Archief - welk logo is dit :

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

S.conceiçao7

Legacy Member
hey,,

vanmiddag zag ik in b rugge 2 vlaggen,

1tje van vlaanderen (een geel met die leeuw er op), maar daarnaast hangde er ook nog zo één:

een wit met rood (horizontaal) gestreepte vlag, met een blauwe leeuw er op !

nu wil ik weten waarvoor dit staat, op google vond ik helaas niets terug.

hangde aan de burcht, dus een stedelijk monument.

Avondland

Legacy Member
Stadsvlag van Brugge natuurlijk (in spreektaal: "brahhe"). Misschien dat een Bruggeling wat meer informatie kan geven? De kleuren zullen wel de stadskleuren zijn.

SilentSpring

Legacy Member
Avondland zei:
Ik hoor toch meer de 'a' klank dan de 'u' hoor. Mengeling tussen 'a' en 'eu'. Nuja, ik ben maar een Boechoutenaar maar dat is mijn ervaring. :D
tis toch meer u en eu hoor. Verschilt miss wel nog ne beke van persoon tot persoon.

Thales

Legacy Member
wauw, bij je locatie staat brugge, maar je kent je eigen vlag niet :/

Thales

Legacy Member
komaan
oké als je es iets niet weet
maar als je al heel je leven in brugge woont...
het is net of je voor de eerste keer in je leven buitenkomt en eens de vlag ziet hangen.
hangt ook bij de politie dacht ik aant tzand.. je komt hem veel tegen

Stancke

Legacy Member
Thales zei:
komaan
oké als je es iets niet weet
maar als je al heel je leven in brugge woont...
het is net of je voor de eerste keer in je leven buitenkomt en eens de vlag ziet hangen.
hangt ook bij de politie dacht ik aant tzand.. je komt hem veel tegen

In Brugge centrum woon ik niet,langs de politie moet ik zelden of nooit passeren.

Ik ga vanavond naar Brugge,zal er eens op letten hoe veel/weinig ik hem tegenkom;)

Re@V0r

Legacy Member
kloop kik ook elken dag in brugge en kheb die vlag nog noois gezien...
tis ni da k overal op wapperende vlaggen loop te letten trouwens

User_BELGIUM

Legacy Member
em hangt aant stadhuis, politie, station, marktpeil, belfort, kerk met da heilig bloed, bij een museum..........

Arifiene

Legacy Member
televetforum zei:
lol, welke bruggelingen zitten er hier eigenlijk 8-)

lieflijke, beminnelijke, die wel weten dat dat onze stadvlag is
(of was dat alleen ik :p)

Anvilke

Legacy Member
Zo te zien hebben d'r hier nog niet veel mensen het boek ' De Leeuw van Vlaanderen ' gelezen.Op een gegeven moment ( einde van de brugse metten ) wordt de vlag van Brugge vermeld.

En met de Bloedprocessie nog nooit op gelet dat die blauwe leeuw d'r ook in komt :wtf:

spijtig dat sommige mensen de vlag van hun stad/gemeente niet kennen.

S.conceiçao7

Legacy Member
ik heb dan ook een hekel aan mijn stad :)


mijn avatar & sig zijn daarvan getuige :woohoo:

SilentSpring

Legacy Member
Anvilke zei:
Zo te zien hebben d'r hier nog niet veel mensen het boek ' De Leeuw van Vlaanderen ' gelezen.Op een gegeven moment ( einde van de brugse metten ) wordt de vlag van Brugge vermeld.

En met de Bloedprocessie nog nooit op gelet dat die blauwe leeuw d'r ook in komt :wtf:

spijtig dat sommige mensen de vlag van hun stad/gemeente niet kennen.
Bloeddinges nog nooit gezien zelfs:p. 'De Leeuw van Vlaanderen' hebbek dan weer wel gelezen, al ne jaar of 2 geleden. Was ne schoon boek, sommige punten wel iets lastiger dachtek door verouderde taal. Ooit zallek hem nog es lezen:unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan