Archief - wat te kopen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MAGALI

Legacy Member
Hallo.

Wat zouden jullie kopen van de 2.
Playstation 3 of XBox en waarom?

Bedankt

sumoman_4

Legacy Member
uhoh... Denk dat dit de verkeerde vraag is om te stellen, want het zit hier vol met fanboys :x

Maarja, 'k zal proberen een 'objectieve' mening te geven zeker?

Xbox360
Voordelen: * veel en goeie games
* grote community
* goeie online service

Nadelen: * hardware trekt op de ballen (na 2 jaar in verkoop nog altijd fouten in hardware)
* online = betalen

PS3
Voordelen: * 'alles erop en eraan' op de console: hdd, blu-ray, wifi
* grote exclusive games die eraan komen (Uncharted, MGS, R&C, FF)
* gratis online service

Nadelen: * Nog altijd 'redelijk' duur (binnenkort iets minder met die 40gig versie)
* gratis online service (is niet op het niveau van Live)

Ik denk dat dit zowat de voordelen/nadelen zijn in grote lijnen, maar de keus is nog altijd aan u hé. Kijk gewoon naar de games die je wil spelen, en laat je door niets/niemand beïnvloeden in je keuze ;)

Ikzelf ga persoonlijk voor de PS3, gewoon omdat ze (voor mij persoonlijk) de betere franchises hebben zoals Ratchet and Clanck, Ace Combat 6 (hoewel deze multiplatform is), God of War, Final Fantasy, Metal Gear, Gran Turismo, Loco Rocco en de vele andere typische japanse genre aan games.

Amaryllis

Legacy Member
Wij zijn er hier ook nog niet uit.
De goedkopere versie van de playstation is niet echt een optie aangezien je er geen ps2 spellen kan op spelen.

phixiuZ

Legacy Member
Zelf persoonlijk binnenkort een Xbox 360, goedkoper en naar MIJN mening betere games. Ook online moet het toch beter zijn dan op de PS3, hoewel het wel betalend is.

switchblade

Legacy Member
hangt grotendeels af van je interesses qua games
kijk eens rond welke games je interesseren, kijk voor welke console ze uit zijn of uit gaan komen,
vergelijk de mogelijkheden van beide consoles (sumoman_4 gaf een mooi overzicht van voor & nadelen) en beslis op basis daarvan

Cycloon

Legacy Member
Naar mijn mening is de PS3 beter omdat ik die zelf ook gekocht heb (logisch éh). Maar Sumoman_4 geeft volgens mij een perfect de voor- en nadelen en dan moet ge gewoon zelf beslissen wat ge verkiest.

Mss nog een punt:

Levensduur van de console:
PS3 zal lang meegaan
Xbox360 kort

Ook hier valt het te bezien wat jij als positief/negatief beschouwt.

h0pje

Legacy Member
Kijk over die hardware, ik denk er zo over:

Misschien gaat ie maar een jaar mee, maar dan stuur ik hem op in garantie en krijg ik ene terug mét nieuwe chipset en eventueel HDMI poort.
Ok, dan ben ik hem 1 maand kwijt, maar dan heb ik ook meteen een nieuwe die waarschijnlijk nooit meer hardware fouten zal hebben.

Maar om een keuze te maken tussen de 2 zou ik vooral naar de games kijken tbh. Ik had vroeger een PS2 en die PS2 exclusive games spraken me niet echt aan

Conqie

Legacy Member
als ik naar men ps2 nu kijk zou ik toch niet te hard roepen van " kwaliteit "
mischien is het al beter met de ps3 maar omdat ik met een redelijk oude versie van ps2 zit kon ik zelf geen GT4 spelen
zou triest zijn als het nu terug het geval wordt

el rico

Legacy Member
Ik ben ni echt een consolegamer, maar als je naar de hardware kijkt, zou ik voor Playstation 3 gaan.
Voor de prijs: Xbox 360.

Belangrijker is natuurlijk kijken naar de spelletjes wat je het leukste vind.

boogje

Legacy Member
Hier is eens een ander antwoord: het maakt niets uit. Koop waar je op dat moment wel wat zin in hebt. Als je écht twijfelt zoals nu, dan ga je je hoe dan ook aanpassen aan de console en daarna zeggen: " kben toch blij dat ik een xbox360/PS3 heb gekocht hoor!". Je gaat aan eender welke van deze 2 consoles even veel fun hebben. Waarom? Qua games en doelstellingen liggen ze perfect op 1 lijn. En de exclusives zijn tegenwoordig enorm te verwaarlozen. Voor je het weet wordt een exclusive ook uitgebracht op de andere console...

Het is niet alsof het aanbod per genre op een console zo beperkt is. Ik heb een xbox waar ik veel fun heb gehad aan exclusives zoals Ninja gaiden, Far cry: instincts en evolution. Moest ik een PS2 gekocht hebben zou ik me wel amuseren met God of war en Final Fantasy. Mensen passen zich nu eenmaal aan aan hetgeen wat ze nu hebben (gekocht). En achteraf doen ze alsof ze zich nooit zouden kunnen amuseren wanneer ze een andere console zouden gekocht hebben. Puur bullshit ofc, als je kiest tussen consoles met net dezelfde doelstellingen.

stijn87

Legacy Member
Als je puur naar de games kijkt, heeft de xbox momenteel een grote voorsprong. En naar mijn mening zijn de games toch het belangrijkste als je over consoles spreekt.

(Staat deze thread niet fout?)

GeTa

Legacy Member
Koop em voor de games dat er op komen en probeer niet te veel te vergelijken en te zeggen van: damn nu mis ik toch iets...

Mr_Larsman

Legacy Member
Naar mijn mening ben je nu het beste af met 'n Xbox, HALO, BioShock, Gears of War, Oblivion, ... zijn allemaal dikke toppers die je gegarandeerd uren plezier zullen geven. Playstation3 heeft voor mij (momenteel) niet zoveel aankoopredenen, aangezien de PS veel exclusives aan het kwijtspelen is.
Nuja, ik heb jaren PSone en PS2 gehad, maar ik ben overgestapt naar Xbox omdat ik vond dat Sony nogal aan het rondklooien was/is. In het begin even aanpassen, maar zoals iemand hier al zei; je zult je sowieso amuseren, welke console je ook koopt.

sumoman_4

Legacy Member
Mr_Larsman zei:
Naar mijn mening ben je nu het beste af met 'n Xbox, HALO, BioShock, Gears of War, Oblivion, ... zijn allemaal dikke toppers die je gegarandeerd uren plezier zullen geven. Playstation3 heeft voor mij (momenteel) niet zoveel aankoopredenen, aangezien de PS veel exclusives aan het kwijtspelen is.

Hangt er ook een beetje van af of je een stevige pc hebt of niet want BioShock, Gears of War, Oblivion (en ook waarschijnlijk Halo 3) zijn of komen uit op PC. Oblivion is zelfs te koop op PS3 ook. Maar gamen op console is toch een stuk goedkoper dan een volledig nieuwe pc om die games toch een beetje deftig te laten draaien.

Die exclusives verliezen is eigenlijk een al lang achterhaald argument. Inderdaad, Sony is veel licenties verloren, maar hebben er nu toch al een hoop nieuwe klaarstaan. En als die 40gig versie aanslaat (wat volgens mij het geval wel zal zijn) zullen er wel een hoop nieuwe games aangekondigd worden.

'k Denk dat de 2 consoles nu zo stillaan op hetzelfde niveau gaan geraken qua games. Wat eigenlijk wel snel is, aangezien de Xbox360 nu toch al wel 2 jaar op de markt is en PS3 nog zelfs geen jaar.

Goldrusher

Legacy Member
Op de games na, waar elk een persoonlijke voorkeur heeft...mijn bescheiden mening wat de hardware en functionaliteit betreft:

Xbox 360
+ speelt wmv, mp3, mp4
+ DVD-speler, met progressive scan en een poging tot upscaling
+ fotoviewer
+ uit te wisselen front ("faceplate")
+ rumble
+ verbinding met PC voor delen van media
(- extra Microsoft software vereist)
- betalen voor online gaming (€60 per jaar)
- dure randapparatuur
- zelf upgraden zo goed als onmogelijk
- zeer instabiele hardware
- zeer luidruchtig
- grote stroomadapter
- beperkte functionaliteit naast games
- DVD is/wordt beperking
- HD-DVD is optioneel (€180)
- WiFi is optioneel (€80)

PS3
+ gratis online gaming
+ audio & video chat
+ binnenkort Home, een enorm uitgebreid friends-systeem dat min of meer naadloos aansluit op games
+ speelt zo goed als alle media schijfjes af, zelfs super audio cd en HD Blu-ray
+ mp3, mp4, mpeg, etc. afspeelbaar
+ ondersteunt DNLA (met freeware programma op je PC kun je al je films richting PS3 streamen, ook divx)
+ fotoviewer
+ internet browser
+ rippen van audio cd's naar mp3 en atrac
+ HDMI 1.3 & optische geluidsuitgang, Dolby HD, 1080p
+ goed upscalen van oude games (60GB model), zeer goed upscalen van dvd's
+ WiFi ingebouwd
+ bewegingsgevoelige controller
+ Blu-ray ook voor games (25GB of 50GB schijfjes, later zelfs 100GB)
+ geruisloos
+ stabieler dan een Xbox 360 die af ligt
+ randapparatuur relatief goedkoop, elke USB of Bluetooth headset werk, elke USB muis, toetsenbord, webcam, externe harde schijf voor media, iPod aan te sluiten, etc.
+ Bluetooth controllers en headsets/oortjes
+ grote harde schijf, zelf uit te wisselen (standaard SATA 2.5" aka laptop hd)
+ alles intern, geen externe stroomadapter ter grootte van een baksteen
+ Linux kan er op worden geïnstalleerd
- rumble is voor volgend jaar
- genereert veel warmte
- kabel voor HDTV aansluiting niet meegeleverd (kost je nog een extra €10)

sumoman_4

Legacy Member
Schoon overzicht Goldrusher, 'k had er niet aan gedacht om ook eens het wat technisch aspect te posten :)

Amaryllis

Legacy Member
Hier hebben we het aankopen toch weer wat naar de achtergrond geschoven. Momenteel komen we er niet echt uit, maar ik denk dat ze er op termijn wel allebei komen.
Mijn vriend wil graag beide dus ik denk dat hij de ps3 zal kopen en dan de xbox koopt als "cadeautje" voor mij.

MAGALI

Legacy Member
Hallo.

Bedankt om te antwoorden.
Maar wat vinden jullie van de WI van Nitendo?
Ik heb gehoord dat dit niet zo goed zou werken.

Groetjes
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan