Archief - Werkstudent

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sivve

Legacy Member
Ons meter woonde bij ons in en hielp ons op alle vlakken, opvang ,financieel ...
Maar ze is een paar dagen geleden overleden :( en nu gaat men moeder (alleenstaand) het waarschijnlijk financieel iets moeilijker krijgen.

Daarom zou ik naast mijn studies (1e bach Communicatiewetenschappen) ook graag willen werken als werkstudent om haar wat te steunen.

Over de zakelijke kant hoef ik niets te weten want ik ga morgen naar enkele interims maar ik zou wel willen weten of er hier mensen zijn met ervaringen en tips om het gemakkelijker te laten verlopen, want ik ben er me van bewust dat het niet altijd even gemakkelijk zal zijn.
En wat voor type werk ik het best zou kunnen doen en op welke momenten?

Dank :)

LaCucaracha

Legacy Member
als ik u was zou ik vooral vrijdagavond en in de weekends werken, tijdnes het jaar werken is om problemen vragen ( lees: zo hypothekeert ge uw slaagkansen)
ge kunt natuurlijk ook tijdens de week werken en studeren en u in het weekend ontspannen

nxon

Legacy Member
Over welk werk je het best zou doen, kunnen wij ons moeilijk uitspreken, aangezien wij geen enkele van je kwaliteiten kennen.

Op welke momenten werken? : de momenten dat je vrij bent zeker?

Misschien eerst nr interimkantoor gaan, kijken welke jobs er voorhanden zijn, en dan keuze maken eruit.

Sivve

Legacy Member
Jup Ugent, dan ga ik morgen eens gaan informeren bij die jobdienst:)

Smikkelone

Legacy Member
je mag in het jaar toch maar 23 dagen werken als werkstudent dacht ik. probeer dar misschien enkel de zaterdag te doen + paasvakantie of zo, of er is daar ergens nog een week na de examens

2 many soldiers

Legacy Member
probeer ook eens bij de mise en place binnen te geraken. Daar werken ze met dagcontracten en kunt ge zelf ongeveer kiezen wanneer en waar ge werkt. Het is wel horeca dus ge moet opdienen etc maar ze werken constant met studenten dus de sfeer is daar wel cava.

ps vergeet u niet te informeren wat er gebeurt met uw studiebeurs etc en als ge u financieel onafhankelijk kunt verklaren van u ouders krijgde meer dacht ik. Maar da moette nog is nagaan.

Sivve

Legacy Member
Smikkelone zei:
je mag in het jaar toch maar 23 dagen werken als werkstudent dacht ik. probeer dar misschien enkel de zaterdag te doen + paasvakantie of zo, of er is daar ergens nog een week na de examens

Als vakantiewerk moogt ge maar 23 dagen werken, als werkstudent moogde doorheen het jaar elk kwartaal ergens 120 dagen werken ofzo iets. En mijn moeder trekt nog kindergeld dan , maar ik verdien iets minder omdat er een hogere RCV aftrek is;)

metaphore

Legacy Member
Ik werk bij mc donalds in de weekends, niet om mijn ouders financieel te steunen maar voor mezelf ;)

Zoiets zou eigelijk perfect zijn voor uzelve.
Ik werk nu maar 1 dag/week, maar er zijn anderen die er 3/week doen.
Dan heb je toch al gauw €500 per week.
Dan zou je vrijdag zaterdag en zondag kunnen werken.

Het enige probleem is binnen geraken in zo'n mc donalds.
Ik verdien er nu iets van een 9,30€/u

Ge kunt mss is in de plaatselijke mc donaldsen gaan horen ofzo, hier is dat echt leuk werk, goeie collega's en ik kan men uren zelf kiezen.

Anders gewoon eens rondhoren in de stad waar ge studeert, daar vinde normaal ook wel iets.

Chickenlal

Legacy Member
metaphore zei:
Ik werk nu maar 1 dag/week, maar er zijn anderen die er 3/week doen.
Dan heb je toch al gauw €500 per week.

500 per week voor 3 dagen per week? Das 12 dagen in de maand werken voor 2000 euro? Waarom zou je dan nog studeren als je al zoveel verdiend vraag ik me af :O

SaKT

Legacy Member
ik doe hoge school en daarnaast ook weekendjob in scapino (kleren-,schoenen- en sportwinkel).
het geld dat ik verdien (8€/u) is ook voor mezelf, maar het is algauw toch een 200€-300€/maand (in de vakanties van 400€-700€/maand), en ik denk dat metaphore 500€/maand bedoelt ipv per week :).
In zo'n winkels geraak je wel binnen (leg zeker je situatie ook uit), het enige wat je moet doen is zelf langsgaan, dus hetzelf vragen (komt persoonlijker en meer geinteresseerder over!) en hierbij je eigen al wat proberen te verkopen.
Maar pas op, weekendjob is niet altijd even leuk! Zo moet je in de vakanties ook werken (dit zijn ook de kerstvakantie en de paasvakantie enz..), dus ook tijdens de blok wat soms heel vervelend kan zijn en voor een niet-planner, een ramp!
Het was mijn 1ste jaar hogeschool en ik heb 5 herexamens aan mijn been gehad waarvan er 4 die op een maandag lagen, juist na het weekend wanneer ik moest werken (ik schuif de schuld daar niet op, maar deels toch :p, ik moet bv. ook zondag werken en als je dan zondag werkt en je komt thuis dan ben je fysiek kapot, en ik kon niets meer herhalen of leren(wat meestal nog het geval was :p ).
Dus laat je nu niet door een impulsieve bui leiden, maar denk eerst na en praat er eerst over met je moeder.

voor mij persoonlijk:
+ aan een weekendjob :
*werkervaring,cv,..
*geld
- " " " :
*uitgaan (wat ik heel graag doe, maar voor sommige geen prioriteit); ok, ik ging ook uit met als gevolg dat ik soms thuis kwam om 8u en ik om 10u moest gaan werken tot 18u, ik zweer het je, dat voel je!tijdens de gentse feesten was het om 9.30u thuiskomen en dan vollen bak redbull drinken en binst dak aan het werken was vollenbak suiker enz van die toestanden..
*school: prestaties kunnen eronder lijden, maar als je kunt plannen is dit geen probleem :)
*vakanties: als je maten vragen om eens te gaan camperen of naar een festival te gaan, kan je het vergeten (hoort mss onder uitgaan :p)

edit: mijn bazin vertelde me dat je als weekenjob 79u/maand (2.6u/dag)mag werken, maar ja, de kans is groot dat zij zicht vergist..

polarvandal

Legacy Member
edit: mijn bazin vertelde me dat je als weekenjob 79u/maand (2.6u/dag)mag werken, maar ja, de kans is groot dat zij zicht vergist..
klopt: maar tzit een beetje anders:
ge moogt 240 uren per kwartaal (3 maanden) werken
wat neerkomt op 80 uur per maand (79 dus om wat zeker te zijn)
mar tis wel degelijk per kwartaal (een maand 230 uren en dan 2 maanden niets kan ook bv)

(heb het zelf nagevraagd voor mijn weekendwerk)

btw u opsomminge + en - zijn zo goed als perfect, ik ondervind hetzelfde

gebt geld, meer geld dan u leeftijdsgenoten (meesten werken niet)
maar ge moet wel verschillende keren iets laten vallen (omdat ze overdag willen weggaan int weekend bv)
al bij al valt da nog goe mee, ik kan hier af en toe eens een dagje conge pakken, en tijdens de blok stoort het niet als ik helemaal niet kom. (ik kom wel goed overeen met mijn collegas die in dezelfde dienst staan en die vallen dan ff voor mij in om het zo te zeggen, en zolang zij er geen probleem van maken, maakt de chef er geen probleem van)

SIO

Legacy Member
metaphore zei:
Ik werk bij mc donalds in de weekends, niet om mijn ouders financieel te steunen maar voor mezelf ;)

Zoiets zou eigelijk perfect zijn voor uzelve.
Ik werk nu maar 1 dag/week, maar er zijn anderen die er 3/week doen.
Dan heb je toch al gauw €500 per week.
Dan zou je vrijdag zaterdag en zondag kunnen werken.

Het enige probleem is binnen geraken in zo'n mc donalds.
Ik verdien er nu iets van een 9,30€/u

Ge kunt mss is in de plaatselijke mc donaldsen gaan horen ofzo, hier is dat echt leuk werk, goeie collega's en ik kan men uren zelf kiezen.

Anders gewoon eens rondhoren in de stad waar ge studeert, daar vinde normaal ook wel iets.
grappig daje da zegt want in McDonalds aalst hing er in juli papier uit van student gezocht voor weekendwerk, maar of het er nu nog hangt :confused:
met te vragen stervde ni he, ben er es men portefeuille vergeten, mensen waren er heel vriendelijk en behulpzaam

Arifiene

Legacy Member
Tip om u meer te motiveren: ipv dat geld aan uw ma te geven kunt ge ok zeggen : ik hou dat geld voor mzelf en ik koop ermee wat mijn ma anders voor me koopt (kleren, schoenen etc.), dan hoeft zij dat niet meer te kopen en, anders kan het nogal demotiverend werken als ge iedere keer uw geld afgeeft snapte...

TrickY.

Legacy Member
Ga als consultant bij Euphony werken. Doe dit nu ook naast studies die ik ga aanvangen (ind.ing). Je bent zelfstandig en als student wordt alles gelijkgesteld (belastingen). Het verdient _zéér_ goed en je bepaalt zelf hoeveel je werkt, dus hoeveel je verdient :)

speckie1987

Legacy Member
ik doen da in betonfabrike af en toe

en da lukt met gemak om tijdens paasvakantie ook te doen ze

want vorig jaar zat ik in mn eerste jaar bedrijfsmanagement accountancy en kheb de volledige paasvakantie gewerkte en geen een herexamen tis gewoon daje moet beginnen met leren wanneer daje peist daje moe beginnen

en mn neef ( mn baas) die zei da ik 23 dagen per kwartaal mocht werken

speckie1987

Legacy Member
polarvandal zei:
klopt: maar tzit een beetje anders:
ge moogt 240 uren per kwartaal (3 maanden) werken
wat neerkomt op 80 uur per maand (79 dus om wat zeker te zijn)
mar tis wel degelijk per kwartaal (een maand 230 uren en dan 2 maanden niets kan ook bv)

(heb het zelf nagevraagd voor mijn weekendwerk)

btw u opsomminge + en - zijn zo goed als perfect, ik ondervind hetzelfde

gebt geld, meer geld dan u leeftijdsgenoten (meesten werken niet)
maar ge moet wel verschillende keren iets laten vallen (omdat ze overdag willen weggaan int weekend bv)
al bij al valt da nog goe mee, ik kan hier af en toe eens een dagje conge pakken, en tijdens de blok stoort het niet als ik helemaal niet kom. (ik kom wel goed overeen met mijn collegas die in dezelfde dienst staan en die vallen dan ff voor mij in om het zo te zeggen, en zolang zij er geen probleem van maken, maakt de chef er geen probleem van)

ge moogt gij wel een maand vre vele werken en dan die overige maandne van da kwartaal niets werken want zo doe ik het

ik werk in paasvakantie en krokusvakantie volledig en eind juni en da valt onder weekendwerk en addecco betaalt da gewoon uit zolang daje niet over uw dagen zit betaald dan ook belastingen e

metaphore

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
500 per week voor 3 dagen per week? Das 12 dagen in de maand werken voor 2000 euro? Waarom zou je dan nog studeren als je al zoveel verdiend vraag ik me af :O

tmoest eigelijk €500 per maand zijn :)
maar das toch nog netjes verdiend imo

=Dujosh=

Legacy Member
Meestal zal je in blokperiodes ook moeten werken.
Maar er zijn natuurlijk bazen die begrijpen dat je blok hebt, en je dan vrijaf geven he.
Ik mocht toch vrijaf nemen van mijn baas ( toen ik nog weekend werk deed )

metaphore

Legacy Member
Kzeg het, bij ons in de mc donalds is dat echt perfect.
ik werk elke zondag van 8u tot 13u
(normaal zijn de uren tot 14u, ik mag altijd een uur vroeger door omdat ik naar de chiro moet)

en als ik extra geld nodig heb vraag ik bv om eens een week zaterdag bij te werken of in de vakantie enkele extra dagen te werken.
Dat is allemaal geen probleem. Ik kan dan zelfs zeggen welke uren ik het liefste heb. Daar houden ze dan ook werkelijk rekening mee.

Als het examens/blok zijn, dan zeg ik dat en hoef ik niet te werken.
deze vakantie heb ik bv 2,5 maanden niet gewerkt wegens blok, examens, werchter, chirokamp.

dat was geen probleem.

Ik weet natuurlijk niet of ze in elke mcdonalds zo flexibel zijn, maar als je op zo'n plaats terecht komt zit je echt wel goed :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan