zal ook nooit bestaan. Je kan het daarentegen wel benaderen. Ik denk dat dit gewoon een betere benadering is. Over welk boek heb je het eigelijk? Zopas en boek, is wel moeilijk te geloven, aangezien een boek wel even onderweg is tussen schrijven en publicatie.

Nuja, niet dat ik er veel van ken. :)

Waarom kan je niet perfect zwart maken? Tegen welke wet ga je dan in?

Exorikos

Legacy Member
Krueger zei:
Waarom kan je niet perfect zwart maken? Tegen welke wet ga je dan in?

Dat is gewoon een ondervinding. De perfectie bestaat niet. Perfectie is als een limiet, je kan het altijd benaderen, maar je zal het nooit bereiken.

Netrem

Legacy Member
enkel de zwarte gaten in de ruimte zijn perfect zwart. Maar die kan je niet zien :/

Exorikos

Legacy Member
Netrem zei:
enkel de zwarte gaten in de ruimte zijn perfect zwart. Maar die kan je niet zien :/

Zwarte gaten hebben niet echt een kleur. De reden dat ze zwart zijn is omdat de zwaartekracht licht niet laat ontsnappen. Dat is nog iets anders dan perfect zwart.

Netrem

Legacy Member
ze absorberen toch alles? dus ook alle licht? Dus geen weerkaatsing van het licht? dus perfect zwart?

[EDIT]: wijs me op mijn fout aub :)

Exorikos

Legacy Member
Netrem zei:
ze absorberen toch alles? dus ook alle licht? Dus geen weerkaatsing van het licht? dus perfect zwart?

[EDIT]: wijs me op mijn fout aub :)

Bij een zwart gat ligt het aan de zwaartekracht, niet aan de samenstelling van de kleur. Ik dacht dat daarover deze thread ging. Perfect zwart trekt licht niet aan, maar weerkaatst geen licht. Toch als ik het goed begrijp.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan