Archief - welke gsm provider ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Marbug

Legacy Member
ik heb nu TMF (telt per seconden 30cent/min, 8cent/sms), maar is dat wel het beste dat ge kunt hebben?
ik ken enkelen die bij mobistar 300 sms'jes gratis krijgen per maand en bellen ana 20 cent per uur denk ik maar dan wel 15cent per sms ...
maar is dat wel waar, of zijn da speciale abonomenten, is da nu nog wel zo ?
En welke andere gsm provider denken jumllie soms?
want ge hebt nog proximus, base heb ik al gehad en wil ik niet meer (te duur vind ik)) en ja andere dingens hm... liefst iets bekend :)

jeroenrams

Legacy Member
Persoonlijk vind ik pay&go generation limited wel een schitterend tarief... Voor mij momenteel het beste.

Bellen:
- 50 cent/minuut tussen 8u en 16u.
- 25 cent/minuut vanaf 16u en voor 8u en tijdens het hele weekend.
- 50 cent per gesprek tussen 8u en 16u naar proximus of vaste nummer
- 25 cent per gesprek vanaf 16u en voor 8u en tijdens het hele weekend naar proximus of vaste nummer.

sms:
- 12 cent tussen 8u en 16u
- 8,4 cent na 16u en voor 8u en tijdens de weekends
- Indien je binnen de maand herlaad krijg je de sms'jes na 16u en voor 8u en tijdens het weekend volledig gratis. Dus betaal je enkel als je tussen 8u en 16u sms't

DBK

Legacy Member
zo iets via mijn vader zijn werk op het base netwerk, 8.5cent per bericht en bellen tegen 10cent/min

Marbug

Legacy Member
mjah 50 cent vind ik wel veel overdag :)

maar als ge is een maand ni herlaad, tellen die gratis sms'jes dan ook nog wel ? (is gewoon om is te weten)

Marbug

Legacy Member
DBK zei:
zo iets via mijn vader zijn werk op het base netwerk, 8.5cent per bericht en bellen tegen 10cent/min
btw, ik wil ook men vorig nummer behouden :)
en wat is dat soms? :o

RaPmAn

Legacy Member
DBK zei:
zo iets via mijn vader zijn werk op het base netwerk, 8.5cent per bericht en bellen tegen 10cent/min

hmm denk niet dat de TS daar iets mee is, aangezien die formule/tarief bedrijfsgebonden is ...

@ TS : geef uw belprofiel eens ? Eneuh Base te duur :oink: ???

killgore

Legacy Member
Ik heb zo een oud soort "abbo" van proximus dat wat op het huidige smile lijkt.

Ik had wel maar 15€ en zat er de laatste 6 maand altijd grondig over, wat wel vrij klote is, hoewel het uiteindelijk vrij goedkoop is (enkel sms'en was iets duurder).

Ik weet niet hoe de smile-diensten juist zitten maar ik was alleszins zeer tevreden over dat systeem, enkel was het wat duur (het was wel goedkoper als je bv. een bedrag van 20-25€ pakte).

Ik ben trouwens bij base weggegaan, ze waren goedkoop maar dat was ook alles wat ik er als positief aan zag :/.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik heb een abbo besteld van Telenet die nu ook gsm rommel doet, voordeel is dak geen abbonementsgeld moet betalen en bij proximus was dat redelijk wat :)

Marbug

Legacy Member
RaPmAn zei:
@ TS : geef uw belprofiel eens ? Eneuh Base te duur :oink: ???

bwa tegenover wat ik bij tmf nu krijg, bij base belde ik direct 25 cent in het begin .. maar naar't schijnt is die ook neit zo schitterend voor't buitenland dusja

FLT

Legacy Member
Tempo Music (mobistar)
300 gratis smskes bij oplading van 10 eur.
Voor mij komt dit perfect uit, ik bel niet veel. 10 eur per maand is dus perfect en ik sms gratis.

Welke gsm provider hangt ook af van je verbruik. Voor mij persoonlijk is dit goed voor iemand anders zal het ongelooflijk kut zijn omdat hij zijn belwaarde bvb niet opkrijgt...

Marbug

Legacy Member
FLT zei:
Tempo Music (mobistar)
300 gratis smskes bij oplading van 10 eur.
Voor mij komt dit perfect uit, ik bel niet veel. 10 eur per maand is dus perfect en ik sms gratis.

Welke gsm provider hangt ook af van je verbruik. Voor mij persoonlijk is dit goed voor iemand anders zal het ongelooflijk kut zijn omdat hij zijn belwaarde bvb niet opkrijgt...

hoe werkt dit dan? betaalde dus echt 20cent per minuut?
en hoe werkt die betaling, moet ge gewoon iedere maand een kaart van 10€ kopen? en als ge dat dan ni doet dan verliesde die 300 berichten vermoed ik?

jeroenrams

Legacy Member
Marbug zei:
mjah 50 cent vind ik wel veel overdag :)

maar als ge is een maand ni herlaad, tellen die gratis sms'jes dan ook nog wel ? (is gewoon om is te weten)
50 cent per minuut vind ik idd ook wel veel, maar je kan best je vrienden ook overtuigen om proximus te worden... Dan bel je net heel goedkoop ;)

Als je niet binnen de maand herlaad krijg je de eerste herlaadbeurt geen gratis sms'en, maar als je dan binnen de maand opnieuw herlaad dan krijg je ze weer terug. Je zal dus 2 keer na elkaar moeten herladen dan om gratis sms'en te krijgen.

Maar in mijn geval is dat geen probleem, aangezien ik toch dikwijls herlaad.

Marbug

Legacy Member
ik zie het denk ik meer zitten voor die "Tempo Music (mobistar)" :)
maar ik wil een bekke meer informatie :)

FLT

Legacy Member
Marbug zei:
hoe werkt dit dan? betaalde dus echt 20cent per minuut?
en hoe werkt die betaling, moet ge gewoon iedere maand een kaart van 10€ kopen? en als ge dat dan ni doet dan verliesde die 300 berichten vermoed ik?

Het zit nog net iets ingewikkelder in elkaar :)
Het laagste dat je kan opladen is voor 10eur dan bel je aan 30cent per min en krijg je 300 gratis smskes, herlaad je met een bedrag van 25-50 eur dan kost het je 25 cent om te bellen en vanaf 50 eur herlading 20 cent.

Hoeveel smsjes je krijgt vanaf 25eur herlading weet ik niet (nog nooit gedaan) maar ik denk ook 300.

Je moet per maand herladen voor min 10 eur om je smskes te behouden (mochten ze nog niet opzijn) en je krijgt er dan terug 300 bij.
EDIT: als je niet herlaadt verlies je inderdaad je berichten

Aleja srry alst nogal slecht is uitgelegd, den drank hé :$

Marbug

Legacy Member
FLT zei:
Het zit nog net iets ingewikkelder in elkaar :)
Het laagste dat je kan opladen is voor 10eur dan bel je aan 30cent per min en krijg je 300 gratis smskes, herlaad je met een bedrag van 25-50 eur dan kost het je 25 cent om te bellen en vanaf 50 eur herlading 20 cent.

Hoeveel smsjes je krijgt vanaf 25eur herlading weet ik niet (nog nooit gedaan) maar ik denk ook 300.

Je moet per maand herladen voor min 10 eur om je smskes te behouden (mochten ze nog niet opzijn) en je krijgt er dan terug 300 bij.
EDIT: als je niet herlaadt verlies je inderdaad je berichten

Aleja srry alst nogal slecht is uitgelegd, den drank hé :$

en is er dan een methode om die berichten terug te krijgen als ge terug herlaad, en als gevoor 50€ herlaad, dan betalde voor 20 cent ok, maar als ge daarna yterug voor 10€ herlaad is da zekers terug 30 cent ? of blijft da 20cent? :) ?
en hoeveel cent is da per sms als die gratis sms'jes op zijn (ni dat da ga gebeuren maar ale :)) ik vermoed 15?

FLT

Legacy Member
Marbug zei:
en is er dan een methode om die berichten terug te krijgen als ge terug herlaad, en als gevoor 50€ herlaad, dan betalde voor 20 cent ok, maar als ge daarna yterug voor 10€ herlaad is da zekers terug 30 cent ? of blijft da 20cent? :) ?
en hoeveel cent is da per sms als die gratis sms'jes op zijn (ni dat da ga gebeuren maar ale :)) ik vermoed 15?

Nja kben nu ook geen verkoper van mobistar hé :P.
Nuja als je eerst oplaadt voor 50eur en dan nog eens derachter voor 10eur... goeie vraag eigelijk :)

wat ik wel weet is dat het 12cent is na je gratis smsjes

Marbug

Legacy Member
FLT zei:
Nja kben nu ook geen verkoper van mobistar hé :P.
Nuja als je eerst oplaadt voor 50eur en dan nog eens derachter voor 10eur... goeie vraag eigelijk :)

wat ik wel weet is dat het 12cent is na je gratis smsjes

ach spijtig :D
mjah ik zie dit wel goed zitten, hopelijk dat iemand het antwoord op men vraag weet he :)
want als ge die 300 gratis sms-jes terug krijgt, dan wil ik wel overstappen :)
ah ja, en als de maand om is, verdwijnen die smsjes dan ?
en als ge die oplaad, komen die er dan bij ?

Marbug

Legacy Member
btw, ik lees ook ergens van minuten dat ge gratis krijgt, hiuh, iemand dat me daar verduidelijking bij kan geven? :)
is dat naar al de providers?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan